مشاوره و فروش
02191003181
852350 image1643780790
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
36 بازدید

این که پروفیل آلومینیوم چیست موضوع این مقاله از وب سایت ثامن تجارت است. دلیل پرداختن به این موضوع کاربردهای روز افزون این محصول  و مکان به کارگیری آن در ساخت بخش های مختلف یک سازه است. زیبایی، سبک بودن و از همه مهم تر مقاوم بودن این محصول در برابر فرسایش و زنگ زدن از ویژگی های بارز آن محسوب می شود. کاتالوگ پروفیل نوع آلومینیوم اطلاعاتی نظیر نوع و روش ساخت و همچنین پیشنهاداتی برای نحوه استفاده و مراقبت از این مجصول را بیان می کند. این که تولید پروفیل های آلومینیوم چگونه است و این محصول چه انواعی دارد، در ادامه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

پروفیل های آلومینیوم به چه صورت می باشند؟

این نوع پروفیل همواره در صنعت و ساخت ساختمان مورد توجه قرار گرفته است. علت این امر به ویژگی های منحصر به فرد این محصول باز می گردد که در ادامه همین مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت. از جمله این که این محصول امکان تبادل گرما را فراهم می کند به همین دلیل است که پروفیل آلومینیوم درب و پنجره در میان انواع محصولات ساختمانی از این دست، جایگاه ویژه ای دارد. پروفیل های آلومینیومی اس تی و کرونت دو نوع پروفیل مهم در ساخت پنجره های آلومینیومی ساده هستند. این دو محصول به خصدص،د  ایران بسیار مورد استفاده قرار می گی رند. در مورد تفاوت آن ها می توان به متفاوت بودن شکل سطح مقطع آن ها اشاره کرد.

روش تولید پروفیل نوع آلومینیوم 

ماده اصلی در تولید این نوع پروفیل، با نام بیلت آلومینیوم شناخته می شود. در اولین قدم تولید، این ماده اولیه را در معرض حرارت بالا و همچنین فشار زیاد قرار می دهند. با این کار شکل ماده تغییر کرده و آماده قرار گیری در قالب های مخصوص می شود. با این کار ماده مورد نظر به شکل های مختلفی در می آید. در واقع می توان گفت از تحت فشار قرار دادن این ماده و همچنین اعمال حرارت بالا بر آن، ماده اصلی تغییر شکل پیدا کرده و در نتیجه، پروفیل آلومینیوم تولید می شود.

جدول وزنی پروفیل آلومینیوم

مقاطع پروفیل های آلومینیومی 6 متری
وزن هر شاخه

(كیلوگرم)

ضخامت

 

(میلی متر)

عنوان كالا ردیف
1 1/6 قوطی 10*10 1
1/6 2 قوطی 10*20 2
2/2 1/9 قوطی 10*40 3
5 2 قوطی 10*60 4
1/2 1/1 قوطی 20*20 5
1/6 1/6 قوطی 20*20 6
2/4 2/4 قوطی 20*20 7
3/9 3 قوطی 20*20 8
1/9 1/5 قوطی 20*25 9

ویژگی های مهم profil آلومینیوم چیست؟ 

همین ویژگی باعث شده تا در اکثر موارد از این ماده به جای آهن استفاده شود. علاوه بر این، دارای ویژگی های زیر است:

  •  برخورداری از وزن پایین و سبک بودن که امکان استفاده از آن در صنایع هوایی را نیز میسر کزده است
  •  صرفه جویی در مصرف انرژی به دلیل پایین بودن هدر رفت گرما با استفاده از این محصول
  • پروفیل آلومینیوم برخورداری از خاصیت انعطاف پذیری بالا
  •  زیباسازی محیط به دلیل داشتن ظاهری زیبا، رنگ سفید و روشن و همچنین تمیز کاری راحت و سریع آن
  •  مقاومت در برابر فرسودگی و زنگ زدگی که به جنس این پروفیل یعنی آلومینیوم مرتبط است و قبلا هم مورد بحث قرار گرفت
  •  سبک بودن و وزن پایین که به استفاده از این محصول برای ساخت پنجره در مقایسه با پنجره های یو پی وی سی، برتری می دهد.

روش تولید پروفیل آلومینیوم

پروفیل آلومینیوم ریلی چیست؟ 

احتمالا ریل های درب های کشویی تا به حال نظر شما را به خود جلب کرده اند. پروفیل ریلی برای ساخت درب و پنجره های کشویی به کار می رود تا امکان استفاده از آن ها را برای افراد راحت  تر کند. این راحتی استفاده به آن جهت است که اولا در صورت نفوذ آب به این بخش و برجای ماندن آن، هیچ گونه پوسیدگی و زنگ زدگی حاصل نمی شود. معمولا از پروفیل های شیاردار آلومینیوم برای تولید این ریل ها استفاده می شود که مهم ترین ویژگی این نوع محصول، امکان تغییر کاربری ساده آن است.

پروفیل کرونت چیست؟

پروفیل کرونت نوعی از پروفیل آلومینیومی است که برای تولید انواع پنجره های دو جداره مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه از پنجره های دو جداره در هر نوع سازه ای می توان بهره برد. کم کردن سر و صدا و عدم انتقال آن به داخل ساختمان و همچنین کاهش مصرف انرژی به دلیل ممانعت از خروج گرما به بیرون از ساختمان، از جمله مزایایی است که استفاده از این نوع پنجره ها با خو  به همراه دارد. پنجره ها در ساختمان های فعلی با استفااده از پروفیل اس تی هم ساخته می شوند که امکان بروز مشکل در کارکرد آن ها تا حدودی کم تر از نوع کرونت است.

قیمت پروفیل نوع آلومینیوم

امروزه کاربردهای پروفیل آلومینیوم به تولید درب و پنجره و در کل استفاده در ساختمان سازی ختم نمی شود. چرا که به دلیل وبژگی های مقبتی که این محصول دارد می توان از آن برای تولید انواع قطعات و تجهیزات دیگر هم استفاده نمود. در مورد قیمت این محصول باید این نکته را بدانید که امکان تعیین قیمت دقیق آن به دلیل نوسانات موجود در بازار وجود ندارد. اما وب سایت ما با ارائه نمودار قیمت برای محصولات خود امکان تخمین قیمت را برای این محصول فراهم کرده است.

 

سوالات متداول

انواع پروفیل آلومینیوم چیست؟

پروفیل های آلومینیومی اس تی و کرونت دو نوع پروفیل مهم در ساخت پنجره های آلومینیومی ساده هستند.

مهم ترین ویژگی پروفیل نوع آلومینیوم چیست؟

برخورداری از وزن پایین و سبک بودن که امکان استفاده از آن در صنایع هوایی را نیز میسر کزده است.

منبع : gestiondecompras.com

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه