مشاوره و فروش
02191003181

ورق عرشه فولادی چیست؟

852350 image1622013062 4
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
8 بازدید

همانطور که می دانید سقف عرشه فولادی در سازه بتنی این روز ها طرفداران زیادی پیدا کرده است که در این مقاله سایت ثامن تجارت به بیان اینکه ورق عرشه فولادی چیست پرداخته ایم تا بتوانید با شناخت بیشترعرشه فولادی بهترین و با کیفیت ترین محصول عرشه فولادی را خریداری کنید. جهت اطلاع از قیمت عرشه فولادی می توانید با کارشناسان فروش ثامن تجارت ارتباط بر قرار کرده و اقدام به خرید ورق عرشه فولادی نمایید. همانطور که می دانید ورق عرشه فولادی در سازه بتنی بسیار کاربردی بوده که در ادامه ویژگی های آن را ذکر نموده ایم.

ورق عرشه فولادی چیست؟

عرشه فولادی به نوع جدیدی از سقف ها گفته می شود که از ورق های ذوزنقه ای شکل گالوانیزه تشکیل می شوند. این روش از روش های نوین درساخت و ساز می باشد که سرعت را به طور چشمگیر افزایش می دهد و برای تولید ورق های عرشه فولادی، ورق های گالوانیزه بصورت رول وارد دستگاه های فرینگ می شوند و به صورت نورد سرد مقطع ورق ها را به شکل ذوزنقه فرم دهی می کنند در باب بیان اینکه ورق عرشه فولادی چیست باید بگوییم که از دسته ورق های با کیفیتی هستند که به منظور اجرای سقف و کف سازه های فولادی مورد استفاده قرار می گیرند که ضخامت این ورق ها باید بین 8/0 تا 2/1 میلی متر باشد.

ورق عرشه فولادی در سازه های بتنی

برای استفاده از ورق های عرش فولادی ابتدا ورق های عرش فولادی را به صورت قالب در کف قرار می دهیم و از طریق گل میخ ها با جوش های قوسی توسط حتی کارگر های نیمه ماهر به ستون ها متصل می کنیم پس میلگردها به صورت شبکه روی ورق ها قرار می دهیم تا بتن استفاده شده مسلح شود. جاگذاری ورق های گالوانیزه بصورت نر و ماده انجام می شود و به روی یکدیگر چفت می شوند، همچنین ورق عرشه فولادی در سازه بتنی با سه نوع گالوانیزه ذوذنقه ای یا موجدار، گل میخ و آرماتور و بتن تشکیل می شوند که حتی می توانید انواع ورق گالوانیزه رنگی را نیز تهیه نمایید.

مزایای ورق عرشه فولادی:

  1. عرشه های فولادی سرعت ساخت را بسیار بالا می برند و نیاز به نیروی کار ماهر نیز ندارد و به سرعت روی تیرها نصب شده و اجرا می شوند و بعد از آن چند کارگر به همراه یک چرثقیل تعداد قابل توجهی از آن را ظرف مدت یکروز نصب می کنند.
  2. عمر مفیدی که برای عرشه های فولادی محاسبه شده است 60 سال است، که عمر بسیار مناسبی برای یک ساختمان می باشد.
  3. یکی از نکات مهم در استفاده از عرشه ی فولادی به هم تنیدگی و یکپارچگی است که بین سقف و ستون ها و پل ها و بتن ایجاد می شود که استحکام را بسیار افزایش می دهد.
  4. به شمع بندی نیاز ندارند.
  5. قابلیت اجرای همزمان چند سقف را دارند.
  6. نیروی کار کمتری نیاز است.

عکس سقف عرشه فولادی

ویژگی های ورق عرشه فولادی در سازه بتنی:

عرشه های فولادی به دلیل عمر بالایی که دارند از نظر اقتصادی بسیار بصرفه هستند و همچنین به دلیل وزن بسیار سبکی که دارند هزینه حمل و نقل آنها بسیار کاهش می یابد. برای مثال حدود 1000متر مربع از عرشه فولادی را می توان با یک کامیون جا به جا کرد همانطور که ذکر کردیم ورق عرشه فولادی چیست در ادامه نیز به بیان ویژگی های ورق عرشه فولادی از لحاظ اقتصادی می پردازیم.

  • عرشه های فولادی می توانند به آویزهایی متصل شوند که جعبه های عبورکابل ها و لوله کشی از آنها عبور کنند که این ویژگی باعث می شود نصب کابل های برق، تاسیسات سرمایشی و گرمایشی، سیم کشی های تلفن و همچنین نصب سقف کاذب به سادگی انجام می گیرد.
  • ورق های عرشه فولادی به شکل ذوزنقه هستند ودارای برجستگی ها و فرورفتگی هایی برای درگیری بیشتربا بتن نیز هستند.
  • گل میخ: گل میخ ها در واقع رابط میان ورق گالوانیزه و بتن هستند تا بتوانند از لحاظ سازه ای یکپارچگی بیشتری را تامین کنند.
  • قطر گل میخ ها 20 میلی متری می باشند و ارتفاع آنها بسته به ارتفاع ورق های عرشه فولادی دارند. این گل میخ ها از طریق جوش های قوسی خاصی به ورق و پل های سازه اتصال می یابند. نکته قابل توجه اینکه اتصال گل میخ ها فقط از طریق دستگاه ها و روش های استادندارد باید صورت بپذیرند و هر روش غیر آن غیر استاندارد است و خطر پذیری کار را افزایش می دهد.

کلام آخر:

این روز ها استفاده از ورق عرشه فولادی در ساخت و ساز ها بسیار رواج پیدا کرده است چرا که از نظر اقتصادی نیز قیمت عرشه فولادی بسیار مقرون به صرفه می باشد. همانطور که عکس سقف عرشه فولادی را در بالا مشاهده کردید متوجه شدید که این سقف ها کاربرد های بسیار زیادی در اغلب مکان ها دارند و مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته اند. ما در این مقاله فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت به بیان اینکه ورق عرشه فولادی چیست پرداختیم تا بتوانید با شناخت بهتر اقدام به خرید ورق عرشه فولادی نمایید. همچنین در این فروشگاه می توانید اقدام به خرید انواع ورق گالوانیزه، ورق آجدار و ورق آلیاژی و… را به صورت مستقیم و بدون واسطه خریداری نمایید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه