مشاوره و فروش
02137163

میلگرد آجدار چیست؟ +‌ (تفاوت میلگرد ساده و آجدار چیست)

852350 image1644690216
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
3 بازدید

میلگرد آجدار چیست: یکی از انواع میلگرد مصرفی در بتن و در کل صنعت ساختمان سازی، میلگرد آجدار است. اصلی ترین تفاوت میلگرد ساده و آجدار، شکل ظاهری آن ها است. اما در پاسخ به این سوال که اساس شناسایی میلگرد چیست باید بگوییم که تنها از روی ظاهر نمی توان میلگردها را تشخیص داد، چرا که تفاوت در جنس، نوع کاربرد، قطر و حتی رتبه بندی میلگرد هم مطرح است. کاربرد انواع میلگرد در ساختمان سازی و همچنین صنایع دیگر موجب شده تا ما به بررسی این محصول و به خصوص نوع آجدار آن بپردازیم. پس براز آشنایی بیشتر با این محصول پبشنهاد می کنیم که ما را همراهی بفرمایید.

میلگرد آجدار چیست؟

همانطور که از نام این محصول برمی آید، آج هایی بر روی بدنه آن وجود دارد که البته تعداد این آج ها بر روی بدنه انواع این میلگرد متفاوت است. دو گرید میلگرد با نام های A3 و A4 دارای بیشترین تعداد آج بر روی بدنه خود هستند که از آن ها برای ساخت انواع فونداسیون، اسکلت فلزی، تیرچه بتنی و … استفاده می شود. در مورد این دو گرید میلگرد لازم است بدانید که آن ها مقاومت بالایی دارد و به دلیل خک بودن زیاد، امکان خم کاری، تغییر شکل و حتی جوشکاری آن ها نیز وجود ندارد.

کاربردهای میلگرد آجدار و سایر انواع آن در ادامه همین مقاله مورد بحث قرار خواهد گرفت

تولیدکنندگان میلگرد آجدار

در ادامه مقاله میلگرد آجدار چیست لازم است تا اصلی ترین تولیدکنندگان این محصول را نیز بشناسید. خوشبختانه تولید چنین محصولاتی در کشورمان، ما را از واردات آن ها از سایر کشورها بی نیاز نموده است. برخی از عمده ترین تولیدکنندگان میلگرد آجدار که سال ها تجربه تولید و صادر کردن این نوع محصول را داشته و از توان فنی و پرسنل کارآزموده برخوددار اند عبارت اند از:

  • کارخانه ذوب آهن اصفهان
  • کارخانه میلگرد امیرکبیر خزر
  • کارخانه ظفر بناب
  • کارخانه سیادن ابهر
  • کارخانه میلگرد شاهرود
  • کارخانه کویر کاشان و …

ویژگی های میلگرد آجدار

در این بخش از مقاله میلگرد آجدار چیست ویژگی های این محصول را معرفی می کنیم. همین موارد باعث شده تا بتوان کاربردهای گسترده ای از این محصول در صنایع گوناگون را انتظار داشت. این میلگردها را می توان تا حدود ۱۸۰ درجه خم نمود. بدون این که شاهد ترک خوردگی و یا شکستگی د  آن باشیم. این مورد باعث شده تا بازرسی و فیکس کردن میلگرد آجدار در مقایسه با سایر محصولات راحت تر و سریع تر باشد که نتیجه آن کاهش هزینه های نیروی کار خواهد بود.

همچنین می توان جوشکاری این محصول را با استفاده از دستگاه فلاش الکتریکی و یا جوش قوسی یا جوش لب به لب انجام داد. این مورد به ویژگی های ساختاری میلگرد آجدار بر می گردد.

تفاوت میلگرد ساده و میلگرد آجدار

این که تفاوت میلگرد ساده و میلگرد آجدار چیست به ویژگی های ساختاری آن ها وابسته است. به عنوان مثال میلگرد ساده به دلیل ساخته شدن از فولاد نرم دارای سطحی صاف و نرم و به صورت دایره ای شکل است. همچنین معمولا آن ها را در سایزهای ۶ میلی متر تا ۵۰ میلی متر می سازند. امکان انجام عملیاتی نظیر جوشکاری و همچنین عملیات آهنگری برای میلگردهای ساده وجود دارد، اما استفاده از آن ها برای ساخت سازه های سنگین مانند پل ها مناسب نیست. از طرف دیگر میلگرد آجدار دارای برآمدگی ها و دندانه هایی است که از لغزنده بودن سطح میلگرد برخلاف نوع ساده آن جلوگیری می کند. این نوع میلگردها نیز دارای مقاطعی در بازه ۶ میلی متر تا ۵۰ میلی متر هستند.

خرید میلگرد آجدار

در این مقاله در مورد این که میلگرد آجدار چیست مواردی بیان شد. اگر قصد خرید این محصول، میلگرد سبک و سایر انواع میلگرد مصرفی در بتن را دارید می توانید به وب سایت ثامن تجارت مراجعه کنید. ما در بخش مرتبط با هر محصول، نموداری برای قیمت آن در بازه ای مشخص، تعیین نموده ایم. این نمودار به شما کمک می کند تا قیمت روز انواع میلگردها را برآورد کنید. همچنین می توانید این قیمت ها را با قیمت های ارائه شده از سوی سایر فروشگاه ها و وب سایت های معتبر مقایسه نموده و با این کار تصمیم بهتری برای خرید و میزان میلگرد مورد نیاز خود با توجه به ویژگی های آن بگیرید.

مطالب مرتبط