مشاوره و فروش
02191003181

جدول وزن لوله فولادی

852350 image1641568809 1
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
26 بازدید

جدول وزن لوله فولادی : لوله  فولادی لوله های بلند و توخالی هستند که برای اهداف مختلفی استفاده می شوند. آنها با دو روش مجزا تولید می شوند که منجر به یک لوله جوشی یا بدون درز می شود. در هر دو روش، ابتدا فولاد خام به شکل اولیه کارآمدتر ریخته می شود. سپس با کشش فولاد به داخل لوله بدون درز یا فشار دادن لبه ها به هم و مهر و موم کردن آنها با جوش، به لوله تبدیل می شود.

اولین روش برای تولید لوله فولادی در اوایل دهه 1800 معرفی شد و به طور پیوسته به فرآیندهای مدرنی که امروزه استفاده می کنیم تبدیل شده اند. سالانه میلیون ها تن لوله فولادی تولید می شود. تطبیق پذیری آن باعث شده است که آن را به پرمصرف ترین محصول تولید شده در صنعت فولاد تبدیل کند .حال در این مقاله از سایت ثامن تجارت قصد داریم جدول وزن لوله فولادی را برای شما به نمایش بگذاریم. با ما همراه باشید.

کاربرد لوله های فولادی

لوله های فولادی در مکان های مختلفی یافت می شوند. از آنجایی که آنها قوی هستند، از آنها در زیر زمین برای انتقال آب و گاز در سراسر شهرها و شهرک ها استفاده می شود. آنها همچنین در ساخت و ساز برای محافظت از سیم های برق استفاده می شوند. در حالی که لوله های فولادی قوی هستند، می توانند سبک وزن نیز باشند. این باعث می شود آنها برای استفاده در ساخت قاب دوچرخه مناسب باشند. مکان‌های دیگری که آن‌ها مفید می‌دانند در خودروها، واحدهای تبرید، سیستم‌های گرمایش و لوله‌کشی، میله‌های پرچم، چراغ‌های خیابانی و دارو است.

تاریخچه لوله فولادی

هزاران سال است که مردم از لوله ها استفاده می کنند. شاید اولین استفاده توسط کشاورزان باستانی باشد که آب را از نهرها و رودخانه ها به داخل مزارع خود هدایت می کردند. شواهد باستان شناسی نشان می دهد که چینی ها از لوله نی برای انتقال آب به مکان های مورد نظر در اوایل 2000 قبل از میلاد استفاده می کردند لوله های سفالی که توسط سایر تمدن های باستانی استفاده می شد کشف شده است. در قرن اول پس از میلاد، اولین لوله های سربی در اروپا ساخته شد. در کشورهای گرمسیری از لوله های بامبو برای انتقال آب استفاده می شد. آمریکایی های مستعمره از چوب برای اهداف مشابهی استفاده می کردند. در سال 1652، اولین آبرسانی در بوستون با استفاده از کنده های توخالی ساخته شد.

حالا بیایید نگاهی به ویژگی ها و جدول وزن لوله فولادی بیندازیم!

large image1641568471

موثر و کاربردی

از فولاد استفاده می شود زیرا بادوام و ایمن است. علاوه بر این، فولاد نیازی به افزودنی مانند آفت کش ها، مواد نگهدارنده ندارد. فولاد غیر قابل احتراق در طبیعت می تواند برای انواع سازه ها استفاده شود. شرایط نامناسب طبیعت نمی تواند آسیبی به ساختمان های اسکلت فلزی وارد کند.

مقرون به صرفه

با توجه به استحکام لوله های فولادی، طول عمر افزایش می یابد و به دنبال آن نیاز به تعویض کاهش می یابد. علاوه بر این، تطبیق پذیری لوله آن را مقرون به صرفه می کند.

فرمول محاسبه وزن لوله فولادی

large image1641568488

نتیجه گیری

لوله‌ فولادی لوله‌های استوانه‌ای هستند که از فولاد ساخته شده‌اند و در ساخت و زیرساخت‌ها کاربردهای زیادی دارند. آنها پر استفاده ترین محصول ساخته شده توسط صنعت فولاد هستند. کاربرد اصلی لوله در حمل و نقل مایع یا گاز زیرزمینی از جمله نفت، گاز و آب است. با این حال، لوله‌هایی با اندازه‌های مختلف در طول ساخت و ساز استفاده می‌شوند. فروشگاه ثامن تجارت جدول وزن لوله فولادی و فرمول آن را برای شما در این مقاله به نمایش گذاشت. امیدوارم که این مطالب برای شما کاربردی بوده باشد. در صورت رضایت از ما، نظرات خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه