مشاوره و فروش
02191003181

ورق آلومینیوم خش دار چیست؟

852350 image1653385468
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
9 بازدید

ورق آلومینیوم خش دار موضوع این مقاله از سری مقالات وب سایت ثامن تجارت است. به طور کلی ورق های آلومینیومی طرح دار تولید می شوند تا محصولاتی با زیبایی بیشتر را با آن ها تولید کنند. جدول استاندارد ورق آلومینیوم مشخصات این نوع ورق ها را نیز مانند انواع دیگر ورق آلومینیوم ارائه می دهد. امروزه خرید ورق آلومینیوم رول و یا  به صورت شیت در بازار عرضه و مورد استقبال مشتریان واقع می گردد. استفاده از این محصول در تولید بدنه لوازم خانگی بسیار رواج دارد به اضافه ای که این محصول به صورت رسمی و گسترده در دکوراسیون داخلی و خارجی سازه های مختلف نیز به کار می رود.

ورق آلومینیوم خش دار

این نوع ورق تمامی خواص و ویژگی های آلومینیوم را دارا می باشد و مانند سایر ورق های آلومینیومی نظیر ورق کرکره آلومینیومی یا ورق آلومینیوم ذوزنقه ای دارای مقاومت بالایی در برابر خوردگی هستند. ویژگی های مثبت ورق های آلومینیوم موجب شده تا امکان از آن ها در شرایطی که حضور بخار آب و رطوبت قطعی است، فراهم شود. در این میان ورق های آلومینیوم رنگی و انواع ورق آلومینیومی طرح دار بیشتر در جاهایی استفاده می شوند که در معرض دید عموم باشند و نیاز به زیباتر بودن این بخش ها تا تجهیزات همواره احساس شود.

مشخصات ورق آلومینیوم خش دار

این که این نوع ورق ها معمولا در چه ابعادی تولید و عرضه می شود، دارای اهمیت زیادی می باشد. چرا که صاحبان پروژه باید میزان ورق مورد نیاز خود را با توجه به همین مشخصات، تعیین و اعلام نمایند.

  • ضخامت پنل: 4 میلی متر
  • عرض پنل: 1250 میلی متر
  • طول پنل: 3200 میلی متر
  • خش دار شده توسط روش آنودایز که به آن کسیداسیون اندیک هم گفته می شود و موجب ایجاد خش های حقیقی عمیقی برروی سطح ورق می گردد

در ورق های آلومینیوم کامپوزیت با پوشش خش دار، دو لایه ورق مقاوم در برابر خورده شدن، بر روی هم قرار می گیرند. این اتصال به واسطه یک هسته پلی اتیلن صورت می پذیرد. باید بدانید که جدول استاندارد ورق آلومینیوم تمامی مشخصات این محصول را به صورت جداگانه و با توضیحات کامل ارائه داده است تا هم تولیدکنندگان و ه مصرف کنندگان از آن به خوبی بهره برده و مد نظر قرار دهند.

ورق آلومینیوم خش دار چیست؟ (جدول استاندارد ورق آلومینیوم)

مکانیزم خش دار کردن ورق آلومینیوم

در این بخش از مقاله به ما خواهیم گفت که یک ورق آلومینیوم زا چگونه خش دار می کنند. این کار در واقع با ایتفاده از دستگاه گریندینگ انجام می شود. به این صورت که ورق از این دستگاه عبور می کند. در این حین با استفاده از روان کننده های مخصوصی، مرطوب می شود. سپس به زیر ساینده های مخصوصی برده می شوند که سرعت چرخش آن ها به 1000 دور بر دقیقه می رسد. در ان زمان ورق سایش عمیقی را دریافت می کند که به صورت یکنواخت بر بخش های مختلف آن انجام می شود. این سایش همراه با وارد کردن ضربات و خراش هایی به سطح آلومینیوم است.

نکته قابل توجه در مورد این مکانیزم، القای حس زنده بودن و شناور بودن فینیشینگ سطح است. چرا که این کار مکانیکی یک افکت سطحی زیبا را برای ورق آلومینیوم، ایجاد م نماید. دستگاه های گریندینگ با هدف ایجاد خش و خراش جهت زیبایی این ورق ها مورد استفاده قرار می گیرند و کاری را انجام می دهند که تقریبا از هیچ نوع دستگاه دیگری برنمی آید. آن هم به این ظرافت، مرتبی و کارآمدی.

قیمت ورق آلومینیوم خش دار

استعلام قیمت ورق آلومینیوم 5052، قیمت ورق آلومینیوم آنادایز، قیمت ورق آلومینیوم دریایی و سایر ورزق ها در وب سایت ثامن تجارت امکان پذیر است. جدول استاندارد ورق آلومینیوم ترتیب داده شده است تا با معرفی ویژگی های این محصول، میزان قیمت آن قابل تخمین زدن باد به این صورت که در این جدول در مرود وزن و ابعاد معمول و ستاندارد این ورق اطلاع رسانیشده که به صورت مستقیم با قیمت ورق مذکور در ارتباط اند. اما قیمت دقیق و به روز شده این محصول را می توانید با مراجعه به نمودارهای ارائه شده برای قیمت در وب سایت ثامن تجارت مشاهده نموده و از کارشناسان ما نیز در این رابطه کمک بگیرید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه