مشاوره و فروش
02137163

کاربردهای لوله مانیسمان (انواع لوله مانیسمان رده 40 چیست)

852350 image1643016587
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
3 بازدید

آنالیز لوله مانیسمان واینکه کاربردهای لوله مانیسمان چیست، موضوع مورد در این مقاله از سری مقالات آموزشی وب سایت ثامن تجارت هستند. دانستن مشخصات فنی لوله مانیسمان تا حدودی به شناخت موارد کاربرد آن کمک می کند. ضمن این که باید انواع قیمت لوله مانیسمان را بشناسید تا بدانید که هر نوع بنا بر ویژگی ها و شرایط پروژه، در کجا باید مورد استفاده قرار گیرد. ما در این مقاله در حد مختصری به شما می گوییم که لوله مانیسمان چیست. زمانی که به یک تعریف مفید از این لوله رسیدید، نوبت به بیان موارد کاربرد لوله مانیسمان خواهد رسید.

کاربردهای لوله مانیسمان 

از زمانی که لوله ها با هدف انتقال انواع سیالات مورد استفاده قرار گرفتند، نیاز بسیاری از مناطق محروم برای دسترسی به آب، نفت و گاز مرتفع گردید. امروزه در کارخانه ها و کارگاه های تولیدی مواد غذایی هم برای انتقال مواد مصرفی یا تولیدی خود نظیر شیر و … از لوله ها استفاده می کنند.سایر کاربرد این محصول در منازل و ساختمان های تجاری و اداری است که ضمن افزایش امکانات آن مکان ها، به بهداشت و سلامت افراد نیز کمک ویژه ای کرده است.  چرا که با استفاده از انتقال سیالات از طریق لوله ها، گزدش آن ها در یک ساختمان به بهترین شکل ممکن انجام می شود. اما این تنها یکی از کاربردهای لوله مانیسمان است. قطها این محصول کاربردهای گسترده تری دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

خطوط لوله نفت و گاز 

از مهم ترین ویژگی ها و کاربردهای لوله مانیسمان می توان به خطوط لوله نفت و گاز اشاره کرد. این لوله ها دارای ویژگی هایی از جمله ضد خورده شدن و سایش هستند. علاوه بر این می توانند در برابر رطوبت و حرارت نیز از خود مقاومت بالایی نشان دهند.امکان ساخت این لوله ها در سایزهای مختلف نیز، دلیل دیگری در به کارگیری آن ها در انواع صنایع به خصوص صنعت پتروشیمیی است.

انواع لوله های مانیسمان

پس از بررسی کاربردهای لوله مانیسمان بهتر است تا شما را با کی از متداول ترین لوله ها در صنعت آشنا کنیم. برای دسته بندی لوله های مانیسمان به مشخصات فنی آن توجه شده است. هر لوله دارای قطر، ضخامت، وزن و ابعاد مخصوص به خود است. اما وجود تنوع در لوله های مختلف اصلی ترین عامل برای ایجاد دسته بندی و به شکل درست تر، رده بندی لوله های مانیسمان است. به عنوان مثال اگر بدانید لوله مانیسمان رده 40 چیست، آن گاه می توانید درک بهتری از این رده بندی داشته باشید.

لوله مانیمسان زده 40 چیست و چه کاربردهایی دارد؟ 

به طور کل لوله های رده 40 و بالاتر از آن، برای مکان ها و شرایطی مناسب هستند که نیز است حساسیت بالا و فشار خیلی زیادی را تجربه کنند.  اصلی ترین کاربرد لوله مانیسمان با این رده در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی است. این نوع لوله بدون درز و دارای قطر داخلی 10 اینچ می باشد. البته این رده از لوله ها در قطرهای 1.8 تا 20، 24 و 32 تا 36 اینچ هم تولید می شوند. از طرفی دیگر ضخامت این لوله ها در بازه 3.38 اینچ تا 11.03 اینچ قرار می گیرد. سایز این لوله ها نیز از 1 اینچ تا 21.02 متغیر می باشد. از سایر کاربردهای لوله مانیسمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده در ساختمان های آُمان خراش و برج ها
  • تولید خطوط لوله های مخصوص برای آتشنشانی در انواع ساختمان ها به دلیل مقاوم بودن این لوله در برابر حرارت و رطوبت
  • استفاده برای خطوط لوله های آب و انتقال گاز که پرفشار باشد

لوله مانیسمان

قیمت لوله مانیسمان 

در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت در مورد این که لوله مانیسمان چیست و نیز مهم ترین کاربردهای لوله مانیسمان مطالبی را ارائه کردیم. خوب است بدانید که تولید لوله های مانیسمان با در نظر گرفتن استانداردهای تعریف شده برای آن انجام می شود تا محصولات نهایی را بتوان در انواع پروژه ها به کار برد و تفاوتی در مشخصات فنی رده های خاص آن وجود نداشته باشد. اما در مورد قیمت لوله مانیسمان، اوضاع کمی متفاوت است. چرا که نوسانات قیمت معمولا اجازه تعیین قیمت ثابت و یک دستی برای یک محصول در همه مراکز فروش را نمی دهد. با این ال ما می توانید از طریف فروشگاه ها و بو سیات های معتبر به آنالیز لوله مانیسمان و قیمت آن پرداخته و در صورت تمایل خرید خود را انجام دهید.

منبع : mannesmann-innovations.com

مطالب مرتبط