مشاوره و فروش
02191003181
what requirement
۲۶ فروردین ۱۴۰۳
9 بازدید

تیرچه نیازیت یک جزء کلیدی در ساخت خانه است. تیرچه ها تعدادی تیر افقی هستند که به موازات یک دیوار تا دیوار مقابل سازه کشیده می شوند. تیرها به بالای دیوار در جایی که به عنوان صفحه دیوار شناخته می شود متصل می شوند. تیرچه نیازیت در طبقه بالای یک سازه نیز ممکن است از سقف صاف حمایت کند. اگر سقف سازه شیب دار باشد، هر تکیه گاه تیرچه به یک تیر سقف، تیرهای نگهدارنده سقف زاویه دار متصل می شود. در ادامه این مقاله از سایت ثامن تجارت با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی در مورد قیمت تیرچه نیازیت و کاربرد آن کسب کنید.

انواع تیرچه ها

  • تیرچه ‌کرومیت یا فلزی
  • تیرچه‌ بتنی سنتی
  • تیرچه ‌فندوله سفالی سنتی
  • تیرچه ‌بتنی صنعتی
  • تیرچه ‌فندله سفالی صنعتی
  • تیرچه ‌نیازیت
  • تیرچه ‌پیش تنیده

تیرچه های نیازیت چیست؟

تیرچه نیازیت جزء سازه ای است که در ساختمان ها یافت می شود و عموماً از فولاد ساخته می شود. در ساختمان‌ها، این تیرها معمولاً اکثر کف‌ها و سقف‌ها را نگه می‌ دارند و اکثراً یا به طور کامل در همه آنها به جز زیرزمین یا اتاق زیر شیروانی پوشیده می ‌شوند. در بیشتر موارد، یک تیرچه فلزی بر روی سازه‌ های بزرگ ‌تر، عمدتاً ساختمان ‌های سبک انبار یا سایر سازه ‌های مشابه یافت می ‌شود. در این مورد، تیرچه ها اغلب در نزدیکی سقف قابل مشاهده هستند.

what requirement 01

وظایف اصلی تیرچه نیازیت چیست؟

می دانیم که تیرچه های سقفی وظیفه انتقال بار از سقف به اعضای عمودی مانند قاب دیوار را بر عهده دارند. بدون تیرچه های سقفی، دیوارهای خانه شما می توانند از فشار سقف فرو بریزند. گذشته از این وظیفه بسیار مهم، آنها چند کارکرد دیگر نیز دارند. تیرچه های نیازیت سقفی به نگه داشتن دیوارهای اتاق در کنار هم کمک می کنند. اساساً آنها از خم شدن دیوارهای اتاق به بیرون به دلیل فشار بار سقف جلوگیری می کنند.

تیرچه های سقفی سازه ای را برای اتصال سقف ایجاد می کنند. اگر سقف می خواهید، باید چیزی برای آویزان کردن آن وجود داشته باشد. تیرچه های سقف برای تحمل بارهایی که سقف بر روی آن وارد می کند طراحی شده است. به یاد داشته باشید، اگر قرار است از اتاق زیر شیروانی شما به عنوان فضای نشیمن یا انبار استفاده شود، به مهندس سازه خود اطلاع دهید. تیرچه ها باید تقویت شوند تا بارهای زنده و مرده اضافی را در خود جای دهند.

آیا می توانم تیرچه سقف را برش دهم؟

شرایطی وجود دارد که ممکن است نیاز به برش یا بریدگی تیرچه سقف داشته باشد. با این حال، مهم است که بدانیم هر زمان که تغییری ایجاد شود، فولاد توانایی خود را برای مقاومت در برابر فشار و کشش از دست می دهند. این یعنی چی؟ خوب، می تواند منجر به افتادگی سقف، خرابی تیرچه، ترک سقف شود. توصیه می کنیم همیشه قبل از ایجاد هرگونه تغییر ساختاری از جمله بریدگی تیرچه با یک مهندس سازه تماس بگیرید.

what requirement 02

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد تیرچه های انواع بسیار مختلفی دارد که هر کدام بنا بر کاربردی که دارند در ساختمان ها استفاده می شوند. هر ساختمان برای اینکه از مقاومت بالا و استحکام خوبی بر خوردار باشد، نیاز به تیرچه های فولادی دارد. پس اگر در ساخت و ساز یک ساختمان هستید و نیاز به مصالح مختلف دارید، همین الا با کارشناسان ثامن تجارت تماس بگیرید.

مجموعه ما قیمت تمام مصالح ساختمان از جمله قیمت تیرچه نیازیت را به صورت انلاین در سایت برای شما قرار داده است. همچنین جهت نحوه خرید این محصولات اگر نیازی به مشاروه دارید می توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید. امیدوارم که این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده باش. در صورت رضایت از ما، می توانید نظرات خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه