مشاوره و فروش
02191003181

ورق برنج برای معرق کاری از کجا بخرم؟

852350 image1632634060 1
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
68 بازدید

به طور کلی رول ورق برنج آلیايی از فلز مس و روی می باشد؛ از این از آن در انواع کار های دستی مانند معرق کاری استفاده میکنند. البته لازم به ذکر است از ورق مسی برای کار دستی استفاده می شود؛ ولی به دلیل ویژگی های خاص ورق برنج برای معرق محبوب تر می باشد. در ادامه از این مطلب از سایت ثامن تجارت به عنوان بهترین تولید کننده ورق برنجی، شما را با مشخصات ورق برنجی و کاربرد آن در صنایع معرق کاری آنشا می کنیم.

ورق برنجی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

ورق برنجی، فلزی است که از مس و روی ساخته شده است. برنج خواص بسیار زیادی دارد بنابراین یکی از آلیاژ های پرکاربرد است. به دلیل انعطاف پذیری آن صنایع دستی زیادی از این آلیاژ استفاده می کنند. این آلیاژ ها به راحتی تشکیل می شوند و پس از تشکیل، مقاومت بسیار بالایی دارند.

کاربرد ورق برنجی در صنعت معرق کاری

کابرد ورق برنج چیست؟

بعد از خرید ورق برنجی از سایت ثامن تجارت به عنوان “تولید کننده ورق برنجی درجه یک” می توانید از آن درصنایع دستی، تزئینی و مکانیکی استفاده کنید. معمولا از رول ورق برنج در برنامه هایی استفاده می کنند که نیاز به اصطکاک کم دارند مانند اتصالات، ابزار ها، قطعات لوازم خانگی و اجزای مهمات.

کاربرد مکانیکی

از ورق برنجی برای گلوله های تفنگ ام 16 استفاده می شود، ورق برنجی به طور گسترده ای برای کاربردهای مکانیکی مورد استفاده قرار می گیرد. ورق برنجی طول عمر زیادی دارد و نیاز خیلی کمی به تراشکاری دارد.

کاربرد های تزئینی نبشی برنجی

به دلیل ارزش زیبایی ورق برنج از آن به عنوان محبوب ترین آلیاژ برای کار های تزئینی استفاده میکنند.

ورق برنجی برای معرق کاری

معرق به معنای رگه دار، اما هنر معرق کاری شکل دادن و ایجاد نقشو طرح زیبا با چوب یا ورق های ظریف برنجی و… است استفاده از ورق برنج برای معرق کاری در تولید و خلق تابلو های جدید و معرق کاری سبکی بسیار زیبا و مدرن است که امروزه استقبال زیادی از آن شده است. نبشی برنجی جوری ساخته شده است که در اثر تماس با اکسیژن هوا تیره نشوند. ورق برنح برای معرق کاری دارای پوشش نانو است که مانع اکسید شدن و تیرگی آن می شود. معرق کاری با برنج فرق زیادی با معرق کاری روی چوب ندارد زیرا مانند ورق چوب می شود طرح روی آن اجرا کرد و با اره مویی مخصوص برش انجام داد، بعد این برش ها را در کنارهم چسباند و اثر هنری زیبایی را به وجود آورد.

large image1634639612

ورق برنج برای معرق به چه وسایلی نیاز دارد؟

  • ورق برنجی
  • قلم نیم بر (برای برجسته کردن )
  • قیچی برای بریدن ورق ها
  • میز کار مناسب برای کار بر روی آن
  • زیرانداز ورق
  • سنباده برای زدن خورده ها و بعضا پتینه کاری
  • ارّه های مویی برای بریدن و شکل دادن های ریزتر
  • وسایل ایجاد طرح اولیه

ورق برنج از کجا بخرم؟ (قیمت و خرید اینترنتی ورق برنج)

هنر معرق روی فلز، یکی از قدیمی ترین صنایع دستی ایران است. صنعتگران برای معرق کاری از رول ورق برنج و مس استفاده می کنند. شما برای خرید اینترنتی و اطلاع از آخرین قیمت رول ورق برنجی، قیمت ورق مس برای معرق، قیمت ورق برنج باهنر و قیمت ورق مس برای برجسته کاری می توانید به سایت ثامن تجارت به عنوان یکی از بهترین تولید کننده نبشی برنجی مراجعه کنید. حال که با این موضوع که ورق برنج برای معرق کاری از کجا بخرم؛ آشنا شدید میتوانید از دیگر کاربرد های این ورق در قسمت نظرات کاربران رو مطلع کنید.

 

سوالات متداول 

ورق برنج برای معرق کاری از کجا بخرم؟

مجموعه ثامن تجارت به عنوان یکی از بهترین تامین کننده های ورق برنجی در ایران؛ این محصول را به صورت اینترنتی در اختیار شما عزیزان قرار داده است.

کاربرد ورق برنجی چیست؟

می توانید از آن درصنایع دستی، تزئینی و مکانیکی استفاده کنید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه