مشاوره و فروش
02191003181

الکترود فسفر برنز

852350 image1640847416 1
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
27 بازدید

الکترود فسفر برنز چیست و در انتخاب آن باید به چه مواردی توجه داشت؟ این ها سوالاتی است که ممکن است بعد از شنیدن نام الکترود فسفر برنز به ذهن شما خطور کند. به همین جهت ما در این مقاله از سایت ثامن تجارت به موضوع بررسی این نوع الکترود و پاسخ گویی به سوالاتی مانند آن چه در بالا مطرح شد می پردازیم. محصولات تولید شده از فسفر برنز مانند میلگرد فسفر برنز با استفاده از الکترود به هم جوش می خورند. فسفر برنز ضد سایش و ضد خوردگی است. همچنین قابلیت جوشکاری از ویژگی های این محصول است. این ویژگی نیاز به آشنایی با الکترود را نشان می دهد. پس بهتر است تا با خواندن این مقاله به اطلاعات خود بیافزایید.

الکترود فسفر برنز 

نیاز به الکترود زمانی احساس می شودکه نیاز به اتصال دو قطعه فلز یا فسفر برنز به یکدیگر داشته باشیم. هر چند که برای اتصال فسفر برنز ها به یکدیگر می توان از انواع پیچ ها، بولت ها، پرچ و … هم استفاده کرد. اما جوش دادن الکترود اطمینان از اتصال دو قطعه را بیشتر خواهد کرد.

اما در اینجا بهتر است به شما بگوییم که الکترود چیست؟ الکترود قطعه ای است که یک طرف آن مستقیما در تماس با فسفر برنز یا فلز قرار می گیرد و طرف دیگر آن به مواد نیمه رسانا و پوشش هایی که فلز نیستند متصل است. جنس الکترود ه فلز است و از نظر ظاهری، مفتول شکل است. پوشش فلاکس نام لایه ای است که بر روی الکترود کشیده شده. زمانی که عملیات جوشکاری انجام می شود، آن بخش از الکترود که غیر فلزی است به جریان برق متصل می شود.

ویژگی های یک الکترود فسفر برنز چیست؟ 

حال که اطلاعات اولیه ای در باره ماهیت الکترود به دست آورده اید، بهتر است بدانید که برای انتخاب این محصول باید به چه مواردی توجه شود. در واقع در این بخش به شما می گوییم که الکترود مناسب برای جوش دادن فسفر برنز ها چیست؟

الکترودها از نظر نوع کاربری به دو دسته تقسیم شده اند. این دو گروه عبارت اند از :

  • الکترود گروه E – 60XX
  • الکترود گرو  E – 70XX

به طور کلی برای انتخاب الکترود باید در ابتدا به ضخامت فسفر برنز توجه کرد. اگر ضخامت آن زیر یک اینچ باشد، از الکترود گروه E – 60XX و برا ضخامت های بالاتر از 1 اینچ از الکترود گروه E – 70XX استفاده می شود.

نکات مهم بر حین جوشکاری روی فسفر برنز ها 

زمانی که شما در حال استفاده جوشکاری دو قطعه فسفر برنز هستید، ممکن است الکترودها به یکدیگر بچسبند. اینی یک از مشکلاتی است که معمولا در حین عملیاتت جوشکاری اتفاق افتاده و کار را برای کاربر سخت می کند. برای رفع این مشکل ما پیشنهاداتی را ارئه می دهیم و در این بخش از مقاله به شرح ان ها می پردازیم.

آمپر جوش مناسبی را انتخاب کنید 

آمپر جوش مناسب، براساس ضخامت قطعات فسفر برنز قابل تنظیم است. به عبارتی دیگر اگر ضخامت قطعه زیاد باشد، باید الکترودی را انتخاب کنید که آمپر بالتر و قطر بیشتری دارد.

زاویه جوشکاری مناسب را به دست آورید 

اگر  می خواهید که در حین انجام کار، الکترودها به هم نچسبد، به زاویه انجام کار توجه داشته باشید. زمانی که جوشکاری قرار است در حالت خوابیده انجام شود، ترجیحا زاویه موجود میان الکترود و قطعه کار را 45 درجه انتخاب نمایید. همچنین در صورتی که قصد درز گیری دازید، زاویه رو همین 45 درجه تنظیم نمایید. اما اگر جوشکاری شیاری انجام می دهید، زاویه باید 90 درجه باشد.

تناسب بین جنس قطعه و الکترود را فراموش نکنید 

تناسب بین جنس قطعه و الکترود را فراموش نکنید 

یکی از مهم ترین مواردی که در حین انجام عملیات جوشکاری باید مورد توجه قرار دهید این است که جنس الکترود فسفر برنز باید با قطعه کار تناسب داشته باشد. سعی کنید الکترود با جنس فولاد را انتخاب کنید. علاوه بر این توجه کنید که بهتر است جنس الکترود و قطعه مورد نظر، با هم یکی باشد.

به کیفیت الکترود توجه داشته باشید 

در ادامه مقاله از سری مقالات سایت ثامن تجارت “الکترود فسفر برنز” به نکات مرتبط با کیفیت الکترود هم اشاره می کنیم. انتخاب الکترودهای استاندارد حتی با قیمت های بالاتر را به محصولات ارزان ولی بی کیفیت ترجیح دهید. این موضوع در دراز مدت از نظر هزینه هم برای شما به صرفه تر خواهد بود. چرا که با وجود الکترودهای استاندارد اتصالات به درستی انجام شده و نیاز به ایجاد تغییرات، دوباره کاری با رفع مشکلاتی مانند چسبیدن الکترودها به یکدیگر نخواهد بود. با کیفیت ترین محصولات مرتبط با پروژه های عمرانی نظیر انواع محصولات تولیدی از فسفر برنز به خصوص لوله فسفر برنز در سایت ما ارائه شده است.

منبع: researchgate.net

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه