مشاوره و فروش
02191003181

استاندارد وزن میلگرد فسفر برنز

انواع آلیاژ برنز فسفر
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
16 بازدید

فسفر برنز به عنوان یکی از آلیاژهای مقاوم به خوردگی در صنایع گوناگون کاربرد چشمگیری دارد. ازاین‌رو اندازه استاندارد وزن میلگرد فسفر برنز به یکی از سوالات خریداران و مصرف کنندگان این محصول، بدل شده است. لوله و میلگرد‌های فسفر برنز در شاخه‌های ۱ الی ۳ متری با قطر و سایز متفاوت که روی وزن آن‌ها تاثیر می‌گذارد قابل تهیه هستند. در ادامه این مطلب از سایت ثامن تجارت با ما همراه باشید تا علاوه بر وزن استاندارد میلگردهای این آلیاژ، کارایی، مشخصات و قیمت میلگرد فسفر برنز را بررسی کنیم.

وزن استاندارد میلگرد فسفر برنز

میلگرد و لوله فسفر برنز در هر سایز و اندازه‌ای دارای مشخصات معینی هستند که به طور استاندارد مشخص شده‌اند. در واقع تولید کنندگان موظف به رعایت استانداردهایی درمورد وزن واندازه میلگرد‌ها هستند. یکی از این قوانین، رعایت استاندارد وزن میلگرد و لوله فسفر برنز است که در زمان خرید میلگرد فسفر برنز، وزن و ضخامت موثر بر قیمت میلگرد فسفر برنز خواهند بود.

به طور مثال میلگرد یا لوله فسفر برنز سایز ۱۴*۲۷ دارای ۴ کیلوگرم وزن ثابت است. به بیانی دیگر نسبت ثابت و معینی بین سایز و وزن هر نوع میلگرد وجود دارد که باید رعایت شود. به منظور درک بهتر بخشی از جدول استاندارد وزن ثابت میلگرد فسفر برنز در ادامه آورده شده است. توجه شود سایز میلگرد‌ها بر حسب میلی متر، طول ‌آن‌ها بر حسب متر و وزن بر حسب کیلوگرم درج شده است.

Kg

Size

Kg

Size

۱۱ ۴۶*۲۴ ۴ ۲۷*۱۴
۹ ۴۶*۲۹ ۴.۵ ۳۱*۱۸
۱۵.۸ ۵۱*۱۹ ۵.۸ ۳۲*۱۴
۱۴.۳ ۵۱*۲۴ ۶.۷ ۳۶*۱۹
۱۲.۴ ۵۱*۲۹ ۵.۲ ۳۶*۲۴
۱۰‌.۲ ۵۱*۳۴ ۹.۵ ۴۱*۱۹
۱۶.۵ ۵۶*۲۸ ۸ ۴۱*۲۴
۱۹ ۶۲*۳۴ ۶.۵ ۴۱*۲۸
۲۲.۵ ۶۶*۳۴ ۷.۳ ۴۲*۲۷

معرفی میلگرد فسفر برنز

در راستای بررسی استاندارد وزن میلگرد فسفر برنز بهتر است بدانیم که این محصول چیست و از چه آلیاژی تهیه شده است. فسفر برنز که فلزی براق به رنگ مسی و برنز است خواص جالب توجهی دارد. متریال اولیه این میلگرد از ترکیب دو عنصر مس و قلع با مقادیر اندکی فسفر و عناصر دیگر تولید می‌شود.

این آلیاژ به دلیل ترکیب خاصی که دارد در برابر خوردگی و فرسایش مقاومت بوده و از خاصیت الاستیک مطلوبی برخوردار است. به همین دلیل فسفر برنز به انتخاب برتر صنعتگران در تولید ابزار‌ها و قطعات مختلف محسوب می‌شود. ازاین‌رو آلیاژ مذکور همچون عناصر کاربردی دیگر چون آهن، فولاد، آلومینیوم و … به صورت لوله و میلگرد در سایزهای استاندارد خرید و فروش می‌شوند.

ویژگی‌های میلگرد فسفر برنز

میلگرد فسفر برنز به دلیل افزودن عناصر مختلفی چون فسفر و کمی سرب، علاوه بر خاصیت انعطاف پذیری و چکش خواری به دلیل خصوصیات فیزیکی و شیمیایی مطلوب از سایرین متمایز شده است. مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول شامل موارد ذیل هستند:

  • خاصیت الاستیک و کششی مناسب در کنار استحکام و حفظ شکل
  • رسانایی حرارتی نسبتا بالا
  • استحکام مکانیکی و سختی بالا
  • مقاومت قابل توجه در برابر رطوبت و خوردگی
  • مقاوم به عوامل مخرب محیطی چون تابش نور خورشید، آلودگی‌ها و …
  • مقاوم به پارگی و شکستگی
  • ظاهری درخشان و مقاوم به کدر شدن
  • قابلیت تحمل فشار و ضربه

کاربرد میلگرد و لوله برنز

ساختار منحصر به فرد میلگرد فسفر برنز در کنار قیمت مناسب سبب کارایی کم نظیر آن در صنایع تولید قطعات مکانیکی، تولید اتصالات، تولید تیر، ستون و حتی برخی لوازم منزل شده است. برخی از کاربردهای این محصول به شرح زیر هستند:

  • ساخت و ساز: میلگرد و لوله‌های فسفر برنز به طور محسوس در ساخت و ساز ساختمان و سازه‌های فلزی نیز استفاده می‌شوند. در واقع از این آلیاژ در تولید ستون‌ها، تیرها و اتصالات مورد استفاده در ساخت خانه، سازه‌های فلزی چون پل و اسکلت استفاده می‌شود.
  • تولید تجهیزات و ابزارهای نفت و گاز: خاصیت ضد خوردگی و واکنش پذیری پایین این محصول سبب استفاده از آن در تولید تجهیزات مورد استفاده در پتروشیمی شده است. به طوری که فسفر برنز ماده اصلی تولید لوله‌ها، اتصالات، شیرآلات و فلکه‌های صنایع پتروشیمی محسوب می‌شود.
  • تولید قطعات مکانیکی: استفاده از میلگردهای مذکور در تولید قطعات ماشین آلات، قالب‌ها و ابزارهای صنعتی امری بدیهی است.

استاندارد وزن میلگرد برنز

انواع آلیاژ برنز فسفر

همانطور که می‌دانید میلگرد آلیاژ فسفر برنز از ترکیب عناصر اصلی مس و قلع با عناصر فرعی چون فسفر، نیکل، آلومینیوم و … تولید می‌شود. در واقع اضافه کردن هر یک از عناصر فرعی به قلع و مس سبب ایجاد خواص جالبی در آلیاژ می‌شود. ازاین‌رو شاهد انواع مختلفی از انواع میلگرد فسفر برنز هستیم که هر یک در صنایع خاصی قابل استفاده هستند.

اهمیت رعایت استاندارد وزن میلگرد برنز

جدول استاندارد وزن میلگرد فسفر برنز حاوی اطلاعات مهم و کاربردی چون وزن، سایز و اندازه دقیق برای خریداران است. اگرچه می‌توان میلگردهای فسفر برنز را در اندازه‌های مختلف تولید کرد، اما رعایت استاندارد وزن خرید و فروش را آسان می‌کند.

در واقع همین رعایت وزن استاندارد، سبب انتخاب آسان خریدار و محاسبه میلگرد‌های مورد نیاز است. به عبارتی رعایت اندازه معین شده در محاسبه قیمت هم موثر واقع می‌شود. بنابراین پیش از تهیه این محصول، بهتر است جدول را مورد بررسی قرار داد.

سخن پایانی

با توجه به حجم بالای معاملات میلگرد فسفر برنز در این مطلب از ثامن تجارت، استاندارد وزن میلگرد فسفر برنز مورد بررسی قرار داده شد. بر اساس این استاندارد هر میلگرد با سایز و اندازه خاصی، وزن ثابت و مشخصی دارد. ازاین‌رو خرید و فروش محصول و اندازه گیری وزن آن آسان‌تر شده است. جهت اطلاع از قیمت انواع میلگرد فسفر برنز و یا خرید میلگرد برنز بدون واسطه می‌توانید از درب کارخانه ثامن تجارت خرید خود را انجام دهید.

 

سوالات متداول

  • وزن میلگرد فسفر برنز دقیقا همان مقداری است که در جدول آورده شده است؟

در اغلب موارد وزن میلگردهای فسفر برنز تقریبا همان مقداری است که در جدول درج شده است. انتظار نابجایی است که وزن تمام میلگرد‌ها دقیقا وزن جدول باشد. در واقع وزن واقعی چند گرم با وزن مشخص شده متفاوت است.

  • فسفر برنز در کدام لوازم منزل استفاده شده است؟

در تولید شیرآلات، لوازم تزئینی و پیچ و مهره‌ها از فسفر برنز استفاده می‌شود.

  • قیمت میلگرد فسفر برنز چقدر است؟

با توجه به نوسانات مداوم قیمت آهن آلات، قیمت این محصول هم در نوسان است. به طور کلی قیمت فسفر برنز نسبت به سایر میلگردها و کارایی که دارد، مبلغی منصفانه است.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه