مشاوره و فروش
02191003181
852350 image1644045343
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
18 بازدید

پروفیل کناف چیست؟ پروفیل کناف یکی از محصولات مهم در ساختمان سازی و به خصوص در سقف آن است. کناف صفحه ای با یک روکش گچی است که گاهی به آن گچ برگ هم گفته می شود. پروفیل کناف هم زیرساز گچ برگ یا همان کناف است که کار آن ثابت نگه داشتن گچ برگ در سقف و در کل محل قرارگیری آن، می باشد. روش نصب پروفیل کناف در ادامه همین مقاله از وب سایت ثامن تجارت برای شما توضیح داده می شود. به علاوه این که خواهیم گفت قیمت پروفیل ساختمانی در بازار کنونی چگونه است و از چه طریقی می توانید برای خرید آن اقدام نمایید.

پروفیل کناف چیست؟

پروفیل کناف با استفاده از دستگاه رول فرمینگ و به روش نورد سرد تولید می شود. در واقع این ورق های فولادی گالوانیزه هستند که با روش نورد سرد فرم دهی می شوند. پروفیل تولید شده در نهایت دارای ضخامتی در حدود ۳ تا ۶ میلی متر خواهد بود. قبلا هم بیان کردیم که اصلی ترین کاربرد پروفیل کناف، در ساختمان سازی است و از آن با هدف ثابت نگه داشتن کناف استفاده می شود. هر کارخانه تولید کننده پروفیل کناف، این محصول را در یکی از دو دسته زیر جای می دهد:

  • پروفیل کناف گالوانیزه سقفی
  • پروفیل کناف گاوانیزه برای دیوار

در ادامه این نوشتار با همراه باشید تا تو ضیحات بیشتری را درباره این محصول پرکاربرد ارائه دهیم.

اجزای سازنده پروفیل کناف چیست

این که پروفیل کناف از چه اجزا و بخش هایی تشکیل شده باشد بسیار حائز اهمیت است. عدم وجود هر کدام از این بخش ها باعث عدم کارکرد درست محصول و ایجاد خسارات مالی قابل توجه و یا حتی عدم امکان نصب پروفیل کناف می شود.

  • اتصالات پیچ و مهره
  • زیرسازی کناف
  • عایق های حرارتی و صوتی
  • بتونه و سایر مصالح مورد نیاز برای درزگیری کار
  • ترکیبات گچی
  • صفحاتی که دارای روکش سیمان هستند

مقطع های فلزی و صفحات دارای روکش سیمان، پروفیل کناف را می سازند. این پروفیل با صفحاتی که دارای عایق حرارتی و صوتی هستند، ترکیب می شود. در نتیجه از هدر رفت گرما و ورود سر و صدا به ساختمان تا حدودی جلوگیری می کند. به علاوه این که این صفحات عایق از تناسب کافی با سقف و دیوار برخوردار هستند.

روش نصب پروفیل کناف

تا به اینجای مقاله با این موضوع که پروفیل کناف چیست آشنا شدید. حال نیاز استا تا روش نصب این محصول را توضیح دهیم. در ابتدای کار باید همه چیز تراز باشد. برای این کار از سازه تراز یا همان نبشی L25 استفاده می شود. این نبشی به دیوار پیچ می شود و با استفاده از آن محل اتصال سازه مشخص می گردد. در مرحله بعد سازه آویز یعنی پروفیل UH36 را به سقف پیچ می کنند. بعد از آن نوبت به نصب سازه باربر به سازه آویز است که با استفاده از براکت انجام می شود. محل قرار گیری این سازه به همراه سازه پانل خور باید از قبل مشخص شده باشد.

در مرحله بعد پروفیل پانل خور در خلاف جهت سازه بار بر نصب می شود. این پانل باید مطابق با استاندارد در فواصل ۴۰، ۵۰ یا ۶۰ سانتی متری و با استفاده از ابزار کلیپس نصب شود. پس از اتمام مراحل نصب باید درزگیری را آغاز کرد. به این صورت که نوار درزگیر روی محل مورد نظر قرار گرفته و با استفاده از بتونه، در جای خود فیکس می شود.

ابعاد پروفیل کناف چگونه است؟

حال که دانستید پروفیل کناف چیست بهتر است کمی هم در مورد ابعاد این محصول اطلاعات به دست آورید. برای توضیح این موضوع یکی از اصلی ترین انواع محصول مورد نظر یعنی پروفیل F47 را بررسی می کنیم. این پروفیل به عنوان سازه باربر در سقف یکپارچه کناف به کار می رود. شکل این پروفیل مانند حرف C انگلیسی است. ضخامت این محصول معمولا در حدود ۰.۰۶ سانتی متر و در فواصل ۵۰ تا ۱۲۰ سانتز متری نصب می گردد. این پروفیل به طور معمول با طول ۴ متر در بازار عرضه می شود و در بسته های ۲۰ تایی به دست مصرف کننده می رسد.

فروش پروفیل کناف

فروش پروفیل کناف

در مقاله پروفیل کناف چیست، ضمن آشنایی با روش نصب پروفیل کناف با اجزای آن نیز آشنا شدید. همچنین در مورد ابعاد پروفیل کناف هم اطباعاتی ارائه شد. اگر قصد خرید این محصول را داشته باشید حتما فاکتوری مانند قیمت جزو دغدغه های شما به حساب می آید. برای استعلام قیمت پروفیل ساختمانی و محصولات مرتبط با آن می توانید به صورت آنلاین با کارشناسان سایت ثامن تجارت ارتباط بگیرید. شما می توانید هر گونه سوال یا ابهام خود را از  این کارشناسان جویا شوید و محصول را با اطمینان بالا خریداری نمایید.

منبع : knauf.com

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه