مشاوره و فروش
02137163

ورق استیل نازک چیست؟

what thin steel sheet
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
13 بازدید

ورقی با جنس فولاد که از آلیاژ مخصوص ساخته شده است و بسیار پرکاربرد است، اما ورق استیل نازک چیست؟ کاربرد ورق استیل نازک در چیست؟ قیمت ورق استیل نازک چقدر است؟ ورق استیل از کجا بخرم؟ ویژگی و انواع آن کدام است؟ برای پاسخ کامل به سوالات شما تا انتهای مقاله همراه فروشگاه صنعتی ثامن تجارت باشید.

ورق استیل نازک چیست؟

این ورق از ورق های پرکاربرد در صنعت فولاد میباشد که استیل خالص، فولاد و عناصری دیگر ساختار اصلی ورق استیل نازک را تشکیل می دهند. قالب این ورق مستطیل شکل است اما در ابعاد و اندازه های مختلف ساخته می شود.  به طور دقیق این محصول از کربن، کروم، نیکل، آهن، گوگرد و … عناصری ساخته شده است که خاصیت ضد زنگ  بودن به خود اختصاص داده است. این ورق در آلیاژ های مختلفی ساخته می شود که این امر موجود تفاوت قیمت این محصول شده است.

انواع ورق استیل نازک چیست؟

ورق استیل از دسته مقاتع فولادی است که ضخامت آن کمتر از 1 میلی متر است، اما از انواع آن میتوان به ورق استیل ضد زنگ، ورق استیل طلایی نازک، و انواع ورق های استیل دکوراتیو می باشد. اما اصلی ترین آن که معروف به ورق استیل 300 است، مهم ترین نوع و پرکاربرد ترین نوع ورق استیل می باشد،که ورق استیل 304 و 316  از مقاطع ساخته شده از این آلیاژ هستند. ساختار اصلی همه ورق ها به یک شکل است اما همانطور که بیشتر گفته شد آلیاژ های به کار رفته در هر کدام تفاوت بین آنها را به وجود می آورد.

قیمت ورق استیل نازک چقدر است؟

عوامل متعددی قیمت این محصول از یک دیگر متفاوت کرده است.

what thin steel sheet 01

ابعاد ورق استیل:

ورق استنلس استیل نازک در ابعداد متفاوت و در شکل مستطیل ساخته میشود که این امر سبب به ایجاد تفاوت قیمت محصول کرده است. ضخامت این ورق یک میلی متر و تقریبا کمتر از یک میلی متر است، عوامل موثر در تهیه این آلیاژ میتواند ابعاد و ضخامت را متفاوت کند.

آلیاژ ورق استیل:

همانطور که در بالا به سوال ورق استیل نازک چیست؟ پاسخ میدادیم توضیح دادیم ، آلیاژ به کار رفته در این محصول تاثیر به سزایی در قیمت این محصول دارد. شاید میتوان گفت اصلی ترین تفاوت قیمت این محصول نوع آلیاژ به کار رفته در محصول است.

سطح ساخته شده ورق استیل:

نکته دیگری که میتوان از آن در قیمت ورق استیل نام برد نوع ساخت ورق استیل نازک  است. بعد از تولید میتوان ورق را به صورت مات، براق یا خشدار تولید کرد. پس میتوان عامل دیگر تاثیر بر قیمت این محصول را نوع ساختش گفت.

قیمت ارز و قیمت جهانی ورق استیل:

اگر می شد دو عامل مهم و تاثیر گذار در قیمت ورق استیل نازک را گفت: اول آلیاژ به کار رفته در آن و دوم قیمت جهانی آن است. با نواسانات قیمت ارز هر لحظه قیمت ورق استیل دچار سعود و سقوط های قیمتی در بازار جهانی می شود.

کاربرد ورق استیل نازک چیست؟

هرکدام  از ورق های استیل نازک کاربرد متفاوتی با یک دیگر دارند. برای مثال: ورق استیل نازک400 دارای خاصیت مغناطیسی و درصد کربن پایین می باشد و مناسب جوشکاری می باشد. از ورق استیل نازک فریتی به خاطر مقاوت در خوردگی بالا در بدنه کشی و تزئینات کاربرد دارد.

به طور کلی کاربرد های ورق استیل نازک  به دسته بندی زیر خلاصه میشود:

  • دکوراسیون داخلی؛
  • خودرو سازی ؛
  • سقف و درب آسانسور؛
  • دکوراسیون داخلی ؛
  • لوله کشی ؛
  • شیرآلات؛
  • سازه های صنعتی.

جمع بندی:

در این مقاله پاسخ به  سوال ورق استیل نازک چیست به صورت کامل داده شد شما دوستان و همراهان فروشگاه صنعتی ثامن میتوانید با استعلام قیمت ورق استیل  از فروشگاه ثامن از قیمت ها اطلاع حاصل کنید، یا جهت مشاوره رایگان با شماره91003181-021 تماس بگیرید. اگر تجربه خرید از فروشگاه را دارید حتما در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط