مشاوره و فروش
02191003181

مقایسه قیمت انواع سقف ها (بررسی گرانترین و ارزانترین سقف)

852350 image1669299775
۳ آذر ۱۴۰۱
198 بازدید

مقایسه قیمت انواع سقف ها در زمان انتخاب و خرید متریال برای ساخت و ساز کمک شایانی به شما می کند. به طور کلی سقف ساختمان از جمله آسیب پذیرترین اجزای یک سازه در زمان زلزله است که ممکن است خسارت بسیاری داشته باشد. انواع سقف های سبک جدید موجب جلوگیری از بروز چنین خساراتی در هنگام زلزله می شود. برای ساخت سقف از مصالح گوناگونی استفاده می کنند که هر کدام از آن ها دارای مقاومت و کارایی مخصوص به خودشان هستند.

نوع مصالح مصرفی و سبک اجرای سقف تاثیر مستقیمی بر هزینه و قیمت آن دارد. در این مطلب از فروشگاه آنلاین ثامن تجارت شما را با کم هزینه ترین سقف ساختمان، سقف ارزان اتاق، انواع سقف طاق ضربی و وزن یک متر مربع سقف تیرچه بلوک آشنا می کنیم.

مقایسه قیمت انواع سقف ها  

سقف ها در ساختمان از جمله مهم ترین پوشش برای جداسازی طبقات و حفظ مقاومت و یکپارچگی سازه است. این بخش در برابر بارهای وارده به ساختمان مقاومت می کند و از این رو در ساخت آن ها از میلگرد و بتن استفاده می کنند. در ادامه شما را با انواع سقف های سبک جدید آشنا می کنیم.

price of all types of roofs

سقف عرشه فولادی؛ گران قیمت ترین سقف

برای ساخت سقف های عرشه فولادی از جدیدترین روش ها استفاده می کنند و در برخی از مواقع به آن سقف کامپوزیت یا مرکب نیز گفته می شود. از جمله اجزای سازنده آن می توان به میلگرد، ورق گالوانیزه به شکل ذوزنقه، بتن و گل میخ اشاره کرد. برای نحوه اجرای آن می توان از دو نوع سقف عرشه فولادی مرکب و غیرمرکب استفاده کرد. با مقایسه قیمت انواع سقف ها به این نتیجه می رسند که سقف های عرشه فولادی به عنوان گران قیمت ترین سقف در سازه ها محسوب می شود که مقایسه قیمت سقف عرشه فولادی با تیرچه بلوک را در مقاله ای دیگر انجام داده ایم.

سقف کامپوزیت؛ کم هزینه ترین سقف ساختمان

این نوع به سقف های معروف است که با چند نوع ماده گوناگون ساخته می شود. به عنوان نمونه سقف های تولید شده از بتن و فولاد، سقف کامپوزیت یا مرکب می باشد. سقف های کامپوزیت ساده به عنوان سقف ارزان اتاق و ساختمان محسوب می شود. البته لازم به ذکر است که با مقایسه قیمت انواع سقف ها به این نتیجه رسیده اند که سقف های کامپوزیت در برابر سقف کرومیت و تیرچه بلوک هزینه بالاتری دارد. از اجزای تشکیل دهنده آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میلگرد
  • دال بتنی
  • ناودانی (برشگیر)
  • تیرهای فرعی

سقف تیرچه کرومیت

این نوع مشابه به سقف تیرچه بلوک می باشد، یعنی دارای نحوه اجرای یکسان می باشد ولی در تیرچه بلوک از تیرچه های بتنی استفاده کرده ولی در سقف تیرچه کرومیت از تیرچه های فلزی استفاده می کنند. برای ساخت آن از تیرچه فلزی، یونولیت و بتن ریزی استفاده می کنند. نوع های دیگر آن سقف کامپوزیت کرومیت و سقف پلیمر کرومیت می باشد. برای مقایسه قیمت انواع سقف های کرومیت باید به قیمت مواد اولیه آن توجه کنید چراکه وزن یک متر تیرچه کرومیت تاثیر گذار در قیمت محصول خواهد بود.

برای اجرا کردن آن نیاز به نیروی ماهری نیست و دارای استحکام و مقاومت خوبی می باشد. در اجرا کردن آن می توان در یک زمان چندین سقف کرومیت را بتن ریزی کرد. سپس بعد از بتن ریزی و به عمل آمدن سقف ها، سازه به صورت یکپارچه درآمده و هر نوع از بار وارده شده به سازه را به راحتی تحمل می کنند.

price of all types of roofs 01

سقف تیرچه بتنی

سقف تیرچه بلوک نیز دارای هزینه پایینی است و جنس آن از بتن است و با توجه به این که بتن به تنهایی در محافظت کردن از سقف و سازه مقاومت لازم را ندارد، از تیرچه ها برای ساخت آن ها استفاده می کنند. سقف های تیرچه بتنی نوعی دال یک طرفه است که بعد از قرار دادن یونولیت و تیرچه در دو سمت تیرها عملیات بتن ریزی را انجام می دهد. برای جلوگیری از ترک خوردن از میلگردهای حرارتی استفاده می کنند. مزایای سقف تیرچه بلوک:

  1. کاهش هزینه های پایه
  2. سرعت بالا در اجرا
  3. مقاومت در برابر رطوبت و پوسیدگی
  4. داشتن مقاومت مناسب

جان کلام

همانطور که گفته سقف ها در ساختمان از جمله مهم ترین بخش ها بوده و بار وارده بر ساره را تحمل می کنند. هزینه سقف ها به عنوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این که از چه نوع مصالح مصرفی در ساخت آن استفاده می کنند. از این رو در این مطلب از سایت ثامن تجارت شما را با گران ترین و کم هزینه ترین سقف ساختمان، انواع سقف های سبک جدید و سقف ارزان اتاق آشنا کردیم و به طور اجمالی به مقایسه قیمت انواع سقف ها پرداختیم.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه