مشاوره و فروش
02191003181

میلگرد استیل چیست و چه کاربردی دارد؟

852350 image1630527986
3 اردیبهشت 1402
7 بازدید

میلگرد استیل چیست؟ میلگرد استیل یا میلگرد ضد زنگ به علت مقاومت به خوردگی مناسب از متریال مهندسی کاربرد بیشتری دارد. خواص این استیل ناشی از داشتن عنصرهایی چون کروم، نیکل و مولییدن است. کروم با تشکیل لایه اکسید سطحی لایه های زیرین را از خوردگی محافظت می کند. نیکل می تواند مقاومت خوبی در برابر خوردگی داشته و قابلیت انعطاف پذیری دارد و همچنین شکل پذیری فولاد را بالا می برد. در ادامه این مقاله از سایت ثامن تجارت با ما همراه باشید تا درمورد میلگرد استیل و کاربردهای آن بیشتر با شما صحبت کنیم.

دلایل استفاده از میلگرد در بتن

میلگردهای تقویت کننده فولادی یا میله های تقویت کننده برای افزایش مقاومت در برابر کشش بتن مورد استفاده قرار می گیرند. زیرا بتن از لحاظ کشش در سطح پایینی قرار دارند اما از لحاظ فشاری قوی است. از فولاد به عنوان میلگرد استفاده میشود، زیرا افزایش طول فولاد به علت دمای بالا تقریبا با بتن هم اندازه می باشد.

میله های تقویت کننده با استفاده از مواد مختلف فولادی نورد گرم میشوند. اکثر میلگردها از شمش های جدید فولادی نورد میشوند. اما دیگر میلگردها از بقایای فولاد و یا ریل راه آهن نورد میشوند. به طور مثال میلگرد استنلس استیل به علت داشتن خاصیت ضد زنگ بودن در شرایطی که خوردگی بالاست از آن استفاده میشود.

بررسی قیمت میلگرد استیل با میلگرد استیل

میلگرد استنلس استیل، یکی از گران ترین میله های تقویت کننده و بهترین میلگرد برای بیشتر پروژه ها می باشد. اما قیمت آن هشت برابر با قیمت میلگرد روکش اپوکسی اختلاف دارد. با این وجود استفاده از فولاد ضد زنگ در تمامی موارد منحصر به فرد است و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. میلگرد فولاد ضد زنگ 1500 در مقابل خوردگی مقاوم تر از فولاد کربنی است. استحکام آن در برابر آسیب ها از هر نوع دیگر آن بیشتر است.

کاربرد های میلگرد استیل

در محیط های خورنده مانند آب دریا و حتی در آب و هوای گرم برای پل ها، اسکله ها، اسکله لنگر برای لامپ ها و نرده ها استفاده میشود.

منطقی که منطقه پاشش است، یعنی خیس شدن و هوادهی پشت هم انجام میشود مانند پل ها و گذرگاه های ترافیکی.

در سازه هایی با عمر بسیار بالا مانند تعمیرات بناهای تاریخی و ذخیره زباله های هسته ایو

در محیط های ناشناخته که بازرسی غیرممکن است، تعمیرات نیز تقریبا می توان گفت که غیرممکن است و یا بسیار هزینه بر است.

علاوه بر آن در مناطقی زلزله خیز که ضعیف شدن ساختار بتن قابل قبول نیست، زیرا ممکن است در صورت وقوع زلزله سقوط کند. برای انتخاب بهترین میلگرد، بهتر است که انواع میلگردهای موجود در بازار را بشناسید.

قیمت و خرید میلگرد استیل

ما در این مقاله از سایت ثامن تجارت یه تعریف کلی از میلگرد استیل و مزایای آن داشتیم. اگر شما هم بعد از خواندن این مطلب تصمیم گرفتید که نسبت به خرید میلگرد اقدام کنید. پیشنهاد ما به شما این است که برای اطلاع از شرایط خرید میلگرد و قیمت روز میلگرد استیل با کارشناسان سامانه ثامن تجارت در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه