مشاوره و فروش
02137163

کونیک یعنی چه؟ [کونیک در جوشکاری چیست + کونیک کردن لوله]

852350 image1651987796
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
930 بازدید

کونیک یعنی چه: خدمات کونیک کردن لوله یکی دیگر از انواع خدمات در بین فرآیندهای مربوط به فلز کاری می باشد. این فرایند معمولاً بر روی انواع ورق‌ها انجام می‌شود. به‌ منظور انجام Conicize لازم است مشتری‌ها زوایای موردنظر را برای خود مشخص کنند. پس‌ از آن نقشه‌ای کامل از زوایا را در اختیار کارشناسان مربوطه ثامن تجارت بگذارند. کونیک کاری ورق‌ها نوعی برش کاری محسوب می‌شود که بر روی انواع ورق‌ها انجام می‌گیرد. به هنگام بهره‌گیری از این نوع خدمات خواهید دید که گوشه‌های تیز و زاویه‌دار از بین می‌روند و تبدیل به گوشه‌هایی منحنی می‌گردند.

لازم به ذکر است که انجام خدمات کونیک کاری بر روی ورق‌های مختلف آن‌قدر زمان‌بر نیست. از زمان شروع کار تنها باگذشت زمانی حدود یک یا دو روز کاری می‌توان قطعات کونیک شده را تحویل مشتری داد. در ادامه از این مطلب از فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت شما را با خدمات کونیک کردن آشنا می کنیم.

تعریفی کوتاه از فرآیند کونیک یعنی چه؟

کونیک کاری معمولاً جز مراحلی است که در تولید لوله‌های فولادی بدون درز مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ابتدا لازم است بدانید که این لوله‌ها از تبدیل شمش به لوله طی فرآیندی جالب و به کمک قالب‌های مختلفی تهیه می‌شود. لازم به ذکر است که فرآیند تولید لوله‌های مانیسمان را به‌طور خلاصه برایتان بیان کنیم. در انجام این مراحل ابتدا شمش‌های گرد مانند را باکمی کشش و نورد به شمش‌های فولادین تبدیل می‌کنند. پس‌ازآن طی انجام عملیاتی خاص، این شمش‌ها را به شکل لوله‌های مانیسمان در می‌آورند.

image165582600910

چگونگی تولید لوله‌های فولادی از طریق کونیک کاری (کونیک کردن لوله)

برای تهیه و تولید لوله‌های فولادی باید چندین مرحله اساسی با فرمولاسیونی دقیق انجام شود. برش کاری، گرمادهی و لخ پرس، شلیک سمبه، تاب گیری و… از مراحلی هستند که باید برای تهیه لوله‌های فولادی آن‌ها را انجام داد. با ما در این مقاله از وبسایت ثامن تجارت همراه باشید تا در ادامه هر یک از مراحل مذکور را به‌اختصار برای شما عزیزان توضیح دهیم.

مرحله برش کاری

همان‌طوری که گفتیم ماده اولیه این لوله‌ها شمش‌های فولادی می‌باشند. در مرحله ابتدایی این شمش‌های فولادی نسبت به نیاز و خواسته مشتری در ابعاد مختلفی برش می‌خورند و قطع می‌شوند.

مرحله سرخ شدن شمش در کوره

پس از برش دادن شمش‌ها نوبت گرمادهی و سرخ شدن آن‌ها است. قبل از انجام این فرآیند، کوره قوسی شکلی را روشن می‌کنند تا گرم شود. پس‌ازآن که شمش‌ها به قطعات مختلف برش خوردند به داخل کوره ریخته می‌شوند و به کمک سوخت گاز موجود در کوره گرم می‌شوند و سرخ می‌شوند.

مرحله‌ای که به لخ پرس معروف است

سوراخ کردن شمش به کمک لخ پرس در این مرحله انجام می‌شود.

گرد کردن شمش‌های فولادی

پس‌ از انجام مراحل ابتدایی نوبت آن است تا شکلی درست و دقیق به شمش‌های فولادی داده شود. بدین منظور از دستگاه النگاتور استفاده می‌کنند و شمش‌ها را به شکل توپی توپر در می‌آورند.

شلیک سمبه

در ادامه از مقاله کونیک کردن، بامزه‌ترین و جالب ترین مرحله در بین مراحل تولید لوله‌های مانیسمان، شلیک سمبه می باشد. در این مرحله سمبه ای به طول 12 متر با سرعتی بسیار عجیب در دل شمش فولادی شلیک می‌شود.

تاب گیری

این مرحله برای صاف شدن لوله‌هایی است که کمی نافرم هستند و کل اصلی خود را از دست داده‌اند، انجام می‌گیرد.

image165582604112

آزاد سازی سمبه

پس از تاب گیری نوبت آن است که سمبه شلیک شده به درون لوله، از آن جدا شود.

کروی کاری

این مرحله به مرحله کروی شهرت یافته است. در اینجای انجام فرایندها قسمت‌های ابتدایی و انتهایی لوله را از حالت تیز شدگی خارج می‌کنند.

کشش

در ادامه از مقاله کونیک کردن، پس‌ از آن که لبه‌های تیز لوله‌های فولادی از بین رفت نوبت آن است که به آن شکلی متناسب با اندازه‌های مطابق سلیقه مشتری داده شود. بدین منظور سعی می‌شود لوله را تا حداکثر میزان 24 متر مورد کشش قرار بدهد.

خنک کاری

در فرایندهای قبل لوله‌ها تحت حرارت مستقیم و غیر مستقیمی قرار می‌گیرند. به همین دلیل داغ می‌شوند و لازم است حرارت آن‌ها کمی پایین آید. به همین منظور سعی شده است برای سرد کردن آن‌ها فرآیندی ویژه با آب و دیگر مواد لازم جهت خنک کاری لوله‌ها اقدامی انجام شود.

image165588131217

اندازه گیری

پس از اتمام کار و در مراحل انتهایی لازم است لوله‌ها به نسبت ابعاد مورد نیاز مشتری برش داده شود.

مرحله آزمایش گیری

پس‌ازآن که لوله‌ها به‌طور کامل تولید شدند لازم است مورد تست آزمایشگاه‌های داخل کارخانه قرار بگیرند. در داخل آزمایشگاه‌ها به کمک کامپیوترها، لوله‌ها را مورد آزمایش قرار می‌دهند و ضایعات آن را دور می‌ریزند.

کونیک کردن

کونیک در جوشکاری چیست : این مرحله فقط به‌منظور تسهیل در جوشکاری انجام می‌شود. در کونیک کردن لوله هر دو سر ابتدایی و انتهایی لوله توسط دستگاهی مخصوص به نام کونیک، صاف و یک دست می‌شود.

پولیش کاری

پولیش کاری به‌منظور جلوگیری از پوسیدگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم است مقداری روغن مخصوص بر روی سطح لوله مالیده شود تا لوله‌ها از فرسودگی به دور باشند.

image165582606413

بسته بندی لوله‌ها

لوله‌های تولید شده باید بسته بندی شوند و برای بارگیری آماده شوند. بدین منظور لوله‌ها را به شکل شش ضلعی در کنار یکدیگر قرار می‌دهند و با تسمه‌ای محکم آن‌ها را می‌بندند و به انبار یا ماشین بارگیری منتقل می‌کنند.

دریافت خدمات کونیک کاری Conicize باکیفیت در اسرع وقت

به طور کلی لوله های بدون درز فولادی به صورت اکسترودینگ یا اکستروژن و از طریق قالب های مختلف تولید می شود. این نوع محصولات از شمش های فولادی تولید می گردد که شمش های فولادی با کشش و نورد شمش های گرد فولادی تولید می شود. شما برای دریافت خدمات کونیک کردن لوله می توانید به کارشناسان وبسایت ثامن تجارت مراجعه کنید. امیدوارم که با انتشار این مطالب توانسته باشیم به خوبی جواب سوال شما که کونیک یعنی چه را به شما داده باشیم. از صبوری شما متشکریم.

 

سوالات متداول

کاربرد کونیک چیست؟

باعث از بین رفتن گوشه‌های تیز و زاویه‌دار لوله های استیل و تبدیل آن به گوشه‌هایی منحنی می‌گردند.

کونیک یعنی چه؟

کونیک کاری معمولاً جز مراحلی است که در تولید لوله‌های فولادی بدون درز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *