مشاوره و فروش
02191003181

ورق استیل رنگی چیست و چه کاربردی دارد؟

3 اردیبهشت 1402
12 بازدید

شاید امروزه زیاد نام انواع ورق استیل دکوراتیو را شنیده باشید چرا که این ورق های رنگی بسیار پر فروش بوده و زیبایی خاص ومنحصر به فردی نیز دارند. عده ای از مشتریان این روز ها برای زیباتر کردن منازل خود، به خرید ورق استیل رنگی می پردازند و عمدتا کیفیت بالا برای تمامی افراد اهمیت بالایی دارد. در این مقاله بیان کرده ایم که ورق استیل رنگی چیست و چه کاربردی دارد تا بهترین ورق رنگی خریداری کنید. فروشگاه ثامن تجارت از دسته فروشگاه هایی است که قیمت ورق رنگی و قیمت ورق استیل دکوراتیو را ارزان تر از همه جا ارائه می دهد.

ورق استیل رنگی چیست و چه کاربردی دارد؟

بسیاری از افراد می پرسند که استیل چه رنگی است؟ باید بگوئیم که در اصل استیل و یا همان ورق گالوانیزه ای که در کابینت سازی ها می بینید، نقره ای رنگ می باشند. ورق استیل نقره ای یا همان ورق استنلس استیل در بسیاری از ساخت و ساز هایی همچون ساخت یخچال و لوازم خانگی، درست کردن دکوراسیون و… کاربرد های زیادی دارند به گونه ای که به دلیل مقاومت به خوردگی بسیار بی نظیری که دارند، این نمونه ورق های استیل را با فناوری جدید و به روزی به صورت رنگی نیز تولید کرده اند.

در اصل ورق رنگی همان ورق گالوانیزه می باشد که با فراوری و پوشش دهی سطحی به تولید رسیده است که در اصل ورق گالوانیزه همان ورق روغنی نیز می باشد. ویژگی های ورق گالوانیزه این است که پس از نورد سرد جهت مقاوم شدن در برابر خوردگی و اکسید شدن یک لایه سطح ورق های گالوانیزه را پوشانده است. انواع ورق استیل دکوراتیو رنگی با پوشش رنگی که از جنس پلیمر می باشد، پوشانده شده اند.

با توجه به ویژگی های بی نظیری که ورق گالوانیزه و یا ورق استیل دارد، به خودی خود نیز ایجاد یک لایه رنگی بر روی آن ها سبب می شود تا این ورق های رنگی ویژگی های بی نظیری به خود بگیرند. پوشش رنگی که روی ورق استیل ایجاد می شود از جنس پلیمر می باشد که این پوشش خواص ضد خوردگی را بهبود بخشیده و حتی در صورت ایجاد برش و خراش در سطح ورق، ترس اکسید شدن آن را نخواهید داشت.

نحوه تولید ورق استیل رنگی به روش PVD:

در روش PVD تولید ورق استنلس استیل به گونه ای است که از یک محفظه و فلز هدف استفاده می کنند و سطح ورق استیل را پوشش می دهند. برای انجام روش PVDابتدا باید سطح استیل کاملا تمیز شود و بعد از آن محفظه پر از گاز آرگون می شود و ورق نیز داخل محفظه قرار داده می شود. بعد از آن با عمل اختلاف پتانسیل بالا سطح فلز مورد اصابت یون های آرگون قرار می گیرد و اتم های فلز هدف از سطح آن جدا شده و به صورت بخار در می آیند.

انواع ورق استیل دکوراتیو

پس از این عمل به سمت ورق آلیاژی حرکت می کنند و یک پوشش رنگی یکپارچه روی سطح استیل یا فلز رسوب می کند.برای پوشش دهی ورق استیل رنگی با توجه به رنگ مورد نظر، از فلز هدف خاصی نیز استفاده می کنند. در کل رنگ هایی که می توان روی ورق استیل پیاده سازی کرد عبارتند از:

  • برنز رنگ: آلومینیوم و تیتانیوم؛
  • رنگ قرمز: زیر کونیوم در چگالی زیاد تر؛
  • ورق استیل طلایی: تیتانیوم؛
  • ورق استیل آبی: آلومینیوم در چگالی بالاتر و تیتانیوم؛
  • ورق استیل مشکی: کربن، آلومینیوم و تیتانیوم.

کاربرد ورق استیل رنگی چیست؟

همانطور که بیان کردیم ورق استنلس استیل رنگی از دسته ورق هایی می باشد که مقاومتی بالا داشته و همچنین دارای جلوه ای استثنایی و بی نظیر نیز می باشد. با توجه به ویژگی های بی نظیری که ورق استیل رنگی دارد، این نوع محصولات به محصولاتی همه کاره تبدیل شده اند و بین مصرف کنندگان و خریداران محبوبیت زیادی پیدا کرده اند و از طرفی هم قیمت ورق رنگی مقرون به صرفه نیز می باشد. به صورت کلی چند نمونه از کاربرد های ورق استیل را بیان کرده ایم.

  1. تولید لوازم خانگی: (علاوه بر کیفیت بالا زیبایی بی نظیری به وسایل برقی نیز می بخشد.)؛
  2. ساختمان سازی: سقف سوله، شیروانی و یا کرکره برقی ها را با این ورق های رنگی به تولید می رسانند.
  3. جواهر و زیوآلات؛
  4. آسانسور؛
  5. تابلو سازی؛
  6. شیرآلات؛
  7. ساخت آینه؛
  8. سقف کاذب و… .

ورق استیل رنگی چیست و چه کاربردی دارد؟

قیمت ورق استیل رنگی:

با توجه به اینکه امروزه انواع ورق استیل دکوراتیو با تنوع بالایی به تولید می رسند، قیمت ورق استیل دکوراتیو نیز وابسته به عوامل متعددی می باشد که مهم ترین عامل تاثیرگذاربر قیمت آن ها، نرخ ارز کشور می باشد. با توجه به بالا و پایین شدن نرخ ارز کشور و تورم ها، برند تولید کننده، کیفیت ورق رنگی یا استیل، ابعاد و ضخامت، گرید آن نزی بر روی قیمت ورق استیل تاثیر گذار می باشد.

کلام آخر:

همانطور که گفتیم ورق استیل رنگی چیست و چه کاربردی دارد، باید در زمان خرید ورق استیل به تمامی ویژگی های کیفی آن توجه زیادی داشته باشید تا محصولی با کیفیت بالا خریداری کنید. جهت خرید ورق رنگی می توانید از طریق سایت ثامن تجارت اقدام به خرید مستقیم و بدون واسطه نمائید و از قیمت ورق استیل رنگی نیز مطلع شوید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه