مشاوره و فروش
02191003181

استفاده از ظروف تفلون مضر است یا مفید؟

Teflon dishes 1
۲۲ آذر ۱۴۰۰
77 بازدید

مردم در سراسر جهان از ظروف تفلون برای پخت و پز روزانه خود استفاده می کنند. روکش نچسب برای برگرداندن پنکیک، چرخاندن سوسیس و سرخ کردن تخم مرغ مناسب است. می تواند برای پختن غذاهای لطیفی که ممکن است به تابه بچسبند مفید باشد. در مورد پوشش های نچسب مانند تفلون بحث و جدل وجود دارد. برخی منابع ادعا مضرات استفاده از ظرف تفلون را دارند و با شرایط سلامتی مانند سرطان مرتبط هستند، در حالی که برخی دیگر اصرار دارند که پخت و پز با ظروف نچسب کاملاً ایمن است. حال شاید برای شما سوال پیش بیاید که آیا ظروف تفلون سرطان زاست‌؟ آیا تفلون ضرر دارد‌؟ فروشگاه ثامن تجارت در این مقاله قصد دارد به بررسی کامل فواید و مضرات تفلون بپردازد. پس با ما همراه باشید تا به پاسخ تمام سوال های خود برسید.

آیا تفلون سرطان زاست؟

نگرانی در مورد ظروف تفلون و خطر ابتلا به سرطان مربوط به خود تفلون نیست. این ماده با اسید پرفلوئورواکتانوئیک (PFOA) – یک ماده شیمیایی ساخت بشر که در فرآیند تولید تفلون استفاده می شود، ارتباط دارد. هیچ ارتباط اثبات شده ای با سرطان وجود ندارد. PFOA زمانی در ساخت تفلون استفاده می شد. از سال 2013، تمام محصولات با برند تفلون فاقد PFOA هستند. اگرچه برخی تحقیقات وجود دارد که ارتباط بین PFOA و سرطان را نشان می دهد، هیچ ارتباط ثابت شده ای بین تفلون و سرطان وجود ندارد. درک اینکه چرا PFOA نگران کننده بود و چرا دیگر برای ساخت تفلون از آن استفاده نمی شود، ممکن است هنوز مفید باشد.

در طول تولید، PFOA می تواند وارد خاک، آب و هوا شود. می تواند برای مدت طولانی در محیط و بدن شما بماند. مطالعات به طور کلی شامل مواجهه بسیار زیاد با PFOA بوده و نتایج متفاوت بوده است. برخی از تحقیقات نشان می‌دهند که سطوح بالای برخی از مواد پلی فلوروآلکیل (PFAS) ممکن است منجر به این بیماری شود خطر افزایش یافته منبع مورد اعتماد از سرطان های زیر:

  • مثانه
  • کلیه
  • تخمدان
  • پروستات
  • بیضه.
ظرف تفلون

آیا ظروف تفلون مضر است و سایر مشکلات سلامتی را افزایش دهد؟

همچنین این امکان وجود دارد که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض بخارهای ناشی از تشت بیش از حد گرم شده با پوشش تفلون، منجر به علائمی شبیه آنفولانزا شود. سردرد، لرز و تب شود. این معمولاً شامل ظرفی است که در طی چند ساعت تا دمای بسیار بالا گرم می شود.

این یک بیماری خوش خیم در نظر گرفته می شود و علائم در عرض 12 تا 48 ساعت پس از قرار گرفتن در معرض از بین می روند. با این حال، مشکلات جدی ممکن است در افرادی که از قبل بیماری قلبی تنفسی دارند رخ دهد. تحقیقاتی برای پیشنهاد وجود دارد که PFAS که از سال 2013 در ظروف تفلون استفاده نشده است، ممکن است با موارد زیر مرتبط باشد:

  • سطح کلسترول بالاتر
  • کاهش پاسخ واکسن در کودکان
  • تغییرات در آنزیم های کبدی
  • افزایش خطر فشار خون بالا یا پره اکلامپسی در زنان باردار
  • کاهش اندک در وزن نوزاد هنگام تولد.
آیا ظروف تفلون مصر است

چگونه از مضرات ظروف تفلون جلوگیری کنیم؟

اگر نگران ظرف تفلون خود هستید که قبل از سال 2013 تولید شده اند، در صورت امکان آنها را تعویض کنید. تفلون جدیدتر، فولاد ضد زنگ، آلومینیوم یا نوع دیگری از ظروف آشپزی را انتخاب کنید. در اینجا چند نکته اضافی برای استفاده حداکثری از ظروف های تفلون وجود دارد:

  1. ظروف آشپزی آسیب دیده یا فرسوده را جایگزین کنید.
  2. با حرارت کم تا متوسط ​​از قبل گرم کنید.
  3. ظروف تفلون خالی را روی شعله داغ نگذارید.
  4. اگرچه تابه های تفلون می توانند با خیال راحت در برابر حرارت تا 500 درجه فارنهایت (260 درجه سانتیگراد) مقاومت کنند، اما در صورت امکان پختن با حرارت کم تا متوسط ​​ایمن تر است.
  5. هنگام استفاده از حرارت بسیار بالا، فن های اگزوز را روشن کنید یا پنجره ها را باز کنید.
  6. از ظروف فلزی که می توانند پوشش سطح تابه را خراش دهند خودداری کنید.
  7. از مواد تمیز کننده ساینده استفاده نکنید.
  8. چه از ظروف تفلون یا انواع دیگر ظروف استفاده کنید، همیشه دستورالعمل های سازنده را برای استفاده و مراقبت ایمن دنبال کنید.

نتیجه گیری

تفلون نام تجاری یک ماده شیمیایی مصنوعی است که برای پوشش ظروف پخت و پز استفاده می شود. نگرانی‌هایی وجود دارد که مواد شیمیایی زمانی که در فرآیند تولید تفلون استفاده می‌شوند، می‌توانند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهند. این مواد شیمیایی از سال 2013 در محصولات تفلون استفاده نشده است.تفلون امروزی به عنوان ظروف آشپزی ایمن در نظر گرفته می شود. هیچ مدرکی مبنی بر افزایش خطر ابتلا به سرطان وجود ندارد.

اگر ظروف تفلون دارید که قبل از سال 2013 تولید شده‌اند و نگران مواد شیمیایی موجود در آنها هستید، سعی کنید آنها را با ظروف های تفلون جدیدتر یا قابلمه‌ها و تابه‌های ساخته شده از فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم جایگزین کنید. امیدوارم که با خواندن این مطالب از سایت ثامن تجارت فواید و مضرات تفلون آگاه شده باشید. 

 

سوالات متداول

ظروف تفلون چیست؟

برای پختن غذاهای لطیفی که ممکن است به تابه بچسبند مفید می باشد.

آیا ظروف تفلون مضر است و سایر مشکلات سلامتی را افزایش دهد؟

این امکان وجود دارد که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض بخارهای ناشی از تشت بیش از حد گرم شده با پوشش تفلون، منجر به علائمی شبیه آنفولانزا شود. سردرد، لرز و تب شود. این معمولاً شامل ظرفی است که در طی چند ساعت تا دمای بسیار بالا گرم می شود.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه