مشاوره و فروش
02137163

جدول وزن لوله مانیسمان رده 40

852350 image1659172726 1
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
44 بازدید

لوله بدون درز موجود در ثامن تجارت یکی از محصولات صنعتی پر فروش است که در تعداد زیادی از صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال صنعت نفت و گاز و همچنین در صنعت قطعه بندی. لوله های Mannesmann مشخصه بدون درز هستند، این بدان معناست که برای تولید آن از خمکاری و جوشکاری استفاده نمی شود. بر خلاف لوله های درز دار که برای برش و جوشکاری ورق و در نهایت غلطک استفاده می شود که در نتیجه مقاومت بالایی در برابر تنش و تنش های فیزیکی دارد. حال در این مقاله از مجموعه ثامن تجارت قصد داریم جدول وزن لوله مانیسمان رده 40 را برای شما به نمایش بگذاریم. با ما همراه باشید.

کاربرد لوله مانیسمان:

  • فراهم کردن دسترسی به آب آشامیدنی پاک برای خانوارهای بی شماری در قاره های مختلف؛
  • خطوط حیات جامعه مدرن به عنوان خط لوله برای حامل های انرژی هستند.
  • خطوط صنایع غذایی و دارویی؛
  • به عنوان عناصر باربر براق و شیک در پل ها، ساختمان ها، سالن ها، استادیوم ها و دکل های دریایی و غیره خدمت می کنند.
  • خطوط هیدرولیک؛
  • سیستم های تامین انرژی را به عنوان لوله های حرارتی منطقه ای یا لوله های ساختاری برای برج های باد تسهیل می کنند.
  • خطوط نفت و گاز؛
  •  لوله‌ های مانیسمان نیز در بسیاری از برنامه‌های زیرساختی حیاتی در سراسر جهان استفاده می‌شوند. بیش از 100 سال تجربه در تولید لوله و همچنین توسعه مداوم بیشتر فناوری های تولید و محصولات ما به مشتریان ما این اطمینان را می دهد که لوله فولادی ما مطابق با سخت ترین الزامات و مشخصات در مورد کیفیت و ایمنی است و ادامه خواهد داد.
  • خطوط فشار قوی.

روش تولید لوله بدون درز:

برای تولید لوله مانیسمان یا لوله فولادی بدون درز ابتدا شمش های فولادی را برش می زنند و بعد از آن شمش ها را داخل کوره های قوسی که با سوخت گرمادهی می شوند، وارد کرده تا گرم شوند و به مرحله سرخ شدن نیز برسند. بعد از طی کردن این مراحل با استفاده از دستگاه الانگیتور شمش ها را گرد کرده و با پرس آن ها را سوراخ می کنند.

در مرحله شلیک سنبه، سنبه را با سرعت خیلی زیادی داخل شمش های فولادی شلیک می کنند و در مرحله بعد اگر بوبه تاب داشته باشد آن را تاب گیری کرده تا به صورت صاف و یکدست شوند. د راین مرحله سنبه از داخل لوله خارج می شود و سر و ته لوله را می گیرند تا لوله به حالت گرد در بیاید. بعد از آن نیز لوله را با آب و فرابند هایی خاص خنک کرده و آن را برش می دهند.

انواع لوله مانیسمان:

لوله مانیسمان یکی از انواع لوله های فولادی می باشد که به دلیل داشتن کیفیتی بالا در صنایع مختلف از آن استفاده می کنند که در رده های مختلفی نیز به تولید رسیده اند و به دلیل اندازه های مختلفی که دارند دارای قیمت های مختلفی نیز می باشند.

لوله مانیسمان رده 20:

لوله مانیسمان رده 20 از نمونه لوله های فولادی می باشد که دارای ضخامتی حدود ۲ تا ۶ میلی متر می باشد سایز آن نیز یک تا ۱۲ اینچ بوده است که دارای وزنی حدود ۳۰۰ کیلوگرم می باشد.

لوله مانیسمان رده 40:

لوله مانیسمان رده 40 دارای سایزی بین 1 تا 12 اینچ می باشد و ضخامت آن نیز در بازه ۲ تا ۱۰ میلی متر می باشد و در اصل وزن لوله مانیسمان رده 40 برابر 500 کیلوگرم می باشد.

لوله مانیسمان رده 60:

لوله مانیسان رده ۶۰ بر خلاف دیگر لوله های فولادی می باشد و بدون درز نمی باشد که این سبب شده است تا تقاضا برای خرید آن نیز کم باشد. لوله مانیسمان رده ۶۰ دارای قطری بین ۸ تا ۲۴ اینچ می باشد که که وزن آن نیز با افزایش پیدا کردن قطر تغییر می کند.

لوله مانیسمان رده 80:

لوله مانیسمان رده 80 دارای ضخامتی بین 3 تا 9 میلی متر و وزنی حدود ۹ تا ۱۵۰ کیلوگرم می باشد که این نوع لوله دارای سایز و ابعاد مختلفی می باشد.

تولید این مقاطع عمدتاً از میله های فولادی گرد می باشد. البته، لوله مانیسمان نیز می تواند از مقاطع چهار ضلعی ساخته شود، اما به دلیل اینکه این بخش ها باید دایره ای و یکنواخت باشند، گرد کردن میله های زاویه دار به زمان و هزینه نیاز دارد. به طور خلاصه، تولید لوله های مانسمان شامل مراحل زیر می باشد:

  • برش؛
  • پیش گرم کردن؛
  • مرحله ؛PIERCING
  • عبور از طول کش؛
  • شلیک تفنگ ساچمه ای؛
  • تابش، جداسازی؛
  • کروی شدن؛
  • کشش؛
  • خنک سازی؛
  • مرحله اندازه گیری وزن لوله؛
  • مرحله آزمایش؛
  • مرحله مخروطی.

این روش اولین بار توسط یک مهندس آلمانی به نام mannsemann استفاده شد و فقط در ایران قابل فراخوانی است. mannsemann برندی است که از زمانی که اولین لوله مانیسمان یا مش سیمی وارد شده به بازار ایران است، این نام بر روی این مدل از لوله ها باقی مانده و به اصطلاح بازار برای آنها تبدیل شده است. جدول وزن لوله mannsemann:

جدول لوله مانیسمان از نظر سایز به چه صورت می باشد؟

لوله های بدون درز در بازار ایران نهایتا تا سایز 2 اینچ و برای سایزهای بالاتر از لوله های مخفی استفاده می شود. لوله های درز مخفی لوله هایی هستند که از ورق خمشی ساخته شده و سپس درز جوش داده شده و پوشانده می شوند. اما در حال حاضر فناوری تولید لوله های بدون درز یا مانسمان واقعی تا سایز 5 اینچ در آمریکا موجود است و تنها در یک کارخانه در چین تحت لیسانس آمریکا تولید می شود که توسط پترو کاسپین قابل سفارش و خرید است.

ضخامت و وزن لوله رده 40 چقدر است؟

مشخصات لوله مانیسمان به صورت “قطر بیرونی * ضخامت دیواره” بر حسب میلی متر بیان می شود. لوله های فولادی بدون درز به دو دسته لوله های نورد گرم و نورد سرد تقسیم می شوند:

  • لوله های نورد گرم به لوله های فولادی عمومی، دیگ های فشار کم و متوسط، لوله های فولادی دیگ فشار قوی، لوله های فولادی آلیاژی، لوله های فولادی ضد زنگ، لوله های استخراج نفت، لوله های فولادی زمین شناسی و سایر لوله های فولادی تقسیم می شوند.
  • لوله نورد سرد علاوه بر موارد فوق شامل لوله های فولادی جدار نازک، لوله فولادی آلیاژی نازک، لوله نازک فولاد ضد زنگ و لوله فولادی مخصوص می باشد.

undefined

قطر بیرونی لوله بدون درز نورد گرم معمولاً بیشتر از 32 میلی متر است، ضخامت دیواره 2.5-75 میلی متر، قطر لوله فولادی نورد سرد می تواند به 6 میلی متر برسد، ضخامت دیواره می تواند 0.25 میلی متر باشد، قطر خارجی لوله های نازک می تواند به 5 میلی متر برسد و ضخامت دیوار کمتر از 0.25 میلی متر است. نورد سرد دقت بیشتری نسبت به نورد گرم دارد.

قیمت لوله مانیسمان رده 40:

لوله های بدون درز معمولاً در آزمایشگاه برای کاربردهای حساس یا فشار بالا پس از ساخت آزمایش می شوند تا از عملکرد صحیح آنها اطمینان حاصل شود. در این مقاله از فروشگاه ثامن تجارت جدول وزن لوله های مانیسمان رده 40 به همراه ویژگی ها و کاربرد آن برای شما به اشتراک گذاشتیم. شما عزیزان می توانید برای خرید لوله mannsemann در وزن ها و اندازه های مختلف به فروشگاه اینترنتی ما مراجعه کنید، همچنین از جدول لوله مانیسمان نیز می توانید کمک بگیرید.

 

سوالات متداول:

ضخامت لوله رده 40 چقدر است؟

صخامت این لوله های مانیسمان بسیار متنوع می باشد که در این مقاله از سایت ثامن تجارت به صورت جدول آماده است. کلیک کنید و آن را مشاهده کنید.

مهم ترین کاربرد لوله های نوع مانیسمان چیست؟

صنعت نفت و گاز و همچنین در صنعت قطعه بندی

مطالب مرتبط