مشاوره و فروش
02137163

پروفیل آلومینیوم ریلی چیست و چه کاربردی دارد؟

پروفیل آلومینیوم ریلی
۱۶ خرداد ۱۴۰۳
12 بازدید

پروفیل آلومینیومی (Aluminum profile) مقطعی است که از آلیاژهای آلومینیوم ساخته شده و طی فرآیند اکستروژن به اجسامی شکل‌دار تبدیل می‌شود. در نوشتۀ امروز از وب‌سایت ثامن تجارت قصد داریم به شما بگوییم پروفیل آلومینیوم ریلی چیست و چه کاربردی دارد؟ و قیمت پروفیل آلومینیوم ریلی، خواص پروفیل آلومینیوم ریلی، آلیاژها و کاربردهای این محصول، و جدول پروفیل آلومینیوم ریلی را در اختیارتان قرار دهیم. چنانچه در پی کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان نوشتۀ امروز در کنار ما باشید. شما همچنین می‌توانید برای خرید پروفیل آلومینیومی مورد نظر خود با کارشناسان ثامن تجارت تماس بگیرید.

پروفیل آلومینیوم ریلی چیست؟

پروفیل‌های آلومینیومی برای تولید محصولات گوناگون و فرآیندهای ساختاری متفاوتی به کار گرفته می‌شود. پروفیل آلومینیوم ریلی انواع متعددی دارد و با توجه به کاربرد هر یک، در بسیاری از صنایع ازجمله ساخت‌وساز، معماری و الکترونیک استفاده می‌شود و یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین پروفیل‌های معماری برای ساخت چهارچوب، در، دیوار، پنجره و بسیاری موارد دیگر به شمار می‌رود. پروفیل آلومینیومی رایج‌ترین کالای مورد استفاده در اتوماسیون‌های صنعتی در سراسر دنیا است.

به نقل از ویکی پدیا:

آلیاژهای آلومینیوم، آلیاژهایی با خاصیت فلزی هستند که معمولاً شامل ۹۰–۹۶٪ آلومینیوم بوده و علاوه‌بر آن دارای یک یا چند عنصر دیگر هستند که به منظور بهبود خواص به آلومینیوم افزوده شده‌اند. معمولاً این آلیاژها علاوه‌بر عناصر آلیاژی اصلی شامل چندین عنصر آلیاژی فرعی نیز هستند که مقدار اندکی داشته ولی تأثیر بسیاری بر ویژگی‌های آن‌ها دارند.

شما می‌توانید برای خرید پروفیل آلومینیوم ریلی مورد نیاز خود و نیز استعلام قیمت پروفیل آلومینیوم درجه‌یک و باکیفیت، به بخش مربوطه در منوی سایت ما مراجعه کنید.

کاربردهای پروفیل آلومینیوم ریلی

  • پروفیل آلومینیوم ریلی در خودروسازی

این محصول قابلیت استحکام بالایی دارد و در اندازه‌ها و شکل‌های متعدد قالب‌گیری می‌شود. پروفیل ریلی پروفیل مورد استفاده در صنعت خودروسازی است.

  • پروفیل آلومینیوم ریلی در موتورسازی

پروفیل آلومینیوم ریلی در ساخت‌وسازهای گوناگونی مانند ساخت انواع موتورهای ریلی استفاده می‌شود.

  • پروفیل آلومینیوم ریلی در تجهیزات سوختی

این پروفیل در بسیاری از تجهیزات سوختی برای ذخیرۀ سوخت مورد نیاز موتور به کار گرفته می‌شود.

  • پروفیل آلومینیوم ریلی در حفاظ‌های ایمنی بیرونی

حفاظ‌های ایمنی چاه بسیار مهم هستند و همچنین حفاظ‌های ایمنی بیرونی، و همه از این مادۀ اصلی و مهم ساخته شده‌اند.

  • پروفیل آلومینیوم ریلی در تیرهای چندگانه

پروفیل ریل آلومینیومی چاه در تیرهای چندتایی و نردۀ سقف استفاده می‌شود، زیرا سقف بخش بسیار مهمی از پروفیل آلومینیومی ریلی به شمار می‌رود.

  • پروفیل آلومینیوم ریلی در کناره‌های صندلی

این محصول قابلیت تحرک صندلی را فعال می‌کند. برخی از اجسام اصلی و کوچک به‌طورکامل توسط پروفیل ریلی آلومینیومی ساخته می‌شوند، مانند صندلی که توسط پروفیل آلومینیوم ریلی ساخته شده و از ویژگی‌های تحرک و تکیه‌گاه گردن برخوردار است.

  • پروفیل آلومینیوم ریلی در طراحی داخلی

پروفیل آلومینیوم ریلی به دلیل ساختار جامد خود، کاربرد بسیاری در طراحی داخلی دارد.

  • پروفیل آلومینیوم ریلی در دستگیرۀ در

بسیاری از قطعات مانند مسدودکننده‌های خورشید و دستگیره‌های در کاملاً توسط این مواد ساخته شده‌اند.

قیمت پروفیل آلومینیوم ریلی

مزایای پروفیل آلومینیوم ریلی

ازجمله مزایای این دسته ازمحصولات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نیاز به تعمیر و نگه‌داری کم

پروفیل آلومینیوم ریلی نیاز به تعمیر و نگه‌داری بسیار کمی دارد، و به‌راحتی با توجه به بودجه و نیاز به پروژه‌های تجاری برتر سفارشی‌سازی می‌شود.
دوام بالا

این مقطع فلزی قطعاً مانع از مقاومت در برابر پوشش فلزی یا هرگونه عملیات شیمیایی می‌شود، که همین موضوع دوام آن را بالا نگه می‌دارد.

استحکام بالا

آلومینیوم یک مادۀ غیرآهنی است و از پوسیدگی یا زنگ‌زدگی اجسام شما جلوگیری می‌کند.
مقرون‌به‌صرفه بودن

پروفیل آلومینیوم ریلی در مقایسه با سایر آهن‌های فرفورژه بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

قابلیت نصب آسان پروفیل آلومینیوم ریلی را می‌توان تنها در چند ساعت نصب کرد و فرآیند بسیار ساده‌ای دارد.
تطبیق‌پذیری بالا

این محصول در رنگ‌های گوناگون و سبک‌ها یا الگوهای متفاوتی موجود است.

خرید پروفیل آلومینیوم ریلی از بازرگانی ثامن تجارت

قابلیت تحرک و صرفه‌جویی در وزن از ملزومات اساسی در ساخت پیشرفته‌ترین وسایل کشویی و ریلی به شمار می‌رود. برای اکثریت قریب به اتفاق کاربردهایی از این دست، آلومینیوم مادۀ ترجیحی است. اگرچه جایگزین‌هایی برای ساخت وسایل ریلی موجود است، اما معمولاً پروفیل‌های بزرگ اکسترودشده و مجموعه‌های ساخته‌شده از آلومینیوم اغلب اولین انتخاب برای تجهیزات ریلی هستند.

به‌غیر از کاهش وزن، مزایای این محصول از صرفه‌جویی در انرژی، سوخت و CO2 تا آلیاژهای توسعه‌یافتۀ ویژه متناسب با نیازهای مشتری را شامل می‌شود. شما می‌توانید به‌سادگی این فرآوردۀ کاربردی را از طریق وب‌سایت مجموعۀ ما سفارش داده و از قیمت پروفیل آلومینیوم مورد نظر خود اطلاع یابید.

انواع پروفیل آلومینیوم ریلی

پروفیل‌های آلومینیومی معمولاً از طریق اکستروژن فلزی ساخته می‌شوند. این شامل عبور یک شمش آلومینیومی به قالب ابزاری است که دارای سطح مقطع خاص است. محصول اکسترودشدۀ به‌دست‌آمده می‌تواند در قطعات کوچک از نسخه‌های طولانی‌تری تولید شود، زیرا هر دو امکان‌پذیر است. با در نظر گرفتن این موضوع، می‌توان گفت که انواع پروفیل‌های آلومینیومی محصول فرآیند اکستروژن هستند. برای آشنایی بیشتر با انواع این دسته از پروفیل‌ها ادامۀ مطلب را بخوانید:

پروفیل آلومینیوم  Hollow Beam

تنها بر اساس نام، پروفیل‌های آلومینیومی پرتو توخالی به یک تیر توخالی از آلومینیوم اشاره می‌کنند که مقطع خاصی ندارد. این‌ها معمولاً به‌عنوان بخشی از تأسیسات مدولار، به‌ویژه در طراحی ساختمانی یافت می‌شوند.

تیرهای آلومینیومی توخالی می‌توانند در اشکال گوناگون با زیرطبقه‌بندی‌های خاص برای هر کدام باشند. این تیرها ممکن است به شکل تیرهای مستطیلی، مربعی، یا بالا/پایین توخالی باشند. نتیجه تیری است که می‌تواند به عنوان بخشی از چارچوب پشتیبانی برای ساختمان‌ها، پل‌ها و انواع دیگر کاربردهای صنعتی استفاده شود. آن‌ها در ارائۀ پشتیبانی افقی به‌ویژه در مواجهه با بارهای سنگین بسیار مفید هستند.

خرید پروفیل آلومینیوم ریلی

پروفیل آلومینیوم Square Profile

پروفیل‌های آلومینیومی مربع را می‌توان به‌عنوان یک زیرمجموعه از آلومینیوم پرتو توخالی طبقه‌بندی کرد. آن‌ها در کاربردهای مشابه با پرتوهای توخالی استفاده می‌شوند؛ بارزترین تفاوت در این است که می‌توانند پشتیبانی پایدارتری ارائه دهند.

پروفیل‌های مربعی را می‌توان به‌عنوان بخشی از یاتاقان‌های بار دیوار و همچنین ستون‌های نگهدارنده یافت. بسته به فرآیند تولید، این محصولات را می‌توان به‌صورت یکپارچه یا بدون درز تولید کرد. این شامل یک فرآیند کوتاه بوده که به‌طور مداوم یک ورق آلومینیومی را صاف می‌کند و گوشه‌ها را به‌هم وصل می‌کند تا یک مربع تشکیل شود. یک نقطۀ سوراخ‌کننده با فشار بالا از وسط پروفیل عبور داده می‌شود تا لبه‌های داخلی صاف گردد.

پروفیل آلومینیوم SD

پروفیل آلومینیوم ریلی نه‌تنها در کاربردهای بزرگ‌تر، بلکه در مقیاس کوچک‌تر نیز مفید است. درواقع، این محصول همچنین به‌عنوان بخشی از چهارچوب پنجره به‌طور گسترده استفاده می‌شوند. جدای از سبکی و انعطاف‌پذیری آلومینیوم، مقاومت آن در برابر خوردگی بسیار قابل‌توجه است.

پروفیل‌های SD بهترین انتخاب برای قاب‌های پنجرۀ کشویی هستند. پنجره‌ها دائماً در معرض عناصر گوناگونی قرار می‌گیرند که در محیط خارجی یافت می‌شوند، مانند گردوغبار، باران و دمای بالا. هم عملکرد کشویی پروفایل SD و هم توانایی مقاومت آن در برابر شرایط گوناگون آب‌وهوایی، آن را به بهترین انتخاب تبدیل کرده است.

کلام پایانی

در نوشتۀ امروز از سایت ثامن تجارت به این پرسش پاسخ دادیم که پروفیل آلومینیوم ریلی چیست و چه کاربردی دارد؟ و شما را با نحوۀ استعلام قیمت پروفیل آلومینیوم مورد نظر خود آشنا ساختیم. بسته به کاربرد، انواع پروفیل آلومینیومی می‌تواند بسیار متفاوت باشد. پروفیل‌ها یا مقاطع عرضی می‌توانند ضخامت‌های متنوعی داشته باشند، که در ارائۀ فرم یا عملکرد به یک ساختار خاص نیز بسیار مهم است. تولیدکنندگان از به‌کارگیری مواد آلومینیوم بسیار لذت می‌برند، زیرا این ماده انعطاف‌پذیر، سبک‌وزن و همه‌کاره است. همچنین گزینه‌ای کم‌هزینه برای افزودن دوام و فونداسیون به یک سازه ارائه می‌دهد. شما می‌توانید پروفیل آلومینیوم مورد نظر خود را از طریق وب‌سایت مجموعۀ ما خریداری نمایید.

 

 

پرسش‌های متداول

پروفیل آلومینیوم ریلی چیست؟

پروفیل‌های آلومینیومی برای تولید محصولات گوناگون و فرآیندهای ساختاری متفاوتی به کار گرفته می‌شود. پروفیل آلومینیوم ریلی انواع متعددی دارد و با توجه به کاربرد هر یک، در بسیاری از صنایع ازجمله ساخت‌وساز، معماری و الکترونیک استفاده می‌شود و یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین پروفیل‌های معماری برای ساخت چهارچوب، در، دیوار، پنجره و بسیاری موارد دیگر به شمار می‌رود.

مزایای پروفیل آلومینیوم ریلی چیست؟

نیاز به تعمیر و نگه‌داری کم، استحکام بالا، مقرون‌به‌صرفه بودن، دوام زیاد و…

مطالب مرتبط