مشاوره و فروش
02137163

چگالی آهن چقدراست؟

iron density
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
203 بازدید

شما با مطالعه این مقاله از وب سایت ثامن تجارت خواهید دانست که چگالی آهن چیست و چگونه محاسبه می گردد. علاوه بر این ما سعی داریم تا اطلاعات شما را در زمینه شناخت آهن تکمیل کرده و از این رو به شما بگوییم که خواص فیزیکی و شیمیایی آهن چیست و به این سوال که چگالی آهن بیشتر است یا چگالی فولاد نیز پاسخ خواهیم داد. چگالی ورق آهن مطابق با یک فرمول تعیین می گردد و به همین دلیل است که شما باید بدانید فرمول چگالی چیست و روش استفاده از این فرمول را نیز فرا بگیرید.

معرفی فلز آهن

قبل از آن که با چگالی آهن آشنا شوید، خوب است در مورد این فلز کاربردی اطلاعاتی داشته باشید. آهن دارای سطحی صاف و براق به رنگ نقره‌ای قبل از اکسید شدن است. اما فلز آهن بعد از زنگ زدن و واکنش با اکسیژن و رطوبت، رنگ قرمز یا قهوه‌ای را پیدا می‌کنند. به دلیل این که آهن به سرعت با هوا و رطوبت واکنش می‌دهد، به صورت خالص از آن در صنایع گوناگون استفاده نمی‌کنند و باید اکسیژن به وسیله کاهش شیمیایی از بین رود.

image165692297111

چگالی آهن چقدر است؟

دانسیته یا چگالی به نسبت جرم به حجم گفته می‌شود که برای محاسبه جرم جسم از ترازو استفاده کرده و واحد آن کیلوگرم (kg) است و حجم جسم نیز میزان فضاییست که جسم اشغال می‌کند. عنصر آهن 5 درصد از پوسته زمین را تشکیل داده و در حوزه‌های مختلف مانند: ساختمان‌سازی، خوردوسازی و … کاربرد دارد. بدون شک برای استفاده از آهن در صنایع گوناگون، اطلاع از جرم حجمی یا دانسیته آهن مهم می‌باشد.

شما برای محاسبه چگالی هر جسمی توانسته جرم را بر حجم جسم تقسیم کرده که برای به دست آوردن جرم حجمی آهن می‌توانید از این فرمول استفاده کنید. واحد چگالی اهن، کیلوگرم بر متر مکعب بوده که دانسیته آهن برابر با 7860 کیلوگرم بر مترمکعب می‌باشد یعنی یک مکعب یک متری از آهن، برابر با وزن 7860 کیلوگرم بود که بیش از 17000 پوند یا 9 تن است.

چگالی آهن

چگالی آهن بیشتر است یا فولاد؟

در حین مطالعه مقاله چگالی آهن چیست نیاز است تا در مورد این که چگالی این فلز در مقایسه با سایر آلیاژها و فلزات بیشتر یا کمتر است نیز اطلاعاتی به دست آورید. آلیاژ فولاد مهم ترین آلیاژ آهن است. در صورتی که در ترکیبات تشکیل دهنده آهن از مقدار بیشتری کربن استفاده شود، شاهد تولید آلیاژ فولاد خواهیم بود. وجود این ترکیب ویژگی های مهم و مثبتی را برای این آلیاژ در پی دارد که اصلی ترین این ویژگی ها ضد زنگ بودن و مقاومت بالای فولاد در برابر خوردگی و فرسایش است.

در مورد مقایسه چگالی آهن و فولاد باید گفت که چگالی فولاد به ترکیبات آلیاژی وابسته بوده و می تواند متفاوت باشد. اما به طور معمول چگالی فولاد برابر 7.85 گرم بر سانتی متر مکعب می‌باشد که گاها برای راحتی بیشتر، مقدار آن در محاسبه وزن آهن آلات همان 8 در نظر گرفته می‌شود. پس دانستیه فولاد از جرم حجمی آهن بیشتر است.
image165692329012

فرمول محاسبه وزن آهن آلات

به دلیل این که در محاسبه چگالی آهن نیاز است تا میزان وزن آن مشخص گردد، باید با فرمول محاسبه وزن این فلز در ضمن مطالعه مقاله چگالی آهن چیست، آشنا شوید. با استفاده از این فرمول می توانید میزان چگالی ورق آهن را نیز اندازه گیری کنید. برای محاسبه وزن تمامی مقاطع فولادی تنها یک فرمول کلی وجود دارد و شما با یادگیری آن می‌توانید در هر زمان و هر جایی وزن مقطع فولادی مورد نظرتان را محاسبه کنید. فرمول زیر برای محاسبه وزن آهن آلات در نظر گرفته شده است:

وزن آهن الات = (چگالی * طول * مساحت سطح مقطع) / 1000

در فرمول فوق وزن بر حسب کیلوگرم، چگالی بر حسب گرم بر سانتی متر مکعب، طول بر حسب متر و مساحت سطح مقطع آهن بر اساس واحد میلی متر در فرمول قرار خواهند گرفت.

دانستیه آهن

خرید انواع آهن آلات

در این مقاله از سری مقالات آموزشی وب سایت ثامن تجارت آموختید که چگالی آهن چیست و بر اساس چه فرمولی محاسبه می شود. همچنین برای درک بیشتر چگالی، فرمول محاسبه وزن آهن آلات را نیز به شما ارائه دادیم تا با جایگذاری فاکتورای مختلف در آن بتوانید، میزان وزن آن ها را تعیین نمایید. اما ممکن اس شما همین حالا و یا در آینده ای نزدیک نیاز به خرید انواع آهن آلات یا محصولات شاخته شده از این فلز پیدا کنید. به همین دلیل نیاز است تا با یک منبع معتبر برای استعلام قیمت به روز این محصولات آشنا شوید و به این ترتیب بتوانید از خرید خود اطمینان حاصل نمایید. برای این کار پیشنهاد ما این است که به وب سایت ثامن تجارت مراجعه نموده و هم از قیمت این محصولات آگاه شوید و هم سوالات و ابهامات خود را با کارشناسان ما مطرح نماید.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *