مشاوره و فروش
02137163

چگونگی روند تولید ورق استیل رنگی

852350 image1631724623 1
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
22 بازدید

تولید ورق استیل رنگی، یکی از مهم ترین اختراعات بشر می باشد که ارزش و تقاضای زیادی در بازار دارد. یکی از کاربردهای بی نظیر این محصول این است که طیف گسترده ای از محصولات را در بر می گیرد، تا جایی که در محیط اطراف محصولات زیادی از ورق استیل ساخته شده اند. ظاهر زیبا، جذاب، مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و سایش بخشی از ویژگی های منحصر به فرد آن به شمار می آید.

یکی از مهم ترین سوالاتی که در زمینه مشاغل مربوط به ورق های فولادی پیش می آید این است که، روش تولید ورق استیل رنگی به چه صورت است؟ در پاسخ می توان گفت که در طی فرآیند PDV یک لایه نازک و رنگی سطح ورق استیل را می پوشاند. اگر شما هم علاقه دارید تا بیشتر درمورد مراحل و جزئیات آن بدانید در ادامه این مطلب از سایت ثامن تجارت با ما همراه باشید.

نحوه تولید ورق استیل رنگی

یکی از بهترین و قابل اعتماد ترین روش ها برای پوشش دهی ورق استیل، استفاده از تکنیک PVD است که در کشورهای اندکی انجام می گیرد. عملیات PVD در واقع مخفف شده ی Physical Vapor Deposition به معنای انباشت بخار فیزیکی یا لایه نشانی با بخار فیزیکی است. ساخت ورق استیل رنگی در این روش در شرایط خلاء بالا و دمای بین 150 تا 500 درجه سانتی گراد صورت می گیرد. شیوه رنگ کردن ورق های استیل به این صورت است که یک لایه نازک بر روی سطح آن قرار می گیرد و در این فرآیند ضخامت پوشش رنگ قابل کنترل است.

آشنایی با روش پوشش دهی ورق استیل رنگی به شیوه PVD

در این تکنیک با استفاده از یک محفظه خلا مانند و فلز هدف، سطح ورق استیل پوشش داده میشود. قبل از عملیات PVD ابتدا بهتر است که سطح ورق استیل از هر نوع آلودگی و چربی تمیز شود. بعد ورق استیل و فلز هدف درون محفظه خلا جای می گیرد. البته درون محفظه خلا به مقدار کافی گاز آرگون پر میشود. سپس با انجام اختلاف پتاسیل بالا سعی میشود که سطح فلز انتخابی مورد اصابت یون های آرگون قرار می گیرد. در واقع اتم های فلز هدف از سطح آن کنده میشود و به صورت بخار در می آید. سپس به سمت ورق آلیاژی حرکت می کند و به صورت یک پوشش رنگی یکنواخت بر روی سطح آن رسوب می کند.

در روش لایه نشانی با بخار فیزیکی برای پوشش ورق های استیل رنگی با توجه به رنگ مورد نظر از فلز هدف خاص استفاده میشود. به طور کلی رنگ های نام برده شده در لیست زیر را می توان بر روی سطح ورق استیل اعمال کرد.

  • برنز رنگ: آلومینیوم و تیتانیوم
  • رنگ مشکی: کربن، آلومینیوم و تیتانیوم
  • رنگ قرمز: زیرکونیوم در چگالی زیادتر
  • رنگ آبی: آلومینیوم در چگالی بالاتر و تیتانیوم
  • رنگ طلایی: تیتانیوم

مزیت روش PVD برای افزایش مقاومت ورق

به غیر از روش انباشت بخار فیزیکی، تکنیک های دیگری مانند آبکاری و رنگ ریزی برای رنگ آمیزی ورق های استیل وجود دارد. اما فرآیند PVD به دلیل داشتن مزیت های بسیار در مقایسه با دیگر تکنیک ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد ورق استیل رنگی

ورق استنلس استیل رنگی، مقاومت و دوام بالایی دارد. تمام مشخصات ورق استیل رنگی باعث شده است که این یک محصول همه کاره باشد. رول های استیل رنگی توانسته اند در میان دیگر محصولات جایگاه خوبی پیدا کنند. اما از جمله کاربردهای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تولید جواهر و زیورآلات
  2. ساخت پله برقی
  3. تهیه اتاقک آسانسور
  4. در صنعت ساختمانی مانند انبار، کارگاه، سقف کاذب، کابینت و …
  5. در صنایع حمل و نقل و جا به جایی
  6. برای معماری و دکوراسیون داخلی و خارجی

قیمت ورق استیل رنگی چقدر است؟

با توجه به نوسانات بازار، قیمت ورق استیل رنگی متفاوت است. با این وجود عوامل دیگری هم هستند که در قیمت آن تاثیر می گذارند. به عنوان نمونه مشخصات فنی، ضخامت، گرید، ابعاد و اندازه، کشور تولید کننده و حتی کیفیت آن بر روی قیمت تاثیر می گذارد. ورق آلیاژ رنگی نه تنها ظاهر زیبایی دارد بلکه در برابر ضربه و سایش مقاومت مناسبی دارد. شما می توانید در سایت ثامن تجارت که مرکز فروش انواع ورق استیل می باشد، از قیمت ورق استیل رنگی مطلع شوید.

مطالب مرتبط