مشاوره و فروش
02191003181

راهنمای انتخاب و خرید ورق استیل: 5 نکته کلیدی مهم

راهنمای انتخاب و خرید ورق استیل
۲۷ فروردین ۱۴۰۳
14 بازدید

دریافت راهنمای انتخاب و خرید ورق استیل نسبت با توجه به انواع و کابردهای آن، بسیار ضروری است؛ چرا که برای انتخاب و خرید این ورق پرکاربرد و پرطرفدار باید موارد مهمی را در نظر داشته باشید تا بتوانید خریدی مناسب و باکیفیت را تجربه کنید. این موارد می‌تواند شامل وزن، ابعاد، کاربرد، قیمت و… باشد. از این رو پیشنهاد می‌کنیم با این مقاله از وب سایت ثامن تجارت همراه باشید تا اطلاعات مفید و مورد نیاز خود را در این زمینه دریافت کرده و تجربه خرید خوبی برای خود به ارمغان بیآورید.

راهنمای انتخاب و خرید ورق استیل

در ابتدا و قبل از اینکه به نکات خرید ورق استیل بپردازیم، بهتر است بدانید که بیش از 90 درصد ورق‌های استیل موجود در بازار وارداتی هستند. در کنار این مورد، لازم است با نکات مهمی که قبل از خرید ورق استیل باید به آن دقت شود را آشنا شوید؛ از این رو، تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید.

راهنمای انتخاب و خرید ورق استیل

انتخاب آلیاژ مناسب ورق استیل

در ابتدای بحث راهنمای انتخاب و خرید ورق استیل، یکی از نکات کلیدی مهم، انتخاب نوع آلیاژ مورد نیاز شما است. به طور کلی، ورق استیل در آلیاژهای مختلف در بازار موجود است که هریک کاربردهای متفاوتی دارد. از جمله مهم‌ترین انواع ورق استیل بر اساس آلیاژ، می‌توان موارد زیر را در نظر داشت:

  • ورق استیل سری ۲۰۰: تشکیل شده از عناصری مثل کروم، منگنز و نیکل
  • ورق استیل سری ۳۰۰: رایج‌ترین ورق استیل با ویژگی‌هایی مثل غیر مغناطیسی بودن، قابلیت جوشکاری، منعطف بودن و ضد زنگ
  • ورق استیل سری ۴۰۰: دارای خاصیت مغناطیسی و جوش پذیری بالایی
  • ورق استیل سری ۵۰۰: مقاومت بالایی در برابر حرارت به دلیل استفاده از کروم
  • ورق استیل سری ۶۰۰: وجود دسته بندی‌های مختلف با توجه به آلیاژهای به کار رفته در آن

تعیین کاربرد ورق استیل

یکی دیگر از نکاتی که به عنوان راهنمای انتخاب و خرید ورق استیل باید به آن توجه داشت، مشخص کردن کاربرد این ورق می‌باشد. با این کار، به راحتی می‌توانید آلیاژ ورق و ویژگی‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده و خرید خوبی را هم تجربه کنید. بر اسا کاربرد ورق استیل را به دو دسته صنعتی و دکوراتیو تقسیم بندی می‌کنیم.

ورق استیل صنعتی

ورق استیل صنعتی در سایزهای زیر عرضه می‌شود:

  • ۱ * ۱.۲۵
  • ۱.۵ * ۲
  • ۱.۵ * ۲.۵
  • ۶ * ۳

آلیاژهای پرکاربرد آن نیز شامل آلیاژهای ۳۰۴، ۳۱۶ و ۳۱۷ نیز هستند.

ورق استیل دکوراتیو

این دسته ورق استیل، بیشتر برای مقاصد زیباسازی، مانند نماکاری، تولید وسایل تزیینی و ظروف آشپزخانه کاربردی است؛ به طور مثال، برای نمای خارجی ساختمان از ورق استیل ۲۰۱، ۳۰۴ و۴۳۰ بیشتر استفاده می‌شود. علاوه بر آلیاژ، انواع ورق استیل دکوراتیو را می‌توانیم به صورت ورق براق، خشدار، رنگی و طرح دار نیز دسته بندی کنیم که به هر دو صورت فابریک و داخلی موجود می‌باشند.

ورق استیل دکوراتیو

تعیین ابعاد ورق استیل مورد نیاز

ورق استیل، با توجه به ضخامت آن به دو صورت رول و شیت تولید می‌شود. ورق استیل به صورت رول در عرض‌های ۱، ۱.۲۲، ۱.۲۵، ۱.۵ و ۲ متر تولید شده و وزن آن نیز با توجه به ضخامت ورق از ۲.۵ الی ۱۰ تن نیز متغیر می‌باشد. ورق‌ شیت استیل نیز به صورت فابریک (برش در کارخانه تولید کننده) یا شیت برش خورده در بنگاه‌های داخلی برای خرید موجود است. ابعاد نرمال این نوع ورق به شرح زیر است:

  • ۱.۲۲ * ۲.۴۴
  • ۲ * ۱
  • ۱.۲۵ * ۲.۵
  • ۱.۵ * ۳
  • ۱.۵ * ۶
  • ۲ * ۶

تعیین وزن ورق استیل مورد نیاز

وزن ورق استیل یکی از مواردی است که در راهنمای انتخاب و خرید ورق استیل باید به آن توجه شود؛ چرا که این مورد تاثیر مستقیمی بر قیمت ورق استیل دارد. وزن ورق استیل با اصطلاح وزن نت بیان می‌شود که توسط تولید کننده در کارخانه اندازه گیری می‌شود. در همین راستا وزن نت خالص، نشان دهنده وزن ورق بدون هرگونه پوشش و غلاف بوده و منظور از وزن نت ناخالص، مجموع وزن ورق و بسته بندی آن می‌باشد. هر دو مقدار نیز روی بسته بندی ورق درج خواهند شد. با کمک وزن نت ورق و تقسیم آن بر تعداد شیت داخل بسته، به راحتی می توان وزن یک شیت ورق استیل را دانست.

تعیین وزن ورق استیل مورد نیاز

استعلام قیمت ورق استیل

ابعاد، نوع فروش و ضخامت، پارامترهای اصلی در تعیین قیمت ورق استیل هستند. علاوه بر اینها، عواملی مانند قیمت جهانی نیکل و دلار نیز روی قیمت این نوع ورق بسیار تاثیرگذار هستند. همچنین توجه به نوع فروش هر آلیاژ نیز ار اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا برخی آلیاژهای ورق استیل فقط به صورت شیت عرضه شده و قیمت آن نیز به همین صورت اعلام می‌شود. در نتیجه، برای خرید این نوع ورق استیل، تناژ محصول، مدنظر نیست. در عین حال، برخی آلیاژها به هر دو صورت برگی و رول موجود هستند و با توجه به وزن محصول، قیمت آن اعلام می‌شود.

سخن پایانی

دریافت راهنمای انتخاب و خرید ورق استیل و توجه به 5 نکته کلیدی مهم می‌توان به شما کمک کند تا محصولی متناسب با نیاز خود برگزینید و از خرید خود رضایت داشته باشید. شما می‌توانید پس از توجه به نکات و انتخاب ورق استیل مناسب، به فروشگاه معتبر ثامن تجارت مراجعه کنید و پس از مشاهده لیست قیمت ورق استیل در آلیاژهای مختلف و مشخصات هریک، برای خرید ورق استیل مورد نیاز خود اقدامات لازم را به عمل آورید. همچنین، توجه داشته باشید که شما می‌توانید با کارشناسان متخصص مجموعه ثامن تجارت در تماس باشید و مشاوره و راهنمایی‌های لازم را برای انتخاب و خرید ورق استیل مناسب از آنها دریافت کنید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه