مشاوره و فروش
02191003181
جدول وزن لوله آلومینیوم
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
25 بازدید

روش‌های مختلفی برای اطلاع از وزن لوله آلومینیومی مورد نیاز در پروژه‌ها وجود دارد که استفاده از جدول وزن لوله آلومینیوم بهترین گزینه است. این لوله‌های کاربردی به منظور استفاده در موقعیت‌های مختلف در سایزهای بزرگ و کوچک با قطر و ضخامت متغیر تولید می‌شوند. اگرچه لوله‌های آلومینیومی سبک هستند اما برآورد وزن دقیق آن‌ها برای خریدی به صرفه عملی هوشمندانه است. با ما همراه باشید تا علاوه بر ارائه جدول وزنی، ویژگی‌ها و ساختار این محصول را بررسی کنیم.

جدول وزنی لوله آلومینیوم

لوله و پروفیل آلومینیومی از متریال اصلی اجرای بسیاری از پروژه‌های صنعتی و ساختمانی است. ازاین‌رو کسب اطلاعات کافی درمورد آن پیش از خرید سبب کسب نتیجه مطلوب می‌شود. جدول وزن لوله آلومینیوم یکی از منابع کاربردی در بررسی مشخصات کلی این لوله‌ها برای مشتریان است. البته که برآورد وزن لوله‌های آلومینیومی شیوه‌های متعددی دارد که هر یک پییچدگی‌های خود را دارند.

در جدول وزن لوله آلومینیومی، مشخصات فیزیکی مهم در خرید مانند ابعاد و وزن آورده شده است. در واقع با مراجعه به جدول، دیگر نیازی به محاسبه حجم محصول برای یافتن وزن آن نیست. در ادامه جدول استاندارد وزن لوله‌‌های آلومینیومی را مشاهده می‌کنید که حاوی ابعاد و وزن دقیق آن‌ها است. لازم به ذکر است این اعداد ثابت و استاندارد هستند. به طوری که از لوله‌ای با ضخامت و قطری معین انتظار وزن معینی که در جدول درج شده است را داریم.

وزن یک متر Kg

قطر خارجی

ضخامت( mm )

وزن یک متر Kg

قطر خارجی

ضخامت(mm)

۰.۴۱ ۲۶ ۲ ۰‌.۲۱ ۸ ۱
۰.۳۳ ۳۰ ۱.۵ ۰.۳۳ ۱۰ ۱
۰.۵۶ ۳۰ ۳ ۰.۴ ۱۲ ۱.۵
۱.۰۶ ۳۰ ۵ ۰.۳۳ ۱۶ ۲
۰.۶۶ ۳۰ ۲.۵ ۰.۵ ۱۶ ۲.۵
۰.۹۸ ۳۱ ۳.۵ ۰.۲ ۱۸ ۲.۵
۱.۱۵ ۳۴ ۴.۵ ۰.۳۵ ۲۰ ۲.۵
۰.۹۶ ۳۵ ۳.۶ ۰.۶۳۳ ۲۲ ۳
۱.۳ ۳۵ ۴.۵ ۰.۲ ۲۲ ۱.۵
۱.۹۵ ۳۶ ۸ ۰.۳۵ ۲۵ ۲
۰.۷۵ ۳۹ ۲.۵ ۰.۶۳ ۲۵ ۴

معرفی لوله آلومینیوم

آلومینیوم، عنصر شماره ۱۳ جدول تناوبی است که با تشکیل لایه‌ای محافظ در سطح خود، مقاومت قابل توجهی در برابر اکسایش و خوردگی پیدا می‌کند. خواص این فلز سبب کارایی بالا و استفاده گسترده از اشکال مختلف آن شده است. لوله آلومینیومی یکی از اشکال رایج و کاربردی این عنصر است که با سطح مقطع‌ و قطرهای مختلف تولید می‌شود.

این لوله‌های فلزی تو خالی، سطحی درخشان، صیقلی و مقاوم دارند که در گذر زمان خاصیت خود را حفظ می‌کنند. لوله‌های توخالی آلومینیوم، ضخامت و وزن کمی دارند. این محصول همچنین سطح داخلی و بیرونی کاملا صاف و صیقلی دارد واکنش پذیری پایینی دارد. همین ویژگی‌ها سبب استفاده زیاد از این لوله‌ها برای انتقال سیالات مختلف و تولید ابزارهای آلومینیومی شده است.

لوله آلومینیومی انعطاف پذیر

انواع لوله آلومینیوم

لوله آلومینیومی از آلیاژ آلومینیوم که دارای انواع مختلفی است تولید می‌شود. این لوله‌ها بنا به آلیاژ مورد استفاده و شکل ظاهری دارای انواع گوناگونی هستند که کدهای 6061، 6063، 3003، درز دار و بدون مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند.

آلیاژ 6061

لوله‌های آلومینیومی تهیه شده از این آلیاژ علاوه بر آلومینیوم، دارای مقادیر اندکی منیزیم و سیلیکون هستند. این آلیاژ علاوه بر اینکه در برابر فشار، تغییرات دمایی و خوردگی مقاوم است، قابلیت جوشکاری هم دارد.

آلیاژ 6063

بیش از ۹۰ درصد این آلیاژ، آلومینیوم و مابقی آن سیلیسم و منیزیم است. از خواص منحصربفرد این لوله می‌توان به مقاومت چشمگیر در برابر اکسایش و خوردگی، قابلیت جوشکاری و آنودایز شدن اشاره کرد.

آلیاژ 3003

این ترکیب آلومینیومی دارای مقدار کمی منگنز است. ویژگی‌های آلیاژ 3003 شامل چگالی پایین، چکش خواری مطلوب، قابلیت جوشکاری و تنوع رنگ هستند. از این محصول بیشتر در صنایع خودروسازی، برق، هوا فضا و تولید قوطی نوشیدنی استفاده می‌شود.

لوله آلومینیومی درز دار و بدون درز

لوله‌های بدون درز آلومینیومی همانطور که از نامشان پیداست دارای سطحی یکدست، صیقلی، فاقد درز و محل جوشکاری هستند. این لوله‌ها انتخابی مناسب برای انتقال سیالات حساس هستند که از نشت آن‌ها در مسیر پیشگیری می‌کنند. در مقابل مدل بدون درز، لوله آلومینیومی درز دار را داریم که با جوش دادن ورق به صورت دایره‌ای تولید می‌شود.

چرا لوله آلومینیوم؟

یکی از سوالاتی که برای مصرف کنندگان انواع لوله آلومینیومی پیش می‌آید، خواص و ویژگی‌های این محصول است. علل بارز استفاده چشمگیر از این محصول، وزن سبک و مقاومت در خوردگی است که سبب دوام و ماندگاری بالای آن در موقعیت‌های مختلف می‌شود.

لوله‌های آلومینیومی در مقایسه با لوله‌های فولادی و فلزی دیگر وزن کمتری داشته و به همین دلیل در تولید قطعات داخلی لوازم مختلف استفاده می‌شوند. این لوله‌ها همچنین در عین مقاومت به خوردگی، دارای انعطاف پذیری مطلوبی هستند که به فرم‌های مختلف درمی‌آیند. از دیگر خواص قابل توجه مقاطع آلومینیومی، عدم واکنش با سیالات مختلف است.

لوله آلومینیومی از کجا بخریم

کاربرد لوله‌های آلومینیومی:

در راستای بررسی جدول وزن لوله آلومینیوم، به معرفی کاربردهای این محصول جالب توجه می‌پردازیم. لوله‌های آلومینیومی در انتقال سوخت، هوا، گاز و حتی آب در سیستم‌های گوناگون نقش چشمگیری دارند. به طوری که در رادیاتورها، فن کوئل، سیستم انتقال سوخت و روغن هواپیما، خطوط انتقال سوخت و … استفاده می‌‌شود. برخی دیگر از کاربردهای این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تولید قطعات داخلی خودرو
  • استفاده به عنوان لوله مخصوص سیستم‌های هیدرولیک و خنک کننده
  • تولید درب، پنجره و فریم در ساختمان سازی
  • تولید فریم دوچرخه
  • تولید قطعات الکتریکی کوچک و بزرگ
  • تولید قوطی‌های نوشیدنی و بسته بندی مواد غذایی
  • تولید لوازم دکوری منزل

سخن پایانی

لوله‌، پروفیل و ورق‌های آلومینیومی کاربرد گسترده‌ای در صنعت دارند، به همین دلیل این مطلب از ثامن تجارت را به بررسی جدول وزن لوله آلومینیوم اختصاص دادیم. این جدول حاوی اطلاعات اصلی مورد نیاز برای خرید مقاطع آلومینیومی است و کار کاربران را آسان می‌کند. عدم تفاوت وزن واقعی لوله با وزن مندرج در جدول، معیار سنجش کیفیت و وزن استاندارد محصول است که باید به آن توجه شود. جهت اطلاع از قیمت لوله آلومینیوم و یا خرید لوله آلومینیوم می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت اقدام به خرید بدون واسطه نمائید و محصولاتی اعم از ورق آلومینیوم، میلگرد آلومینیوم، پروفیل آلومینیوم و.. با نازل ترین قیمت خریداری کنید.

 

سوالات متداول

1- ضخامت لوله آلومینیومی چقدر است؟

ضخامت این لوله‌های تو خالی از ۱ الی ۱۰ میلی‌متر متغیر است.

2- نحوه تولید لوله آلومینیومی چگونه است؟

لوله‌های آلومینیومی به دو صورت خالی کردن شمش به صورت اکسترود و همچنین جوشکاری ورق آلومینیومی تولید می‌شوند.

3- آیا می‌توان لوله آلومینیومی را خم کرد؟

بله یکی از خواص جالب توجه این محصول، قابلیت خم کردن آن‌ها است که اغلب در محل تولید خم می‌شوند.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه