مشاوره و فروش
02191003181

ورق برنج چیست و از کجا بخریم؟

852350 image1630596220
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
76 بازدید

ورق برنج چیست و از کجا بخریم؟

برای تعریف ورق برنج می توان گفت که این محصول به رنگ زرد می باشد و از لحاظ ظاهری، شباهت زیادی به طلا دارد؛ اما دلیل این زردی میزان عنصر به کار رفته در ترکیب آن می باشد. در رابطه با آلیاژ تشکیل دهنده آن باید گفت که از دو عنصر مس و روی تشکیل شده است و در صورت استفاده بیشتر روی در آن نقره ای رنگ و در صورتی که میزان آلیاژ مس در آن بیشتر باشد، این محصول رنگی متمایل به برنجی دارد. انواع ورق برنجی شامل ورق برنج نرم، برنج فلزی و برنج نیمه سخت دسته بندی میشود. در ادامه این مطلب از سایت ثامن تجارت درمورد اینکه ورق برنجی چیست و چه ویژگی هایی دارد بیشتر با شما صحبت می کنیم.

فرآیند تولید ورق برنجی

در ابتدای تولید ورق برنجی، قراضه های مس با توجه به ناخالصی های آن تفکیک میشود و با توجه به نقطه ذوب آنها در دمای 907 درجه سانتی گراد قرار می گیرد، بنابراین در ابتدا مس ذوب میشود و عنصر روی با توجه به گریدهای مختلف برنج، به آن افزوده میشود و در این هنگام عنصرهای دیگری همچون سرب، آرسنیک، آلومینیوم و سیلیکون به این دو ترکیب یعنی مس و روی اضافه میشود.

حال نوبت ریختن مواد مذاب درون قالب فرا رسیده است، که معمولا به صورت اسلب و یا بیلت تولید میشود؛ و در ادامه بیلت ها را دوباره حرارت می دهند و تحت عملیات نورد گرم قرار می دهند و اسلب هایی را با ضخامت کمتر از 13 میل تولید میشود. نوبت به عملیات خنک سازی می رسد تا لایه اکسیدی در آن از بین رود. پس از این مرحله نوبت به عملیات نورد سرد است که ضخامت ورق به 2.5 میلی متر می رسد. در این مرحله استحکام و مقاومت برنج صورت گرفته و ممکن است که چندین مرتبه تکرار شود.

ویژگی های ورق برنجی

پیش از اینکه درمورد مصارف و کاربردهای ورق برنجی صحبت کنیم، به معرفی ویژگی های این محصول می پردازیم. زیرا که این ویژگی هاست که باعث میشود این محصول در مصارف مختلف استفاده شود. از جمله خصوصیات ورق برنجی می توان به چکش خواری بیشتر در مقایسه به فلز مس و روی اشاره کرد. البته ویژگی های دیگر آن شامل دمای ذوب بین 900 تا 940 درجه، چگالی 8.3 تا 8.7 و افزایش طول 3 تا 38 درصد، خاصیت میکروب کشی و آنتی باکتریال، جداسازی آسان از دیگر فلزات و در نتیجه قابل بازیافت بودن و عدم لکه دار شدن است.

کاربردهای ورق برنجی

  • استفاده در وسایل و ابزارآلات موسیقی
  • مورد مصرف در مغزی قفل ها
  • استفاده در تولید مهمات
  • ساخت پیچ و مهره
  • استفاده در شیرها و انژکتورها
  • استفاده از بلبرینگ و چرخ دهنده

ورق برنجی از کجا بخریم؟

سایت ثامن تجارت یکی از بزرگ ترین عرضه کننده های انواع ورق های برنجی، میلگرد برنجی و شش پر در اندازه و سایزهای مختلف می باشد. عوامل تاثیرگذار در قیمت ورق برنجی به مقدار مس موجود در ترکیب آن بستگی دارد. هر چقدار میزان مس بیشتر باشد، علاوه بر افزایش کیفیت بر قیمت آن نیز تاثیر می گذارد. از جمله عوامل دیگری که بر روی هزینه خرید ورق برنجی تاثیرگذار است، نوسانات بازار است. برای اطلاع از قیمت روز ورق برنجی با ما تماس بگیرید.

انواع ورق برنجی از لحاظ سختی

  1. ورق برنجی فنری : فلز برنج اگر به حالت فنری باشد، معمولا به شکل کویل است که میزان سختی زیادی دارد و برای استفاده در صنایع برق مناسب است.
  2. ورق برنج نیمه سخت : ورق هایی که حالت نیمه سخت دارند و دارای درصد بسیار کمی مس دارند و نسبت به برنج نرم انعطاف پذیری کمتری دارند.
  3. ورق برنج نرم : ورق هایی که حالت نرمی دارند، در حدود 70 درصد مس دارند و جزو انعطاف پذیر ترین ورق های برنج می باشند. به علت انعطاف پذیری و جوش پذیری بالایی که دارند، یکی از پرمصرف ترین ورق های برنج می باشند؛ که در ساخت لوازمی مانند سماور و رادیاتور از آنها استفاده میشود.

خرید اینترنتی ورق برنج

ورق برنج از کجا بخرم؟ این شاید سوالی باشد که پس از خواندن این مطلب به ذهن شما خطور کند. نگران نباشید ما به شما کمک می کنیم تا محصول مورد نظر خود با کیفیت بالا و قیمت مناسب تهیه کنید. سامانه انلاین ثامن تجارت، یکی از بهترین مراکز فروش ورق برنج و رول ورق برنج است و شما می توانید به هر میزان که میخواهید این محصول را سفارش دهید.

منبع : metalsheets.co.uk

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه