مشاوره و فروش
02137163

ورق کربن استیل چیست؟

852350 image1652929859
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
21 بازدید

این روز ها انواع مختلفی فولاد وجود دارند که از دسته پر فروش و شناخته شده ترین آن ها استنلس استیل و ورق کربن استیل می باشد. از ورق کربن استیل و ورق استنلس استیل در کاربرد های تجاری و صنعتی استفاده می کنند که مهم ترین تفاوت این دو فلز فولادی در میزان فولاد اضافه شده به ترکیب آن می باشد. گروه صنعتی ثامن تجارت از دسته فروشندگان ورق استنلس استیل و دیگر ورق ها می باشد که در این مقاله نیز بیان کرده ایم که ورق کربن استیل چیست و چه ویژگی هایی دارد!

ورق کربن استیل چیست؟

 ورق کربن استیل یکی از انواع ورق های استیل است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. از آن جایی که نیاز است تا قبل از ارائه توضیحات در مورد این نوع ورق، پیش زمینه ای از ورق های فولادی و استیل داشته باشید، در ابتدا به توضیحاتی در این خصوص در سایت ثامن تجارت پرداخته و سپس این نوع خاص از ورق های استیل را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ورق استیل و انواع آن:

امروزه از ورق های استیل در بسیاری از صنایع استفاده می شود و جایگاه آن ها در تولید انواع تجهیزات و وسایل اطراف ما، غیر قابل چشم پوشی است.این ورق ها از ترکیبی از عناصر مختلف به وجود می آیند که میزان به کارگیری این عناصر، در استحکام و مقاومت ورق ها در برابر خوردگی و زنگ زدگی موثر است. ورق های استیل دارای انواع مختلف هستند. این ورق ها رنگ بندی های متنوعی مانند آبی کاربنی، طلایی، نقره ای، آبی معمولی، دودی و … دارند.

همچنین طرح هایی بر روی آن ها ایجاد می شود تا موجبات زیبایی و استقبال بیشتری از آن ها را فراهم کند. به عنوان مثال ورق های استیل خش دار که با برس زنی بر روی ورق های ساده استیل ایجاد می شوند و برای تولید تجهیزاتی که در معرض دید عموم قرار داده می شوند، به کار می روند. گرید ورق کربن استیل هم نوعی از ورق های استیل است که به آن ورق سیاه هم گفته می شود. در ادامه در مورد این نوع ورق توضیحات مفصل تری را ارائه خواهیم داد.

ورق کربن استیل چه تفاوتی با ورق های استیل معمولی دارد؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، ورق های استیل از ترکیب عناصر مختلفی از جمله کربن، نیکل و کروم ساخته می شوند. زمانی که در تولید این ورق ها از درصد کربن کمتری استفاده می شود، استحکام آن ها بالاتر می رود. به علاوه این که هر چقدر میزان کربن به کار رفته کمتر باشد، محصول نهایی اصطلاحا جوش پذیرتر خواهد بود. ورق استیل سیاه به این صورت و با همین هدف ساخته می شود. سیلیسوم و منگنز موجود در این ورق، امکان خمیده کردن و همچنین پیچش این ورق ها را فراهم می کند. در واقع این ویژگی ها باعث شده تا از این نوع ورق در ساخت پایه ای ترین مقاطع فولادی و تولید میلگرد، تسمه، ناودانی، نبشی، تیرآهن و … استفاده شود.

روکش ورق های استیل چه اهمیتی دارد؟

ورق های استیل از جمله ورق مورد بحث در این نوشتار، دارای روکش های گالوانیزه هستند. وجود این روکش ها به افزایش مقاومت ورق های استیل کمک کرده و آسیب ناپذیری این ورق ها را میسر می کند. در واقع وجود این روکش ها امکان استفاده از آن ها در مناطق پر باران و شرایط جوی نامساعد را فراهم می نماید.

image16529300651

موارد استفاده از ورق استیل سیاه:

ورق های استیل برای صنایع گوناگون و در تولیدات مختلف، به مصرف می رسند. از تولید بدنه لوازم خانگی گرفته تا ساخت بدنه وسایل نقلیه، کشتی، بالابرها و… . اما گرید ورق کربن استیل به دلیل ویژگی های کم نظیر خود مانند مقاومت بالا در عین ضخامت کم، خمش و پیچش پذیری، قابلیت تحمل وزن های بالا و به خصوص ارتجاعی بودن، موارد استفاده بیشتری دارد. همچنین از آن جایی که ورق استیل کربن توانایی تحمل گرمای بالا را دارد، همواره مورد استقبال تولید کنندگان مختلف قرار می گیرد.

علاوه بر موارد ذکر شده در بخش قبل، از کاربردهای دیگر ورق استیل سیاه می توان به ساخت لوله های آب و گاز و اتصالات مورد نیاز آن ها اشاره کرد. لوله کربن استیل دارای انواع مختلفی است که مصارف متنوعی مانند انتقال نفت، گاز، آب و … را دارا می باشند.

قیمت ورق کربن استیل:

انواع کربن استیل با توجه به نوع مصرف و البته به دلیل امکان فرم دهی و شکل پذیری بالای خود، در حالات مختلف قابل عرضه هستند. اما این نوع ورق استیل معمولا به شکل شیت شده در بازار عرضه می شوند. این شیت ها در دو شکل برش خورده و برش نخورده در اختیار خریداران قرار می گیرد. پس امکان ارائه آن به اندازه و ابعاد مختلف و برش براساس نیاز مشتری، فراهم خواهد بود. علاوه بر این شکل رول فرم یا همان حالت کلافی هم نوع دیگر عرضه این ورق ها در بازار است. سایزهای درخواستی مشتریان برای انواع کربن استیل به صورت 1.5*6 – 2*6 – 2*12 – 2*1 – 1.25*2.5 است. در صورت رول فرم بودن ورق، محدودیتی در طول آن وجود نخواهد داشت؛ اما عرض این ورق ها در حدود 100، 125، 150 یا 300 سانتی متر می تواند باشد.

نکته قابل توجه در این زمینه، تولید گرید ورق کربن استیل دست دوم در ایران است. کارخانه های معتبری نظیر فولاد مبارکه شهر اصفهان، فولاد کاویان و همچنین کارخانه فولاد اکسین، نمونه ای از کارخانه های تولید کننده این محصول به صورت دست دوم هسنتد. شما می توانید برای اطلاع از اخرین قیمت ورق کربن استیل و خرید کربن استیل، به مجموعه ثامن تجارت مراجعه نمایید.

کلام آخر:

با توجه به اینکه هر کدام از انواع ورق های فلزی و یا فولادی ویژگی های خاص و منحصر به فرد مختص به خود را دارند، به همین دلیل شما نیز باید توجه داشته باشید که در زمان خرید ورق کربن استیل با کیفیت ترین ورق را از تولید کنندگان معتبر تهیه و خریداری کنید. در این مقاله بیان کردیم که ورق کربن استیل چیست تا با ویژگی های منحصر به فرد آن نیز بیشتر آشنا شوید. جهت خرید ورق استنلس استیل می توانید از طریق سایت ثامن تجارت اقدام به خرید کنید و بهترین محصولات را به صورت مستیقم و بدون واسطه از این فروشگاه اینترنتی خریداری کنید.

 

سوالات متداول

کابرد مهم ورق کربن استیل چیست؟

ساخت لوله های آب و گاز و اتصالات مورد نیاز

ویژگی مهم ورق کربن فولادی چیست؟

قابلیت تحمل وزن های بالا

مطالب مرتبط