مشاوره و فروش
02191003181

فولاد سرد نورد شده چیست؟

852350 image1669906209
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
18 بازدید

فولاد سرد نورد شده چیست؟ شاید شما برای دریافت خدمات نورد کاری با دو اصطلاح نورد گرم و سرد روبرو شوید. از این رو این سوال برای شما ایجاد شود. به طور کلی فولادهای سرد کار معمولاً سخت‌تر و قوی‌تر از فولادهای نورد گرم استاندارد هستند. فولاد نورد سرد اساساً فولاد نورد گرم است که در مرحله پردازش بیشتر قرار گرفته است. شما برای دریافت هر گونه از خدمات نورد کاری می توانید به سایت ثامن تجارت مراجعه کنید و نوع نورد مورد نیاز از طریق کمک مشاوران آن ها انتخاب کنید.

فولاد سرد نورد شده چیست؟

فولاد نورد سرد اساساً فولاد نورد گرم است که فرآوری بیشتری داشته است. فولاد بیشتر در آسیاب‌های احیای سرد پردازش می‌شود، جایی که مواد (در دمای اتاق) خنک می‌شوند و سپس آنیل کردن و یا نورد حرارتی انجام می‌شود. این فرآیند باعث تولید فولاد با تلورانس ابعادی نزدیک‌تر و طیف وسیع‌تری از پرداخت‌های سطحی می‌شود.

هنگامی که فولاد نورد گرم سرد شد، سپس در دمای اتاق دوباره نورد می شود تا ابعاد دقیق تر و کیفیت سطح بهتری حاصل شود. فولاد سرد نورد شده اغلب برای توصیف طیف وسیعی از فرآیندهای تکمیل استفاده می شود، اگرچه از نظر فنی “نورد سرد” فقط برای ورق هایی اعمال می شود که بین غلتک های تحت فشار قرار می گیرند. فولاد نورد سرد اغلب با مشخصات زیر قابل شناسایی است:

  • سطوح بهتر و کامل تر با تلورانس های نزدیک تر؛
  • سطوح صاف که اغلب در لمس چرب هستند؛
  • میله ها درست و مربع هستند و اغلب لبه ها و گوشه های مشخصی دارند؛
  • نورد سرد میلگرد یکنواختی متحدالمرکز و صافی بهتری دارند.
Cold rolled steel 02

فرایند تولید فولاد سرد نورد شده چیست؟

در حالی که فولاد نورد گرم، گرم می شود و سپس سرد می شود، فولاد نورد سرد در دمای اتاق گرم و سرد می شود و سپس دوباره نورد می شود. فولاد بیشتر در آسیاب‌های احیای سرد پردازش می‌شود، جایی که مواد خنک می‌شوند. در دمای اتاق و به دنبال آن مواد با ترمز فشاری یا رول‌سازی سرد شکل می‌گیرند تا شکل مورد نظر به دست آید.

اصطلاح “نورد شده” اغلب فقط برای توصیف طیف وسیعی از فرآیندهای تکمیلی مانند تراشکاری، آسیاب و پرداخت استفاده می شود، که هر یک از آن ها نورد گرم موجود را به یک محصول تصفیه شده تر تغییر می دهد. از نظر فنی، “نورد سرد” فقط برای ورق هایی اعمال می شود که بین غلتک ها فشرده می شوند. اما اشکالی مانند میله ها یا لوله ها کشیده می شوند و نورد نمی شوند.

مقاطع تولید شده نورد سرد

  1. مقاطع عریض؛
  2. مقاطع بسته از جمله انواع قوطی و لوله های مانند لوله استیل؛
  3. مقاطع باز از جمله تیرآهن ها، سپری، ناودانی و … .
Cold rolled steel 01

مزایای فولاد نورد سرد چیست؟

خدمات نورد سرد با داشتن ویژگی‌های سطحی بهتر از فولاد نورد گرم، جای تعجب نیست که فولاد نورد سرد اغلب برای کاربردهای دقیق‌تر فنی یا مواردی که زیبایی‌شناسی مهم است، استفاده می‌شود. اما به دلیل پردازش اضافی برای محصولات آماده سرد، قیمت بالاتری دارند.

از نظر مشخصات فیزیکی، فولادهای نورد سرد معمولاً سخت‌تر و قوی‌تر از فولادهای نورد گرم استاندارد هستند. همانطور که فلز در دماهای پایین‌تر شکل می‌گیرد، سختی فولاد، مقاومت در برابر شکستگی کششی و مقاومت در برابر تغییر شکل، همگی به دلیل سخت شدن کار افزایش می‌یابد. از جمله مزایای دیگر آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کشش سرد باعث افزایش تسلیم و استحکام کششی می شود و اغلب عملیات حرارتی پرهزینه را حذف می کند.
  2. چرخش عیوب سطح را از بین می برد.
  3. آسیاب کردن محدوده تحمل اندازه اصلی را محدود می کند.
  4. پرداخت سطح را بهبود می بخشد.

نتیجه گیری

نورد سرد عملیاتی است که طبق آن فلز در دماهای کمتر از دمای تبلور، مجدد به واسطه غلتک ها عبور می کنند. در این مرحله بعد از این که فلز فشرده و کشیده شد، قدرت تسلیم و سختی آن بیشتر شود. این نوع فرایند در دمای محیط صورت می گیرد. دمای فلز زیر دمای تبلور مجدد قرار گرفته که باعث افزایش خواص فیزیکی و سطحی می شود. در ضمن شما برای دریافت خدمات نورد کاری می توانید با کارشناسان سایت ثامن تجارت در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه