مشاوره و فروش
02191003181

ورق مسی از کجا بخرم؟

852350 image1630783058
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
250 بازدید

ورق مس، بعد از ورق آلومینیوم و فولاد یکی از پرطرفدارترین محصولات در صنعت می باشد که در ابعاد و اندازه های مختلف برای کاربردهای متفاوت وارد بازار میشود. این نوع ورق به دلیل انعطاف پذیری و خاصیت فرم دهی بالایی که دارد بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. همچنین به علت رنگ و ماندگاری زیاد در بعضی از مواردی که ظاهر مهم است و به دلیل گستردگی کاربرد ورق مسی مورد توجه قرار می گیرد. اما ورق مسی از کجا بخرم؟ و چگونه از آخرین قیمت ورق مس برای برجسته کاری مطلع شوم؟ بازرگانی ثامن تجارت یکی از ارائه دهندگان این نوع ورق در کشور می باشد و شما می توانید پس از مراجعه به سایت محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

ویژگی و کاربرد ورق مسی

ورق های مس، از آلیاژ های خالص مس ساخته شده است. این ورق ویژگی های خاصی دارد که شامل رسانایی الکتریکی قوی، رسانای گرما، مقاومت در برابر فرسایش، شکل پذیری و چقرمگی زیاد است. از این ورق های مسی می توان برای کارهایی مانند ساخت قطعات الکترونیکی، رادیاتورها، تسمه ها و یا سایر وسایل صنعتی به کار برد.

ورق مسی از کجا تهیه کنیم؟

در این مقاله از سامانه آنلاین ثامن تجارت درمورد اینکه ورق مسی از کجا بخرم صحبت می کنیم. اما پس از بررسی مشخصات آنها تصمیم به خرید گرفته اید، مهم ترین موضوع انتخاب مرکز خریدی است که یک محصول باکیفیت و درجه یک را با قیمت مناسب به شما ارائه دهد و ثامن تجارت می تواند چنین شرایطی را برای مشتریان خود فراهم کند. پس دیگر نگران این نباشید که ورق مس از کجا بخرم؟ ثامن تجارت شما را تامین می کند.

فروش ورق مس در ثامن تجارت

فروش ورق مس در ثامن تجارت

ورق های مسی در گریدهای مختلفی از جمله C101، C110 و C112 ساخته شده اند و میزان مس موجود در آنها با یکدیگر فرق می کند ولی هر کدام از آنها 99 درصد فلز مس در خود دارند. آلیاژ هایی مانند برنج، برنز و ورشور از فلز مس ساخته شده اند.

ورق مس با گرید C101 در تجهیزات و وسایل الکتریکی مانند کابل استفاده شده است. از جمله کاربرد ورق مسی این است که در صنایع خودرو سازی، ساختمان سازیريال ساخت پونز و جوشکاری مورد استفاده قرار می گیرد. و در پاسخ به سوالی که ورق مسی از کجا بخرم، باید پاسخ دهیم که مجموعه ثامن تجارت به عنوان یکی از بهترین فروشگاه آنلاین در ایران، خرید ورق مسی را به صورت آنلاین برای شما عزیزان قرار داده است. همچنین برای اطلاع از آخرین قیمت ورق مس برای برجسته کاری نیز می توانید به مجموعه ما مراجعه نمایید.

جدول سایز و ضخامت ورق مسی

نام کالاضخامت(میلیمتر)سایز (میلیمتر)
ورق مسی0,1 میلیمترعرض 400 میلیمتر
ورق مسی0,2 میلیمترعرض 400 میلیمتر
ورق مسی0,3 میلیمترعرض 400 میلیمتر
ورق مسی0,4 میلیمتر660*2000 میلیمتر
ورق مسی0,5 میلیمتر660*2000 میلیمتر
ورق مسی0,7 میلیمتر660*2000 میلیمتر
ورق مسی0,8 میلیمتر660*2000 میلیمتر
ورق مسی1 میلیمتر660*2000 میلیمتر
ورق مسی2 میلیمتر660*2000 میلیمتر
ورق مسی3 میلیمتر660*2000 میلیمتر
ورق مسی4 میلیمتر660*2000 میلیمتر
ورق مسی5 میلیمتر660*2000 میلیمتر

نحوه ساخت ورق مسی

ورق مس طی مراحل زیر تولید شده و به بازار عرضه می‌شود تا به شکل محصولات متنوع به کار برده شود.

  1. فلز مس به‌صورت خالص در طبیعت یافت نمی‌شود و باید سنگ معدن مس با ابزارهای مختلف استخراج شود و به کارخانه‌های تولید ورق‌ مسی ارسال شود تا فرایند تولید ورق مس آغاز شود.
  2. در کارخانه ابتدا ورق مسی سنگ معدن در مایع مخصوصی قرار داده می‌شود تا در آن شناور شود. گس از شناور شدن آن، مقداری از خاک رس نیز به ترکیب مایع مخصوص کارخانه اضافه می‌شود تا با مواد زائد سنگ معدن مس ته نشین شوند.
  3. در مرحله بعد سنگ معدن در کوره قرار داده می‌شود تا به آن حرارتی به ‌اندازه 700 درجه سانتی ‌گراد داده شود. این حرارت موجب ذوب شدن گوگرد و فلزات دیگر موجود در سنگ معدن  می‌ شود و نتیجه آن دستیابی به مس خالص است.
  4. حالا مس باقی ‌مانده را دوباره در کوره قرار می‌دهند و به آن ماده مخصوصی با نام شار اضافه می‌کنند. شار مبدلی است که باعث ذوب ‌شدن مس می‌شود. پس از رسیدن دما به 1200 درجه سانتی‌ گراد، مس به آرامی ذوب شده و از آهن جدا می‌شود تا به انتهای کوره منتقل داده شود. نتیجه این عمل، تولید مس اولیه یا مس مات می‌باشد.
  5. در مرحله آخر، به مس مات فشار هوا منتقل می‌کنند تا رسوبات اضافی با کمک حباب‌ها از آن جدا شود و محصول نهایی به شمش مس تبدیل شود. پس از آن شمش‌ها از زیر غلتک‌های مخصوصی عبور دادخ می‌شوند تا به شکل ورق‌های مسی ‌استفاده شوند.

عوامل تاثیرگذار در قیمت ورق مس

ویژگی‌های مربوط به ورق مسی، تاثیر مستقیمی در قیمت آن دارد. در ادامه به بررسی هر یک از این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت.

میزان تقاضا و عرضه

میزان تقاضا و عرضه در بازار بر قیمت ورق مس تاثیرگذار است. در صورتی که تقاضا بیشتر از عرضه باشد، قیمت ورق مس بیشتر می‌شود و بالعکس؛ بنابراین در حین خرید ورق مسی به این نکته توجه کنید.

تغییرات قیمت مس

قیمت ورق مسی در بازار جهانی، تحت تاثیر تغییرات قیمت مس خام می‌باشد. همچنین این قیمت‌ به ‌صورت لحظه‌ای درحال تغییر است و روزانه قیمت‌های جدیدی برای ورق‌های مس و آلیاژهای آن تعیین می‌شود.

هزینه تولید

هزینه تولید ورق مس یکی دیگر از مواردی است که روی قیمت آن تاثیرگذار است. هزینه ‌های انرژی، مواد اولیه، نیروی کار و تجهیزات تولیدی عواملی هستند که در تعیین قیمت ورق مس نقش دارند.

نوع ورق مس

ورق مسی با توجه به نوع و استانداردی که دارد، قیمت متفاوتی هم خواهد داشت. توجه داشته باشید که خرید شیت مسی در سال‌های اخیر دچار افزایش قابل توجهی شده است.

قیمت ورق مس برای برجسته کاری

ورق مسی از کجا بخرم؟ این محصول ویژه و کاربردی را می توانید در اندازه و ابعاد مختلف که تولید شده کارخانه های مختلفی است از ثامن تجارت خریداری کنید. برای این کار تنها کافی است که به سایت ثامن مراجعه کنید و در صفحه قیمت ورق مسی، محصول مورد نظر خود را بعد از اطلاع از قیمت رول مس امروز، سفارش دهید. اگر هم در این زمینه به راهنمایی نیاز داشته باشید کارشناسان سایت شما را راهنمایی می کنند. لازم به ذکر است که این محصول برای معرق کاری و برجسته کاری بسیار عالی می باشد.

قیمت ورق مس برای برجسته کاری (ورق نازک مس از کجا بخریم)

مس، برنج و برنز فلزات محبوبی هستند که در سراسر صنعت و همچنین در طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. ترکیبی از شکل‌پذیری، انعطاف‌پذیری و عمق ذاتی رنگ و شخصیت، خود را به خوبی در طراحی می‌سازد. طول عمر و ماهیت قوی مواد را اضافه کنید، یک سری ویژگی دارید که خیلی خوب است که نمی توان آنها را نادیده گرفت!

مس، برنج و برنز در مجموع به عنوان “فلزات قرمز” شناخته می شوند. با این حال، تنها یکی از آنها از نظر فنی یک فلز است. فقط مس است که یک فلز خالص است. برنج و برنز در واقع آلیاژهای فلزی هستند. برنج از ترکیب مس و روی و برنز ترکیبی از مس و قلع است. امیدوارم که توانسته باشیم پاسخ سوال شما که ورق مسی از کجا بخرم را در این مقاله از مجموعه ثامن تجارت داده باشیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت ورق مس برای برجسته کاری با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

سوالات متداول

1- ورق مس چیست؟

یکی از پرطرفدارترین محصولات در صنعت می باشد که در ابعاد و اندازه های مختلف برای کاربردهای متفاوت وارد بازار میشود. این نوع ورق به دلیل انعطاف پذیری و خاصیت فرم دهی بالایی که دارد بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

2- مهم ترین کاربرد ورق مسی چیست؟

ساخت قطعات الکترونیکی، رادیاتورها، تسمه ها و یا سایر وسایل صنعتی به کار برد.

منبع: basiccopper.com

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه