مشاوره و فروش
02137163

فسفر برنز فنری از چه چیزی ساخته شده است؟

852350 image1641621610 1
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
22 بازدید

فسفر برنز فنری موضوع مورد بحث در این مقاله از سری مقالات وب سایت ثامن تجارت است. این که فسفر برنز چیست، انواع آن کدام است و چرا فنر فسفر برنز حائز اهمیت است، نیز جزء مواردی است که در این مقاله موردد توجه ما قرار گرفته و به آن ها خواهیم پرداخت. علاوه بر این بررسی خواهیم کرد که چرا از فسفر برنز برای تهیه فنر استفاده می شود و در کل ویژگی های این آلیاژ برای تولید محصولاتی از این دست، چه چیزهایی می تواند باشد؟

فسفر برنز فنری

درست است که پیش از این نیز در مورد فسفر برنز مطالبی را بیان کرده ایم اما در اینجا نیز است تا پیش از رسیدگی به موضوع فسفر برنز فنری، به شما بگوییم که منظور از فسفر برنز چیست؟ فسفر برنز آلیاژی است که از ترکیب قلع، مس و فسفر تولید شده است. این آلیاژ دارای خواصی است که اکثر آن ها را به دلیل وجود مس در ترکیبات تولیدی خود، کسب نموده. یکی از این موارد، داشتن خاصیت ارتجاعی است که باعث شده تا از آلیاژ فسفر برنز برای تولید مفتول های فنری و در کل فنرهایی با طول و ضخامت های گوناگون استفاده شود. در ادامه مقاله به بررسی سایر ویژگی های این آلیاژ مهم و پرکاربرد و فنرهای ساخته شده از آن، خواهیم پرداخت.

فسفر برنز فنری از چه چیزی ساخته شده است؟

در بخش بالا هم بیان کردیم که فسفر برنز و محصولات ساخته شده از آن از ترکیب عناصری مانند فسفر، مس و قلع ساخته شده اند. هر کدام از این عناصر ویژگی هایی را به فسفر برنز بخشیده است که باعث شده فسفر برنز فنری مورد استفاده در اکثر صنایع قرار گیرد. به عنوان مثال می توان به خاصیت ارتجاعی فسفر برنز اشاره کرد. قبلا هم گفتیم که داشتن این خاصیت، تولید فنر از این جنس را میسر نموده است. اما ویژگی های این آلیاژ فقط شامل همین خاصیت نیست. پس لازم است تا به طور جداگانه در بخش بعدی به این موضوع بپردازیم.

فسفر برنز فنری رسانا است

فسفر برنز فنری رسانا است

رسانا بودن جزو خواصی است که فسفر برنز از مس دریافت کرده. توانایی انتقال جریان الکتریسیته و گرما توسط این آلیاژ باعث شده تا فسفر برنز فنی در جاهایی که نیاز به انتقال برق نیاز است، مورد استفاده قرار بگیرد. به عنوان مثال در ساخت اجزای داخلی خودرو یا ساخت دستگاه های الکترو مکانیکی مختلف.

فسفر برنز فنری ضد سایش 

از دیگر ویژگی های مثبت فسفر برنز فنری می توان به خاصیت ضد سایش بودن آن اشاره کرد. این خاصیت به دلیل وجود قلع و فسفر در ترکیبات سازنده آلیاژ مورد نظر ما، در آن وجود دارد. ضد سایش بودن و همچنین ضد زنگ بودن و ضد خورده شدن یک آلیاژ دلیلی بر استفاده از آن در شرایطی که رطوبت و شرایط جوی نامساعد حاکم است، می باشد.

چکش خواری و انعطاف پذیری بالا 

از دیگر ویژگی های بارز و قابل قبول فسفر برنز، انعطاف پذیری بالا و چکش خواری مناسب می باشد. در اصل همین شکل پذیری و چکش خواری فسفر برنز است که تولید فنر از آن را امکان پذیر نموده. البته با تکیه بر این ویژگی ها، علاوه بر فسفر برن فنری می توان محصولات متنوع تری را نیز این آلیاژ پرکاربرد، ساخت و روانه بازار نمود.

تولید فسفر برنز فنری 

اما ساختار فسفر برنز را می توان به عنوان مهم ترین دلیل برای تولید فسفر برنز فنری مطرح کرد. فسفر برنز در واقع آلیاژی با دانه بندی ریز است. همین موضوع امکان ارتجاعی بودن این آلیاژ را سبب می شود که در نتیجه آن می توان به تولید انواع فنرها دست یافت.

البته این خواص فقط برای تولید فنر مناسب نیست و می توان از فسفر برنز، سایر ابزار آلات و وسایل مورد نیاز دزر صنایع مختلف را تولید کرد. از جمله این محصولات عبارت اند از:

  • تولید انواع واشرها
  • سوئیچ
  • ابزار و تجهیزات الکترونیکی نظیر پریز و کلیدها
  • ساخت قطعاتی از خودرو
  • ساخت پیچ و مهره و …

خرید تولیدات فسفر برنز 

یکی از انواع تولیدات فسفر برنز، فنر است که در این مقاله از سایت ثامن تجارت به طور کامل به آن پرداختیم. از سایر تولیدات این آلیاژ هم تا جای امکان نام بردیم. ضمن این که فسفر برنز قابلیت استفاده برای تولید انواع لوله، میلگرد و ورق فسفر برنز را نیز دارد.اما آن چه که در این جا مهم است، نحوه خرید این محصولات و ثبت سفارش خرید آن ها می باشد. این مساله هم با مراجعه به وب سایت ثامن تجارت و کسب اطلاعات بیشتر از کارشناسان ما به راحتی حل می گردد.

منبع : coilingtech.com

مطالب مرتبط