مشاوره و فروش
02191003181

جدول وزن میلگرد برنجی

میلگرد خزانه برنج
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
22 بازدید

جدول وزن میلگرد برنجی، راهکاری عالی برای انتخاب میلگرد مورد نظر از میان انواع سایزها هستند و کاربرد چشمگیر مدل‌های مختلف میلگرد برنجی در صنعت، سبب خرید و فروش عمده آن شده است. فروشندگان نیز با تنظیم جدول وزنی، سایز و وزن استاندارد میلگردهای برنجی را با دقت بالا در اختیار خریداران قرار می‌دهند. برای آشنایی بیشتر با انواع میلگردهای برنجی و جدول وزن استاندارد، در ادامه با ما همراه باشید‌.

جدول وزن میلگرد برنجی

فلز برنج جزء فلزات پرکاربردی هستند که به منظور ارائه آسان به صورت مقاطع طویل گرد و چند پر تولید می‌شود. میلگرد‌های برنجی که از مقاطع پر مصرف هستند به طور معمول در سایز‌های مشخص با وزن معین تولید می‌شوند. در واقع با اطلاع از سطح مقطع و طول میلگرد، می‌توان وزن استاندارد آن را حدس زد.

به طور مثال میلگرد سایز ۱۰، حدود ۶۶۷ گرم یا ۰.۶۶۷ کیلوگرم است. ازاین‌رو تطابق وزن میلگرد خریداری شده با وزن درج شده در جدول، راهکاری برای اطمینان از کیفیت محصول است. در ادامه جدول وزن مقاطع برنجی را که حاوی سایز و وزن استاندارد برخی از میلگردها است را مشاهده می‌کنید. توجه داشته باشید که واحد سایز میلگرد، میلی متر و واحد وزن، کیلوگرم است.

میلگرد شش پر

میلگرد چهار پر

میلگرد سطح مقطع گرد

Size

۰.۲۷ ۰.۳ ۰.۲۵ ۶
۰.۴۸ ۰.۵۵ ۰.۴۳ ۸
۰.۷۳ ۰.۸۴ ۰.۶۶ ۱۰
۱.۰۶ ۱.۲ ۰.۹۶ ۱۲
۱.۴۵ ۱.۷ ۱.۳ ۱۴
۱.۶۵ ۱.۹ ۱.۵ ۱۵
۱.۹ ۲.۱ ۱.۷ ۱۶
۲.۴ ۲.۸ ۲.۲ ۱۸
۲.۹ ۳.۴ ۲.۷ ۲۰
۳.۶ ۴.۱ ۳.۲ ۲۲
۴.۲ ۴.۹ ۳.۸ ۲۴

انواع میلگرد برنجی

فلز برنج یکی از آلیاژهای نام آشنا در صنعت هستند که از ترکیب فلزات روی و مس تهیه می‌شوند. حدود ۷۰ درصد برنج را مس و ۳۰ درصد باقیمانده را روی تشکیل می‌دهد. این فلز طلایی یا زرد رنگ به موجب عناصر اولیه، دارای خواص منحصربفردی چون مقاومت به خوردگی و چکش خواری مطلوب است. افزودن مقادیر اندکی از فلز سرب یا کروم به این ترکیب سبب بهبود شکل پذیری آن می‌شود.

آلیاژ برنج اغلب به صورت میلگرد‌های کروی، چهار و شش پر تولید می‌شود که نوع کروی آن رایج‌تر است. همانطور که می‌دانید میلگرد‌های کروی دارای سطح مقطع دایره‌ای با طول یک الی سه متر هستند. میلگرد‌های چهار پر یکی دیگر از اشکال مقاطع برنجی هستند که سطح مقطع مربع دارند و میلگردهای شش پر نیز از دیگر محصولات تولیدکنندگان مقاطع برنجی هستند که خریداران خود را دارند. لازم به ذکر است شکل و طول میلگردهای برنج تغییری در ساختار و کیفیت آن ایجاد نمی‌کنند.

فروش میلگرد برنجی در تهران

ویژگی‌های میلگرد برنجی

جدول وزن میلگرد برنجی اطلاعاتی چون وزن و سایز فلز برنج را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در حالی که ویژگی‌های این محصول مبحثی گسترده و جالب توجه است. خصوصیت بارز آلیاژ مذکور که سبب تمایز آن از سایرین شده نقطه ذوب نسبتا پایین و چکش خواری مطلوب است. برخی از ویژگی‌های جالب توجه میلگرد‌های برنج شامل موارد ذیل هستند که سبب توجه به کارکرد‌های این محصول شده‌اند.

  • ظاهر درخشان و براق
  • نقطه ذوب پایین حدود ۹۰۰ الی ۹۴۰ درجه سانتیگراد
  • قابلیت ذوب و شکل پذیری مجدد
  • قابلیت بازیافت و جداسازی از سایر فلزات
  • سختی پایین و شکل پذیری مطلوب
  • مقاومت نسبی به خوردگی
  • رسانایی بالا
  • در صورت ترکیب شدن با آلومینیوم، سختی قابل توجهی در برابر پوسیدگی و تغییر رنگ پیدا می‌کنند.
  • فاقد خاصیت مغناطیسی است و با اضافه شدن آهن، خاصیت مغناطیسی پیدا می‌کند.

کاربرد میلگرد‌های برنجی

فلزات به طور کلی کاربرد گسترده در صنعت دارند که میلگرد برنجی نیز از این قاعده مستثنی نیست. از فلز برنج به موجب نقطع ذوب پایین به عنوان مبدل حرارتی استفاده گسترده می‌شود. همچنین در تولید قطعات خودرو، تولید ماشین‌آلات، تولید لوازم منزل، قطعات برقی و … استفاده می‌شود. برخی دیگر از کاربردهای قابل توجه این فلز شامل موارد زیر هستند:

  • صنعت لوسترسازی و تولید لوسترهای استاندارد
  • تولید بست و اتصالات
  • استفاده در صنعت جوشکاری به وسیله اشعه Oxy Acetylene
  • تولید قفل و مغزی قفل‌ها
  • تولید ساز و ابزار موسیقی
  • تولید شیرآلات مختلف
  • تولید لوازم منزل چون سماور، لوازم تزئینی، پذیرایی و …
  • به عنوان مقاوم مکمل مقاومت فشاری در سازه‌های مختلف بتنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میلگرد برنجی پامنار

قیمت میلگرد برنج

قیمت میلگرد برنج یکی دیگر از مواردی است که باید اغلب در جدول وزن میلگرد درج شود اما به دلیل تغییرات مداوم قیمت در جدول نوشته نمی‌شود. فلز برنج یکی از آلیاژهای نسبتا گران قیمت است که عوامل مختلفی روی ارزش ریالی آن موثر هستند. مواردی چون قیمت جهانی ارز و قیمت آهن آلات، قیمت مس و روی نیز به طور مستقیم روی نرخ قیمت میلگرد برنج تاثیر می‌‌گذارند. کاربران می‌توانند برای تهیه این محصول با نرخ مطلوب به ثامن تجارت مراجعه کنند.

سخن پایانی

با توجه به حجم معاملات فلز برنج، در این مطلب از ثامن تجارت جدول وزن میلگرد برنجی و ویژگی‌های آن مورد بررسی قرار گرفت. جدول وزنی مرجعی مناسب برای انتخاب میلگرد مدنظر با سایز و وزن مطلوب است که اندازه‌های استاندارد در آن درج می‌شوند. اگر قصد خرید میلگرد برنج دارید، از طریق سایت ثامن تجارت می توانید از قیمت میلگرد برنجی، میلگرد مسی و سایر محصولات مطلع شده و خرید خود را بدون واسطه انجام دهید.

 

سوالات متداول

1- آیا میلگرد برنج تولید کنندگان مختلف با هم متفاوت هستند؟

به طور کلی میلگرد شرکت‌های مختلف مشابه هم هستند اما در خصوصیاتی چون کیفیت و گاهی اندازه با هم تفاوت دارند.

2- چرا فلز برنج زنگ نمی‌زند؟

فلز برنج در اصل مقاومت متوسطی در برابر رطوبت دارد اما با افزودن آلومینیوم و آبکاری آن، ضد زنگ می‌شود.

3- کدام نوع میلگرد برنجی بیشتر استفاده می‌شود؟

فرقی ندارد و خریداران بنا به نیاز و توجه به وزن میلگرد را انتخاب می‌کنند.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه