مشاوره و فروش
02191003181

انواع ورق گالوانیزه چیست؟

852350 image1622014381 4
۲۵ فروردین ۱۴۰۳
3 بازدید

انواع ورق گالوانیزه رنگی، ورق آهنی هستند که دارای پوشش رنگ الکترو استاتیک می باشند و عمده کاربرد آنها جهت پوشش سقف و شیروانی، ویلا و سوله ها می باشد. ورق استیل رنگی از جنس گالوانیزه می باشد که با لایه ای از رنگ مخصوص به گالوانیزه پوشانده شده است. این نوع پوشش در طی یک فرایندی به نام الکترواستاتیک تولید و به بازار عرضه می شود. از این نوع ورق های بیشتر برای تولید انواع شیروانی استفاده می کنند. در ادامه از این مطلب از فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت شما را با قیمت ورق رنگی ساده و چینی، خصوصیات و کاربرد انواع ورق های رنگی، قیمت ورق گالوانیزه رنگی آشنا می کنیم.

ابعاد و مشخصات انواع ورق گالوانیزه

ورق های رنگی به صورت کلاف در عرض 1000 و 1250 میلی متر در ضخامت 0.18 الی 0.7 میلی متر تولید می شوند و با توجه به ابعاد و کاربرد مورد نظر برش داده می شوند و به طرح مورد نظر (کرکره، ذوزنقه و …) درمی آیند. ورق های رنگی در حدود 15 تنوع رنگی موجود می باشند از جمله سفید، قرمز، قهوه ای، نارنجی، آبی و سبز که پرطرفدارترین رنگ ها در این میان می باشند. ضخامت پوشش رنگ در این نوع ورق ها در قسمت رویی 20 تا 25 میکرون و در قسمت پشتی 7 تا 15 میکرون می باشد.

انواع ورق رنگی

فرآیند تولید انواع ورق گالوانیزه

همانطور که قبلا اشاره شد انواع ورق رنگی شیروانی، حاصل قرارگرفتن رنگ الکترواستاتیک بر روی ورق گالوانیزه می باشد که در ادامه به چگونگی انجام این فرآیند می پردازیم:

قبل از رنگ آمیزی ورق ها نیاز است که سطح ورق به اندازه کافی صاف و یکنواخت باشد از این رو در ابتدا کلاف های گالوانیزه را جهت چربی زدایی پولیش می کشند و سپس توسط غلتک های مربوط بورس کاری انجام می گیرد، در ادامه سطح ورق با آب شست و شو داده می شود و در نهایت نیز مواد شیمیایی مخصوص به روی سطح ورق پاشیده می شود و در دمای مناسب خشک می گردد. این کار باعث افزایش مقاومت خوردگی و همچنین افزایش چسبندگی به سطح ورق می شود.

رنگ آمیزی کوره ای ورق ها به این صورت می باشد که در مرحله نخست یک رنگ پایه پرایمر روی هر دو سطح بالایی و زیرین ورق قرار می گیرد و وارد کوره پخت می شود، پس از خروج از کوره و سرد شدن ورق ها، رنگ نهایی توسط غلتک روی ورق قرار می گیرد و مجددا وارد کوره پخت می شود. جنس رنگ نهایی متفاوت است و معمولا از رنگ های پلی استر، اپوکسی، پی وی سی و پلی اورتان استفاده می شود.

خصوصیات و کاربرد انواع ورق گالوانیزه رنگی

  • همانطور که گفته شد عمده کاربرد ورق گالوانیزه رنگی در ساختمان سازی جهت پوشش سقف و شیروانی، سقف کاذب، سقف و بدنه سوله و انبار و… مورد استفاده قرار می گیرد.
  •  در تجهیزات اداری جهت پارتیشن بندی، ساخت قاب کیس کامپیوتر و … مورد استفاده قرار می گیرد.
  • در لوازم خانگی جهت ساخت اجاق گاز، آبگرمکن، بدنه یخچال، ماشین لباس شویی، ساخت کابینت و … کاربرد دارد.
  •  در صنایع حمل و نقل نیز مانند ساخت کانتینر، سردخانه، کارئان های ثابت و متحرک و… به کار می رود.

کارخانه های تولید کننده انواع ورق گالوانیزه رنگی

برخی از بازار داخلی کشور توسط ورق های رنگی وارداتی از چین تأمین می شود، مخصوصا در ضخامت های پایین تر(از 0.18 به بالا) که کیفیت مطلوبی نیز دارند.

ورق های تولید داخل از کارخانه های فولاد مبارکه اصفهان، فولاد هفت الماس و فولاد بهمن نیز دارای استاندارد بالا و کیفیت مطلوبی می باشند. که در این میان انواع ورق استیل رنگی فولاد مبارکه دارای بالاترین کیفیت می باشد که از لحاظ قیمتی نیز از سایر کارخانه ها بالاتر می باشد.

مطالعه شود: ورق گالوانیزه چیست؟

انواع طرح ورق رنگی

طرح انواع ورق گالوانیزه رنگی برای استفاده درپوشش سقف و دیوار

برای ورق های رنگی جهت پوشش سقف و دیوار معمولا از ضخامت های 0.3 الی 0.6 استفاده می شود که متداول ترین آن ها ضخامت 0.5 می باشد که با توجه به طرح و سلیقه مورد نظر به یکی از مدل های کرکره، پالرمو، ذوزنقه، ژنوا و شادولاین در می آید.

ورق رنگی پالرمو

انواع ورق استیل رنگی پالرمو یا همان طرح سفال مناسب جهت پوشش ساختمان و ویلا

انواع طرح ورق رنگی ژنوا

مناسب جهت پوشش سقف ساختمان و ویلا

ورق رنگی شادولاین

مناسب جهت پوشش سقف و دیوار سوله

ورق رنگی ذوزنقه

مناسب جهت پوشش سقف و دیوار سوله

ورق رنگی سینوسی(کرکره)

مناسب جهت پوشش سقف ساختمان و ویلا

خرید اینترنتی و قیمت ورق گالوانیزه رنگی

ورق رنگی یک نوع روق بر پایه گالوانیزه می باشد که روی آن رنگ کوره ای با ضخامتی شامل 25 میکرون و پشت ورق 15 میکرون ریخته می شود. به طور کیل اضافه کردن رنگ بر روی ورق باعث افزایش مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی می شود. همچنین این کار موجب ایجاد ظاهری زیبا و تنوع می شود.

در این مطلب از وبسایت ثامن تجارت شما را با ابعاد و وزن انواع ورق گالوانیزه رنگی ساده و چینی، کاربرد ورق رنگی، انواع طرح و انواع ورق فلزی، استیل و گالوانیزه رنگی آشنا کردیم. شما برای خرید و اطلاع از قیمت انواع ورق رنگی گالوانیزه و شیروانی و خرید ورق استیل رنگی می توانید به کارشناسان این مجموعه مراجعه کنید.

سوالات متداول

انواع ورق گالوانیزه رنگی چیست؟

ورق آهنی هستند که دارای پوشش رنگ الکترو استاتیک می باشند و عمده کاربرد آنها جهت پوشش سقف و شیروانی، ویلا و سوله ها می باشد.

مهم ترین کاربرد ورق رنگی چیست؟

در لوازم خانگی جهت ساخت اجاق گاز، آبگرمکن، بدنه یخچال، ماشین لباس شویی، ساخت کابینت و … کاربرد دارد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه