مشاوره و فروش
02137163

آشنایی با ورق استیل 316 فلزات رنگین

Steel sheet 316 colored metals
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
4 بازدید

ورق استیل 316 فلزات رنگین از جمله ورق‌های دکوراتیو بوده که به دلیل دارا بون ظاهری زیبا، طول عمر بالا و مقاومت در برابر خوردگی از آن در ساخت لوازم خانگی، بدنه آسانسور، ساخت زیورآلات و … استفاده می‌کنند. البته قیمت ورق استیل 316 نگیر رنگی نسبت به مدل‌های غیر دکوراتیو گران‌تر است زیرا برای ساخت آن از پوشش‌های خاصی روی سطح استفاده می‌کنند. شما برای اطلاع از قیمت استیل 316 فلزات رنگین توانسته با کارشناسان وبسایت ثامن تجارت در ارتباط باشید.

ورق استیل 316 فلزات رنگین چیست؟

به طور کلی ورق استیل 316 رنگین به عنوان ورق استیل رنگی شناخته می‌شود که بیشتر برای کاربردهای دکوراتیو استفاده می‌شود. از مشخصات ظاهری این محصول این است که دارای شکلی زیبا و ماندگار برای ساخت انواع وسایل خانگی و نمای بیرونی و درونی ساختمان در صنعت عمران است. همچنین داشتن رویه صاف و درخشنده و مقاومت در برابر خودرگی از مهم‌ترین ویژگی ورق استیل 316 فلزات رنگین به شمار می‌آید.

در حال حاضر از شیوه PVD (ورقه نشانی) از طریق تبخیر فیزیکی به عنوان جدیدترین روش برای پوشش‌دهی ورق استیل استفاده می‌کنند. از این شیوه برای اولین بار در صنایع نظامی استفاده کرده و هدف از آن پوشش دادن تجهیزاتی همچون توپ جنگی و موشک‌های بالستیک بوده است. اما با گذشت زمان معلوم شد که از آن توانسته برای اعمال رنگ‌های گوناگون بر روی ورق استیل بهره گرفت.

ورق استیل فلزات رنگین گرید 316

مراحل استفاده از روش PVD برای ساخت ورق استیل 316 رنگی

  1. برای انجام دادن فرایند PVD باید ابتدا سطح ورق استیل را از هر نوع آلودگی تمیز کرد.
  2. سپس اقدام به وارد کردن ورق به محفظه ی خلا کرده که در این محفظه از مقداری گاز خنثی آرگون استفاده می‌کنند.
  3. در مرحله بعد برای تولید ورق استیل 316 فلزات رنگین با اعمال کردن یک اختلاف پتانسیل بالا درون محفظه، سطح فلز از طریق یون‌های آرگون بمباران می‌شود.
  4. با بمباران موجب رها شدن اتم‌ها از سطح فلز شده و بر اساس اختلاف پتانسیل اعمال شده اتم‌های رها شده بر روی سطح ورق قرار گرفته و پوشش را ایجاد می‌کنند.

انواع فلزات برای ایجاد رنگ بر روی سطح استیل

با روش PVD رنگی که روی سطح ورق استیل قرار داده می‌شود بسیار ماندگار است. از این رو استیل ساخته شده بسیار جلادار و صاف بوده و به دلیل ماندگاری بالا با گذشت زمان دچار زنگ‌زدگی و خوردگی نمی‌شوند.

ورق استنلس استیل 316 فلزات رنگین همچون ورق روغنی به صورت شیت یا رول تولید و در بازار موجود است و از قطر کمی برخوردار هستند. از جمله فلزاتی که برای ایجاد رنگ روی سطح استیل 316 استفاده می‌شود، توانسته به موارد زیر اشاره کرد:

  • طلایی: تیتانیوم
  • قرمز: زیرکونیوم در چگالی بالاتر
  • آبی: آلومینیوم در چگالی بالاتر و تیتانیوم
  • مشکلی: تیتانیوم، کربن و آلومینیوم
  • برنز رنگ: آلومینیوم و تیتانیوم.
ورق استیل رنگی

کاربرد ورق استیل 316 فلزات رنگین

از ورق‌های استیل رنگی بیشتر برای نمای ساختمان، محافظت کردن از ستون، سقف و … استفاده می‌کنند. همچنین برای تولید وسایل خانگی همچون بدنه یخچال کاربرد دارند.از دیگر کاربردهای ورق استیل 316 فلزات رنگین توانسته در ساخت اتاقک آسانسور، پله برقی،  جواهرسازی و زیور آلات و پانل‌های نمایشی مغازه‌ها اشاره کرد.

نتیجه‌گیری

ورق‌های استیل 316 رنگی به عنوان محصول دکوراتیو شناخته شده که در انواع رنگ‌های طلایی، مشکی، آبی، برنزی و … در بازار موجود هستند. ورق استیل 316 فلزات رنگین دارای سطحی جلادار و صاف است که به دلیل ماندگاری بالا دچار زنگ‌زدگی و خوردگی نمی‌شوند. به همین دلیل افراد فعال در صنعت عمران برای نمای ساختمان، تولیدکنندگان لوازم خانگی، جواهرسازان و … در فرایند تولید باید اقدام به خرید ورق استیل رنگی 316 کنند. شما برای خرید این محصول و اطلاع از قیمت ورق استیل 316 فلزات رنگین توانسته با مشاوران وبسایت ثامن تجارت در تماس باشید.

مطالب مرتبط