مشاوره و فروش
02137163

آلیاژ فسفر برنز C83600

آلیاژ فسفر برنز C83600
۱۶ خرداد ۱۴۰۳
34 بازدید

فسفر برنز (به انگلیسی: Phosphor bronze) آلیاژی بر مبنای مس بوده که از سختی و استحکام قابل‌توجهی برخوردار است. این محصول معمولاً از ۰٫۵ الی ۱۱ درصد قلع شکیل می‌شود، و میزان فسفر آن نیز چیزی بین ۰٫۰۱ تا ۰٫۳۵ درصد برآورد می‌گردد. در نوشتۀ امروز از وب‌سایت ثامن تجارت قصد داریم شما را با آلیاژ فسفر برنز C83600 آشنا ساخته و انواع فسفر برنز، کاربردهای فسفر برنز، خواص این محصول و نحوه خرید فسفر برنز را در اختیارتان قرار دهیم. شما همچنین می‌توانید برای اطلاع از قیمت فسفر برنز مورد نظر خود با کارشناسان مجموعۀ ما تماس حاصل فرمایید.

آلیاژ فسفر برنز C83600 چیست؟

برنز فسفر در زمرۀ آلیاژ‌های سودمند و بسیار کاربردی قرار می‌گیرد و از خواص متعددی برخوردار است. این فرآورده بسیار قوی و محکم بوده و دچار خوردگی یا زنگ‌زدگی نمی‌شود. آلیاژ فسفر برنز حاصل ریخته‌گری قلع، روی و سرب بوده و برای ساخت قطعات گوناگون به کار گرفته می‌شود.

به نقل از ویکی پدیا:

فسفر برنز (به انگلیسی: Phosphor bronze) یکی از آلیاژهای مس با نسبت ۰٫۵ تا ۱۱درصد قلع و ۰٫۰۱ تا ۰٫۳۵ درصد فسفر می‌باشد. عنصر قلع خواص مقاوت در برابر خوردگی و استحکام و عنصر فسفر خواص مقاومت در برابر سایش و سختی را افزایش می‌دهند.

شما می‌توانید برای خرید آلیاژ فسفر برنز C83600 و استعلام قیمت فسفر برنز مورد نیاز خود به بخش مربوطه در منوی سایت ما مراجعه کرده و یا با کارشناسان مجموعۀ ثامن تجارت تماس حاصل فرمایید.

آشنایی با خواص آلیاژ فسفر برنز C83600

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم این محصول از خاصیت ارتجاعی و استحکام بسیار بالایی برخوردار است. به دلیل آلیاژ‌های به‌کاررفته، این فرآورده مقاومت بسیار خوبی را در برابر خوردگی، خستگی و سایش از خود به نمایش می‌گذارد. ازجمله ویژگی‌ها و خواص فسفر برنز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خاصیت ریزدانگی
  • ضریب اصطکاک پایین
  • خاصیت الاستیسیته بسیار خوب
  • قدرت رسانش الکتریکی بالا
  • استحکام فوق‌العاده
  • مقاومت بسیار خوب در برابر خوردگی
  • مقاومت بسیار بالا در برابر سایش و خستگی

شما می‌توانید برای خرید فسفر برنز مورد نظر خود و نیز کسب اطلاعات تخصصی دربارۀ آلیاژ فسفر برنز C83600 از طریق شماره‌های درج‌شده در همین صفحه با کارشناسان مجموعۀ ما تماس حاصل فرمایید.

قیمت آلیاژ فسفر برنز C83600

کاربردهای آلیاژ فسفر برنز C83600

از آن‌جایی که این محصول از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار است، در صنایع متعددی به کار گرفته می‌شود. در ادامه به برخی از مهم‌ترین کاربردهای این دسته از مواد صنعتی می‌پردازیم:

صنایع الکترونیک

فسفر برنز کاربرد بسیاری در ساخت قطعات الکتریکی دارد. به عبارتی دیگر، بخش‌هایی که به سیستم‌های رایانه‌ای متصل می‌شوند از جنس فسفر برنز هستند.

ساخت فنر

از آن‌جایی که فسفر برنز می‌تواند حرکات پیوسته را تحمل کرده و همواره به شکل اولیۀ خود باقی بماند، در ساخت فنر، به‌ویژه فنرهای مورد استفاده در ماشین‌آلات صنعتی، به کار گرفته می‌شود.

ساخت بست و مهره

شاید برایتان جالب باشد بدانید برای ساخت بست و مهره‌ها نیز از آلیاژ فسفر برنز C83600 استفاده می‌کنند، زیرا این قطعات از الاستیسیتۀ بالا و مقاومت بسیار خوبی برخوردار هستند.

ساخت انواع میلگرد

گفتنی است که میلگردها را نیز به دلیل مقاومت بالایی که فسفر برنز از خود به نمایش می‌گذارد، از جنس این محصول می‌سازند.

ساخت مقاطع گوناگون

آلیاژ‌های فسفر برنز به شکل مقاطع دایره‌ای، چهارگوش و ورق نیز ساخته می‌شوند، و هر یک از این مقاطع دارای میزان متفاوتی از آلیاژ‌ها هستند.

کاربرد آلیاژ فسفر برنز C83600

دلیل
معماری

قابلیت ریخته‌گری

مقاومت در برابر خوردگی

ساخت‌وساز

استحکام مناسب

مقاومت در برابر سایش

الکتریسیته

هدایت الکتریکی

هدایت گرمایی

صنعت

استحکام مناسب

ماشین‌کاری خوب

شما می‌توانید تمامی انواع فسفر برنز مورد نیاز خود را به‌سادگی و تنها با چند کلیک، از طریق سایت بازرگانی ثامن تجارت خریداری نمایید. چنانچه نیاز به مشاورۀ بیشتری در این زمینه دارید همین حالا با کارشناسان مجموعۀ ما تماس بگیرید.

قیمت آلیاژ فسفر برنز C83600 در بازرگانی ثامن تجارت

برنزهای فسفر از ۰٫۰۱ تا ۰٫۳۵ درصد فسفر و ۰٫۵ تا 11 درصد قلع تشکیل شده‌اند. سفتی و مقاومت به سایش این آلیاژها را می‌توان با افزودن فسفر افزایش داد. برای افزایش استحکام و مقاومت در برابر خوردگی نیز، قلع به این آلیاژها اضافه می‌شود. برنزهای فسفر به‌عنوان UNS C50100 تا C54200 تعیین شده و برنزهای فسفر سرب‌دار به‌عنوان UNS C53400 تا C54400 تعیین می‌شوند.

برنزهای فسفر دارای مقاومت بالا در برابر خستگی و خوردگی، کیفیت فنر عالی، لحیم‌کاری خوب و شکل‌پذیری مطلوبی هستند. آن‌ها در محصولات الکتریکی، دیافراگم‌ها، واشرهای فنری و دم‌های مقاوم در برابر خوردگی استفاده می‌شوند.  شما می‌توانید آلیاژ فسفر برنز C83600 مورد نیاز خود را از طریق مجموعۀ بزرگ ثامن تجارت خریداری نمایید.

خرید آلیاژ فسفر برنز C83600

مزایای آلیاژ فسفر برنز C83600

آلیاژهای فلزی کاربردهای صنعتی زیادی برای محصولات گوناگون دارند و برخی از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که آن‌ها را برای مصارف خاص ارزشمند می‌کند. فسفر برنز آلیاژی از مس بوده که از فسفر و قلع تشکیل شده است. این عناصر باهم کار می‌کنند و فلزی را می‌سازند که وقتی تا حالت مذاب گرم می‌شود سیال‌تر است، بنابراین می‌توان از این آلیاژ به راحتی برای ریخته‌گری استفاده کرد. این کیفیت Phos Bronze را برای بسیاری از اهداف ایدئال می‌کند.

یکی از ویژگی‌های کلیدی آلیاژ فسفر برنز C83600، انعطاف‌پذیری و استحکام آن است. این ویژگی‌ها آن را تبدیل به یک فلز عالی برای استفاده در تولید محصولاتی می‌کند که مقاومت بالایی در برابر خوردگی و سایش و پارگی همه‌جانبه دارند. این آلیاژ همچنین خاصیت ارتجاعی و استحکام بالایی دارد. محصولات ساخته‌شده با فسفر برنز نیز دارای رسانایی الکتریکی بالایی هستند.

خرید آلیاژ فسفر برنز C83600 از بازرگانی ثامن تجارت

در اینجا آلیاژی وجود دارد که مقاومت زیادی در برابر سایش و پارگی همراه با خاصیت ارتجاعی از خود به نمایش می‌گذارد. تمام خصوصیات منحصربه‌فرد Phos Bronze این آلیاژ فلزی را برای ساخت قطعات خودرو، قطعات الکترونیکی دیجیتال و بست‌ها، فنرها و پیچ‌های فلزی ایدئال می‌سازد. قطعات فلزی ساخته‌شده با این آلیاژ به دلیل عملکرد قابل‌اعتماد و همچنین قابلیت پردازش آسان شناخته‌شده هستند.

جالب این‌جاست که Phos Bronze در برنامه‌های گوناگون موسیقی نیز استفاده می‌شود. در سال 1974، این ماده برای اولین‌بار در سیم‌های گیتار آکوستیک به کار گرفته شد. این سیم‌ها توسط کمپانی D’Addario به‌عنوان سیم‌های گیتار فسفر برنز تولید شده‌اند و به‌عنوان سیم‌های ویژه‌ای معرفی می‌شوند که عمر طولانی‌تری داشته و همچنین روشن هستند.

سیم‌های آلیاژ فسفر برنز C83600 از آلیاژی متشکل از 92 درصد مس و 8 درصد قلع ساخته شده‌اند که ظاهراً ترکیبی عالی برای تقویت صدای گیتار آکوستیک است. شما می‌توانید برای خرید فسفر برنز مورد نیاز خود و نیز استعلام قیمت فسفر برنز اصل، به بخش مربوطه در منوی سایت ما مراجعه نمایید.

کلام پایانی

در نوشتۀ امروز از سایت ثامن تجارت به معرفی آلیاژ فسفر برنز C83600 پرداختیم و شما را با نحوه استعلام قیمت فسفر برنز و نحوه خرید این محصول آشنا ساختیم. برنزهای فسفر دارای مقاومت زیاد در برابر خستگی، استحکام بالا، مقاومت بالا در برابر سایش، ماشین‌کاری خوب و مقاومت بسیار زیاد در برابر خوردگی هستند. آن‌ها در ساخت واشرهای رانش، یاتاقان‌های آستین و دنبال‌کننده‌های بادامک کاربرد دارند. اگر شما نیز قصد تهیۀ این فرآوردۀ ارزشمند و کاربردی را دارید، همین حالا با متخصصان ما تماس بگیرید.

 

 

پرسش‌های متداول

آلیاژ فسفر برنز C83600 چیست؟

برنز فسفر در زمرۀ آلیاژ‌های سودمند و بسیار کاربردی قرار می‌گیرد و از خواص متعددی برخوردار است. این فرآورده بسیار قوی و محکم بوده و دچار خوردگی یا زنگ‌زدگی نمی‌شود. آلیاژ فسفر برنز حاصل ریخته‌گری قلع، روی و سرب بوده و برای ساخت قطعات گوناگون به کار گرفته می‌شود.

کاربردهای آلیاژ فسفر برنز C83600 چیست؟

صنایع الکترونیک، ساخت فنر، ساخت بست و مهره و…

مطالب مرتبط