مشاوره و فروش
02137163

۵ ویژگی شگفت انگیز برش ورق استیل با لیزر

852350 image1664176558
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
10 بازدید

برش فلزات این روز ها به وسیله لیزر انجام می شود که این روش برش فلزات روشی است که غیر تماسی بوده است و بر اساس تولید حرارت از گرمای کانونی و انرژی حرارتی تولید شده توسط دستگاه لیزر از یک دریچه باریک به هدف برش نشانه گرفته می شود تا قسمت مورد نظر برش داده شود. در این مقاله به بیان روش ها و مزایای برش ورق استیل با لیزر پرداخته ایم چرا که گروه صنعتی ثامن تجارت از دسته گروه های صنعتی موفق زمینه فروش انواع ورق استیل، انواع آهن آلات ساختمانی و آلیاژی می باشد.

برش لیزری استیل:

استیل ضد آب از جمله مهم ترین مواد برای برش لیزری می باشد و با توجه به ویژگی هایی که این فلز دارد از انواع لیزر ها برای برش آن استفاده می شود. استیل قابلیت جذب بالای نور مادون قرمز را دارد و برش آن با لیزر بسیار سریع و دقیق و صاف صورت می گیرد. لیزر این خاصیت را دارد که برش، حک، علامت گذاری و… را با ضخامت های مختلف انجام می دهد. با توجه به اینکه کار با لیزر با دقت و یکنواختی خوبی صورت می گیرد دچار دفورمگی ورق استیل نمی شود.

جهت برش ورق استیل نازک و علی الخصوص ورق های ضخیم می توان از دستگاه لیزر CO2 استفاده نمود چرا که این لیزر توانایی برش دادن ورق های استیل ۱ میلی متری را با سرعتی بالا دارد. معمولا برای برش دادن قطعات ریز تر این فلز از لیزر فایبر استفاده می شود. لیزر فایبر توانایی برش قطعاتی با عرض برش ۲۰ میکرون را دارد.

cutting steel sheet with laser

ویژگی های برش ورق استیل با لیزر:

برش لیزری از دسته روش های رایج این روز ها می باشد که جای روش های سنتی را نیز گرفته اند که برش لیزری ورق های استیل و فلزات مزایای بیشتری نسبت به روش سنتی دارد. با توجه به انرژی متمرکزی که دستگاه لیزر و کنترل CNC دارد این دستگاه می تواند مواد را با ضخامت های مختلف و اشکال پیچیده به دقت برش می دهد. یکی از ویژگی های برش ورق استیل با لیزر در این است که به تولید با دقت بالا و تحمل کم، کاهش ضایعات و تنوع فرایندی مواد کمک زیادی می کند.

برش لیزری دقیق می تواند به طور گسترده و زیادی در بسیاری از کاربرد های تولیدی مورد استفاده قرار بگیرد و به یک دارایی با ارزش امروزه در صنعت تبدیل شده است. با توجه به استخراج قطعات پیچیده و ضخیم با انواع مواد، از انواع اشکال سه بعدی و هیدروفرم شده تا صنعت الکترونیک برای تکمیل قطعات فلزی یا پلاستیکی برد ها استفاده می کنند. در ادامه به بیان چند مورد از ویژگی های بی نظیر برش ورق استیل با لیزر پرداخته ایم.

دقت عالی:

مسلما ورق هایی که به صورت لیزری برش داده می شوند دارای کیفیت بهتری نسبت به روش سنتی هستند که به عنوان یک منطقه متاثر از حرارت در طول برش عبور می کنند و آسیب حرارتی به سطح مجاور نیز وارد نمی کنند. علاوه بر این دقت عمل بالا فرایند برش با گاز و فشار بالا برای دقت عمل کمتر مناسب تر نیز می باشد. پردازش و برشی که با دستگاه برش لیزری صورت می گیرد تمیز تر بوده و لبه اشکال فلزی طرح دار صاف و تمیز تر بیرون می آیند.

دستگاه های برش لیزری دارای کنترل عددی می باشند و حتی فرایند برش لیزری را می توان به صورت خودکار با یک برنامه از پیش طراحی شده کنترل کرد.

بالا رفتن انعطاف پذیری مواد:

علاوه بر اینکه می توان برش های لیزری هندسی را با دقتی بالا انجام داد، دستگاه برش لیزری فلزات به سازندگان این اجازه را می دهند که بدون تغییرات مکانیکی با موادی بیشتر و طیف وسیع تری برش های ضخیم را انجام دهند. استفاده از یک یاتاقان با سطوح خارجی شدت و طول متفاوت، می توان فلزات مختلف را با ضخامت های متفاوت برش داد. قطعات CNC یکپارچه را می توان خودکار کرد تا عملکرد بصری بیشتری ارائه بدهد.

نحوه برش ورق استیل با لیزر

مزایای برش استیل با لیزر نسبت به دیگر روش ها:

همانطور که ویژگی های برش ورق استنلس استیل با لیزر را ذکر کردیم، در ادامه چند نمونه از مزایای برش استیل با لیزر را نیز ذکر نموده ایم:

  • سرعت بالا
  • دقت بالا
  • صرفه جویی در متریال مصرفی
  • عدم هزینه جهت ساخت قالب ریخته گری

کلام آخر

ما در این مقاله فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت سعی نمودیم تا همه چیز را در مورد برش ورق استیل با لیزر ذکر کنیم تا اگر خواستید سفارش برش ورق استیل را به تولید کنندگان بدهید از کیفیت برش های لیزری اطمینان کافی داشته باشید و کار خود را به افراد خبره و کار بلد بسپارید. در فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت شما می توانید از قیمت ورق استیل، ورق گالوانیزه، ورق رنگی و… مطلع شده و اقدام به خرید ورق استیل بدون واسطه نمائید.

مطالب مرتبط