مشاوره و فروش
02191003181

مقایسه قیمت سقف عرشه فولادی با تیرچه بلوک

852350 image1669110178
۲۶ فروردین ۱۴۰۳
35 بازدید

برای خرید یک محصول، موضوعات اقتصادی و مالی آن نیز موضوع مهمی است. از این رو مقایسه قیمت سقف عرشه فولادی با تیرچه بلوک برای انتخاب کم هزینه ترین سقف ساختمان با اهمیت است. با مقایسه قیمت انواع سقف ها متوجه تفاوت هزینه ای که با استفاده از هر کدام از آن ها می تواند بر روی پروژه شما بگذارد، متوجه می شوید. از این رو در این مقاله از وبسایت ثامن تجارت تصمیم گرفتیم تا در مورد تفاوت قیمت سقف تیرچه بلوک و کرومیت، اجرای و برآورد سقف عرشه فولادی، سقف بتنی بدون تیرچه و تفاوت سقف کامپوزیت و تیرچه بلوک توضیح دهیم تا بدانید کدام تیرچه بهتر است و دوام و مقاومتی بالاتر دارد!

سقف عرشه فولادی چیست؟

در ابتدا به توضیح هر دو سقف می پردازیم و در آخر در مورد مقایسه قیمت سقف عرشه فولادی با تیرچه بلوک آن صحبت می کنیم. این نوع سقف از ورق های فولادی گالوانیزه به شکل ذوزنقه ساخته می شود و از طریق برش گیرهایی نگه داری می شود. بر روی این نوع ورق های فولاد ، بتن ریزی و آرماتور بندی صورت می گیرد. در اجرای سقف عرشه فولادی، اتصال تیرهای فرعی به تیرهای اصلی سازه است که باید دقیق انجام شود. اجزای این نوع سقف ساختمانی شامل موارد زیر است:

  • ورق های فولادی
  • گل میخ (برش گیر)
  • آرماتور
  • بتن
Comparison of steel deck roof with block beam

ویژگی های سقف عرشه فولادی چیست؟

سقف مرکب و غیرمرکب عرشه فولادی در برابر سقف های دیگر دارای وزن کمتر بوده و بسیار سبک می باشد. در ادامه مطلب در مورد مقایسه قیمت سقف عرشه فولادی با تیرچه بلوک صحبت خواهد شد، اما از مشخصات این نوع شامل موارد زیر است:

  1. کاهش مقدار بتن
  2. مقاوم بودن در برابر زلزله
  3. جلوگیری از انتقال صدا
  4. کاهش لرزش ساختمان
  5. دسترسی داشتن به تجهیزات و تاسیسات آسان
  6. مقاوم در برابر آتش و حرارت
  7. نیاز به فضای کمی برای نگهداری و دپو
  8. سرعت بالای نصب (در متراژ 500 تا 1000 متر در یک روز نصب می شود)

سقف تیرچه بلوک چیست؟

از جمله رایج ترین سقف ها برای ساختمان هستند و از تیرچه ها به صورت تیر فرعی استفاده می کنند و بلوک را مابین این تیرچه ها قرار می دهند. پس می توان تا حدودی آن را سقف بتنی بدون تیرچه دانست. فاصله در بین تیرچه ها بین 40 تا 70 سانتی متر می باشد. در ایران این فاصله 50 سانتی متری است، پس با استاندارد 40 سانتی متری اقدام به فروش آن می کنند. با گذشت زمان به دلیل وزن بالای بلوک سیمانی از بلوک های سفالی استفاده کردند ولی قیمت بالای آن موجب عدم محبوبیت آن شد. بعد از گذشت زمان، پلی استایرن یا فوم یونولیت یک جایگزین برای بلوک شد که داری قیمت ارزان و وزن سبکی بودند. البته تفاوت سقف کامپوزیت و تیرچه بلوک نیز موجود انتخاب یکی از آن ها برای سازه شما می شود.

Comparison of steel deck roof with block beam 01

ویژگی های سقف تیرچه بلوک چیست؟

  • مقاوم بودن در برابر نیروهای جانبی
  • اجراس سریع و راحت
  • مقاوم در برابر آتش سوزی
  • جلوگیری از عبور رطوبت
  • عایق صوتی و حرارتی به دلیل توخالی بودن بلوک ها
  • مصرف کمتر گچ و خاک
  • جلوگیری از لرزش ساختمان

مقایسه قیمت سقف عرشه فولادی با تیرچه بلوک

برای مقایسه قیمت انواع سقف ها توجه کردن به مصالحی که در ساخت آن ها استفاده می کنند، موضوع مهم و تاثیرگذاری است. مثلا برای برآورد سقف عرشه فولادی، توجه کردن به ورق گالوانیزه که در تولید آن استفاده می کنند، بسیار مهم می باشد. تفاوت قیمت سقف تیرچه بلوک و کرومیت نیز حائز همین مسئله است.

اما اگر شما به دنبال کم هزینه ترین سقف ساختمان هستید، باید بدانید که برای تخمین زدن قیمت نهایی سقف های عرشه فولادی و تیرچه بلوک باید به قیمت روز مصالح مصرفی هر کدام توجه کنید. اما به طور کلی با توجه به مقدار مصالح مصرفی سقف تیرچه بلوک از عرشه فولادی بالاتر است، قیمت سقف تیرچه بلوک بالاتر از سقف های عرشه فولادی است. پس در این مطلب از سایت ثامن تجارت با مقایسه قیمت سقف عرشه فولادی با تیرچه بلوک به این نتیجه رسیدیم که سقف عرشه فولادی ارزان تر از سقف تیرچه بلوک است. جهت اطلاع از قیمت انواع تیرچه سقفی امروز می‌توانید با کارشناسان فروش سایت به صورت تلفنی و یا حضوری در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه