مشاوره و فروش
02191003181
852350 image1643459519
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
14 بازدید

ورق عرشه فولادی چیست: یکی از تجهیزات مورد استفاده برای ساخت انوع ساختمان ها، ورق های عرشه فولادی است. این ورق گالوانیزه برای ساخت سقف و کف ساختمان به کار می روند. شکل این ورق ها مانند ذوزنقه های متصل به هم است و به عنوان ورق شیاردار شناخته می شود. خرید عرشه فولادی برای سازندگان ساختمان ها بسیار با صرفه است. چرا که قیمت ورق عرشه فولادی برای ساخت سقف در مقایسه با مصالح دیگر زیاد بالا نیست. ما در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت در مورد مزایا و معایب سقف عرشه فولادی صحبت خواهیم کرد و توضیحاتی در مورد ماهیت این محصول ارائه خواهیم داد.

ورق عرشه فولادی چیست؟ 

امروزه ورق های عرشه فولادی به گونه ای ساخته  می شوند که یک درگیری مکانیکی میان آن ها و بتن ایجاد شود. بر خلاف مدل های قدیمی ورق هایی که برای سقف استفاده می شده، این درگیری میان ورق تحتانی و بتن سقف ایجاد می شود. در حین آن قالب های پیرامون دال سقف به ستون متصل می شوند. به این ترکیب از ورق، ستون و بتن، سقف عرشه فولادی می گویند. مدل قدیمی با نام proof Deck و مدل جدید با نام floor Deck شناخته می شوند.

به طور کل می توان گفت ورق و سقف عرشه فولادی در مقایسه با سقف سنتی یا همان proof Deck به صرفه تر است و مزایای فراوانی دارد. مدل قدیمی تنها وظیفه باربری قبل از اجرا و باربری قبل از گیرش بتن را انجام می داده اند.

دلیل به کارگیری سقف های عرشه فولادی چیست؟ 

در این بخش از مقاله “ورق عرشه فولادی چیست؟” به تعدادی از دلایل مهم برای به کارگیری این مدل از سقف ها اشاره می کنیم.

سرعت بالای سقف عرشه فولادی در اجرا 

سقف های عرشه فولادی با سرعت بالایی اجرا می شود. دلیل ای امر عدم نیاز به پوکه ریزی و کف سازی بعد از بتن ریزی آن است که باعث آماده شدن سریع آن برای نازک کاری می شود. بتن ریزی برای این سقف با سطح بسیار هموار و یکپارچه ای انجام می شود.

عدم نیاز به قالب بندی 

عملیات قالب بندی به عنوان یکی از مشکلات عمده در اجرای ساختمان، برای این مدل سقف ها انجام نمی شود. این مورد علاوه تسریع در انجام کار، باعث می شود تا بتوان بتن ریزی سقف و طبقات را به شکل یک جا و پس از تکمیل شبکه های تاسیساتی، انجام داد.

امکان برخورداری از تمام ویژگی های فولاد 

در مورد این که مهم ترین دلیل استفاده از ورق عرشه فولادی چیست می توان گفت که این ورق، تمام ویژگی های فولاد را حذف کرده و آن را به بالاترین حد خود می رساند. در صورتی که از پوشش های کاربردی این ورق ها به درستی استفاده شود، کیفیت بالا، یکنواختی، ثبات و ظاهری زیبا برای ساختمان به ارمغان آورده می شود.

مراحل ساخت سقف عرشه فولادی 

حال که دانستید سقف و ورق عرشه فولادی چیست، بهتر است تا با مراحل ساخت این محصول نیز آشنا شوید. این کار در حالت کلی در سه مرحله انجام می شود. که عبارت اند از:

ایجاد نقشه کارگاهی

در این بخش به شما می گییم که منظور از ایجاد نقشه کارگاهی برای ورق عرشه فولادی چیست. به طور کل ضوابط، استانداردها و آیین نامه هایی برای اجرای سقف عرشه فولادی ایجاد شده است. طراحی جدول ها و نقشه ها برای بخش های مختلف مانند کارگذاری پیچ ها، تسمه ها، گل میخ و فلاشینگ با در نظر گرفتن این آیین نامه ها انجام می شود.

نصب ورق ها

ضوابط می گویند که ورق ها، ستون ها و سایر اقلام سازه در کجاها قرار گیرند تا اطمینان از درستی محل اجرای آن ها حاصل شود.

جوشکاری گل میخ

در این مرحله میان گل میخ و قطعه کار اتصال برقرار می شود.

مراحل ساخت سقف عرشه فولادی 

خرید و قیمت ورق عرشه فولادی

در این بخش از مقاله “ورق عرشه فولادی چیست؟” ذکر این نکته ضروری است که آیین نامه ها، ویژگی های سقف ها برای اجرا در پروژه های مختلف را نیز بیان می کنند. به عنوان مثال تعیین می کنند که حداکثر دهانه سقف های عرشه فولادی چقدر باید باشد. همچنین میزان ضخامت سقف عرشه فولادی هم توسط این ضوابط تعیین می شود. ورق های عرشه فولادی ارائه شده در وب سایت ثامن تجارت، با توجه به همین ضوابط تولید و به دست مصرف کنندگان عزیز می رسد. شما می توانید قیمت ورق گالوانیزه را به صورت آنلاین از کارشناسان ما به صورت آنلاین جویا شوید.

 

سوالات متداول 

ورق عرشه فولادی چیست؟

یکی از تجهیزات مورد استفاده برای ساخت انوع ساختمان ها، ورق های عرشه فولادی است.

چرا از ورق های عرشه فولادی استفاده می شود؟

سرعت بالای سقف عرشه فولادی در اجرا

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه