مشاوره و فروش
02191003181

انواع ورق های استنلس استیل

All kinds of stainless steel sheets
3 اردیبهشت 1402
5 بازدید

تولید انواع ورق های استنلس استیل با ویژگی‌های مختلف موجب استفاده از آنها در کاربردهای مختلفی شده است. در ساخت هر یک از انواع ورق استیل از میزان متفاوتی از عناصر به کاربرده شده است که سبب پدیداری ویژگی‌های مشابه و متفاوت در آنها شده است. در این مقاله از فروشگاه ثامن تجارت در کنار شما هستیم تا انواع ورق های استنلس استیل و ویژگی‌ها و کاربردهای آن را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

مشخصات ورق استنلس استیل

ورق استیل به ورقی گفته می‌شود که پایه آن آهن است و از آلیاژهای دیگری در تولید و ساخت آن استفاده شده است. این محصول درصد کمی از کربن دارد و با افزایش استفاده از این عنصر در ترکیب شیمیایی ورق استیل، شکل پذیری ورق کاهش پیدا کرده و در عوض مقاومت آن بیشتر می‌شود. ورق استیل در اشکال مربعی و مستطیلی تولید می‌شود که هر کدام از آنها در ابعاد متفاوتی تولید می‌شوند و بسته به نوع پروژه از انتخاب می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین و بارزترین ویژگی‌های ورق استنلس استیل، مقاومت بالا در برابر دمای بسیار بالا و بسیار پایین است. به طوری که این نوع ورق می‌تواند تا دمای 1000 درجه سانتی گراد بالای صفر و 200 درجه سانتی گراد زیر صفر را تحمل کند.

انواع ورق های استنلس استیل

ورق استیل بر اساس عوامل مختلفی تقسیم بندی می‌شود که مهم‌ترین آنها نوع آلیاژ ورق می‌باشد و مقصود این مقاله برای معرفی انواع ورق های استنلس استیل بیشتر این دسته بندی می‌باشد. ورق‌های استیل در سری‌های 200، 300، 400، 500 و 600 تولید می‌شوند. هر سری از ورق استیل دارای ویژگی‌های مختص به خود است که می‌خواهیم آنها را به شما معرفی کنیم. شما برای خرید ورق استیل در سری‌های مختلف می‌توانید به وب سایت ثامن تجارت مراجعه کنید.

انواع ورق های استنلس استیل

ورق استیل سری 200

ورق استیل سری 200 یکی از انواع ورق های استنلس استیل است که آلیاژهای اصلی آن آستینیتی کروم، نیکل و منگنز می‌باشد و با استفاده از این عناصر ساخته می‌شود. این سری دارای انواع مختلفی می‌باشد.

ورق استیل 201

ورق استیل 201 از نوع آستینیتی است و به روش نورد سرد تولید شده و وارد بازار می‌شود تا به دست مشتریان برسد.

ورق استیل 202

ورق استیل 202 یکی از انواع ورق‌های تولید شده از سری 200 است که از نوع آستینیتی است و با ترکیب فولاد ضد زنگ تولید می‌شود.

ورق استیل سری 300

در میان انواع ورق های استنلس استیل، سری 300 پرفروش‌ترین است و کاربرد بیشتری دارد. این محصول ضد زنگ است و به انواع مختلفی تقسیم می‌شود.

ورق استیل 301

از ویژگی‌های مهم ورق 301 به قابلیت شکل پذیری و انعطاف پذیری بالای آن اشاره می‌کنیم. همچنین این نوع ورق قابلیت جوشکاری هم دارد که رضایت بخش است.

ورق استیل 302

ورق استیل 302 از سری ورق‌های استیل است که دارای مقاومت بالایی است و در برابر خوردگی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.

ورق استیل 303

در تولید ورق استیل 303 مقدار بیشتری از گوگرد و فسفر به کار برده شده است؛ به همین دلیل قابلیت شکل پذیری این ورق بسیار مناسب است.

ورق استیل 304

ورق استیل 304 پرمصرف‌ترین ورق استیل تولید شده است و در ترکیب شیمیایی آن از 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل استفاده شده است. این ورق با نام ورق استیل 8/18 نیز مشهور است و نوعی از این ورق با نام ورق استیل L304 تولید می‌شود که از درصد کم‌تری از کربن برای تولید آن استفاده شده است و برای جوشکاری مناسب می‌باشد.

ورق استیل 309

ورق استیل 309 یکی از پرکاربردترین ورق‌های استیل است که از مقاومت حرارتی بسیار خوبی برخوردار است.

ورق استیل 316

ورق استیل 316 دارای 16 درصد کروم، 10 ردصد نیکل و 2 درصد مولیبدن است. این نوع ورق، به استیل ضد زنگ گرید دریایی نیز معروف است و به همین دلیل در صنایع کشتی ‌سازی و دریایی مورد استفاده است. همچنین این نوع ورق دارای ورقی با نام ورق استیل L304 است که با همین مشخصات است و تنها دلیل تفاوت آن استفاده از درصد کم‌تری از کربن می‌باشد.

ورق استیل 317

ورق استیل 317 دارای درصد بالایی از مولیبدن است که خواص مطلوبی دارد.

ورق استیل 321

ورق استیل 321 خصوصیات زیادی دارد که مشابه استیل 304 می‌باشد؛ اما در این بین خواص جوشکاری مطلوب آن مورد توجه است.

ورق استیل سری 400

یکی از انواع ورق های استنلس استیل، سری 400 است که در زندگی روزمره کاربردهای آن دیده می‌شود. قیمت ورق استیل سری 400 نسبت به سری 300 ارزان‌تر است و قابلیت شکل پذیری مطلوبی دارد. این سری از ورق استیل نیز دارای انواع مختلفی است که به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

ورق استیل سری 400

ورق استیل 405

ورق استیل 405 یکی از انواع ورق استیل سری 400 است که برای استفاده در مواردی که مربوط به جوشکاری است، بسیار مناسب می‌باشد.

ورق استیل 408

ورق استیل 408 از مقاومت بالایی در برابر حرارت برخوردار است؛ اما در برابر خوردگی مقاومت زیادی از خود نشان نمی‌دهد.

ورق استیل 409

ورق استیل 409 ورقی است که در اگزوز خودرو مورد استفاده است و دارای قیمت پایینی می‌باشد.

ورق استیل 410

ورق استیل 410 از ویژگی‌هایی مانند مقاومت بالا در برابر سایش و خوردگی برخوردار است.

ورق استیل 416

در ساخت ورق استیل 416 از درصد بالایی از عنصر گوگرد استفاده شده است؛ به همین جهت دارای قابلیت ماشین ‌کاری و شکل‌ پذیری بالایی می‌باشد.

ورق استیل 420

کاربرد ورق استیل 420 در زندگی روزمره قابل مشاهده است؛ برای مثال در ساخت کارد و چنگال از این نوع ورق استفاده می‌شود.

ورق استیل 430

ورق استیل 430 به دلیل قابلیت شکل‌ پذیری بسیار خوب، در ساخت لوازم تزئینی به کار برده می‌شود.

ورق استیل 440

به دلیل وجود کربن بالا در ورق 440، مقاومت بسیار خوبی در برابر زنگ زدگی از آن دیده می‌شود. همچنین در ساخت لوازم خانگی از این ورق استفاده می‌کنند.

ورق استیل 446

ورق استیل 446 از سری ورق‌هایی است که برای کار در دماهای بالا انتخاب بسیار مناسبی می‌تواند باشد.

ورق استیل سری 500

ورق استیل سری 500 یکی دیگر از انواع ورق های استنلس استیل است که از درصد بالایی از عنصر کروم در ترکیب شیمیایی آن استفاده شده است و باعث بروز خاصیت مقاومت در برابر حرارت در ورق استیل سری 500 شده است؛ به همین دلیل از این نوع ورق در کاربردهایی که دمای بالا در آنها وجود دارد، استفاده می‌کنند.

ورق استیل سری 600

ورق استیل سری 600 از دیگر انواع ورق های استنلس استیل تولید شده توسط کارخانجات است. انواع ورق‌های استیل تولید شده از نوع سری 600 به کمک آلیاژهای مختلفی تولید می‌شوند که هر یک کاربرد متفاوتی دارند.

سخن پایانی

همانطور که متوجه شدید، انواع ورق های استنلس استیل در برخی ویژگی‌ها دارای تشابه هستند و کاربردهای یکسانی دارند و برخی ویژگی‌های آنها متمایز است. تمامی این تشابهات و تمایزات را مدیون عناصر به کار برده شده در تولید انواع ورق های استنلس استیل هستیم که باعث می‌شود اولاً کاربردهای متنوعی از ورق استیل داشته باشیم و بتوانیم در موقعیت‌های مختلف از هر نوع آن استفاده کنیم. دوماً شاهد لیست متنوعی از قیمت ورق استیل باشیم.

فروشگاه ثامن تجارت ارائه دهنده انواع ورق استیل است که در فرآیندی ساده شما می‌توانید محصول مورد نظر خود را سفارش داده و با قیمتی به صرفه و سریع‌ترین زمان ممکن آن را تحویل بگیرید. همچنین شما می‌توانید با کارشناسان متخصص ما در تماس باشید و راهنمایی‌های لازم را از آنها دریافت کنید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه