مشاوره و فروش
02137163

راهنمای خرید فسفر برنز و آلومینیوم برنز در بازار آهن

راهنمای خرید فسفر برنز و آلومینیوم برنز
۱۶ خرداد ۱۴۰۳
19 بازدید

آلیاژهای برنز آلومینیوم خانواده‌ای از آلیاژهای مبتنی بر مس هستند که از آهن و نیکل در شیمی خود استفاده می‌کنند، اما بر آلومینیوم به‌عنوان عنصر آلیاژی اصلی متکی هستند. همچنین برنزهای فسفر یا برنزهای قلع آلیاژهایی حاوی مس، قلع و فسفر شناخته می‌شوند. در نوشتۀ امروز از وب‌سایت ثامن تجارت قصد داریم راهنمای خرید فسفر برنز و آلومینیوم برنز را در اختیار شما قرار داده و شما را از قیمت فسفر برنز و نحوه خرید آلومینیوم برنز مطلع سازیم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این صفحه در کنار ما باشید.

آلومینیوم برنز چیست؟

آلومینیوم به میزان قابل‌توجهی به استحکام می‌افزاید تا جایی که مانند فولاد کربن متوسط ​​است. خواص برنز آلومینیومی همچنین از مقاومت عالی در برابر خوردگی برخوردار است. همین استحکام و مقاومت در برابر خوردگی است که باعث استفادۀ اولیه از آلومینیوم برنز شد.

به نقل از ویکی پدیا:

برنز آلومینیوم نوعی برنز است که در آن برخلاف برنز استاندارد (مس و قلع) یا برنج (مس و روی)، آلومینیوم فلز آلیاژی اصلی است که به مس اضافه می‌شود. انواع برنزهای آلومینیومی با ترکیب‌های مختلف کاربرد صنعتی پیدا کرده‌اند که در اکثر آنها درصد وزنی آلومینیوم ۵٪ تا ۱۱٪ بوده و جرم باقی‌مانده مس است. سایر عوامل آلیاژی مانند آهن، نیکل، منگنز و سیلیسیوم نیز گاهی به برنزهای آلومینیومی اضافه می‌شوند که هر یک باعث ایجاد خواص منحصر به فردی خواهد شد.

دو گروه عمده در خانوادۀ آلومینیوم برنز وجود دارد: آلومینیوم برنز و نیکل آلومینیوم برنز. آلومینیوم برنز تقریباً شامل 9-14٪ آلومینیوم و 4٪ آهن است، درحالی‌که نیکل آلومینیوم برنز حاوی تقریباً 9-11٪ آلومینیوم، 4٪ آهن و 5٪ نیکل است. افزودن نیکل در مادۀ دوم مقاومت در برابر خوردگی ماده‌ای را که از پیش در این ناحیه قدرتمند است، بیشتر می‌کند.

برای استعلام قیمت فسفر برنز و خرید آلومینیوم برنز مورد نیاز خود، با ادامۀ نوشتۀ راهنمای خرید فسفر برنز و آلومینیوم برنز در بازار آهن همراه ما باشید.

انواع و کاربردهای آلومینیوم برنز

در ادامۀ راهنمای خرید فسفر برنز و آلومینیوم برنز برخی از رایج‌ترین انواع آلومینیوم برنز را به شما معرفی می‌کنیم:

آلومینیوم برنز C95200

این فرآورده یک مادۀ بسیار انعطاف‌پذیر با مقاومت بسیار خوب در برابر خوردگی است. این به‌طور ایدئال برای بوش‌ها، بلبرینگ‌ها، چرخ‌دنده‌های سبک، صفحات سایش، لوله‌کشی کم‌فشار، ستون‌های پمپ و ظروف مناسب شناخته می‌شود.

آلومینیوم برنز C95400

این محصول تسلیم و استحکام کششی بالا، چقرمگی فوق‌العاده و مقاومتی استثنایی در برابر سایش، خستگی و تغییر شکل را ارائه می‌دهد. این آلیاژ همه‌منظوره به‌طور گسترده در ابزارهای شیمیایی، دریایی، هواپیما و ماشین‌آلات مانند چرخ دنده‌ها، بوش‌ها و یاتاقان‌ها، پمپ‌ها و شیرها استفاده می‌شود.

آلومینیوم برنز C95500

این آلومینیوم برنز یکی از سخت‌ترین آلیاژهای غیرآهنی است. C95400 با استحکام، سختی و مقاومت در برابر خوردگی بالاتر، چقرمگی ضربۀ کمتری را به نمایش می‌گذارد.

آلومینیوم برنز C95800

به‌عنوان یک نیکل آلومینیوم برنز ویژه، این محصول برای کاربردهای دریایی با مقاومت بهینه در برابر خوردگی آب دریا مناسب است. این موارد ممکن است شامل قطعات سیستم پروانه، بوشینگ‌ها، یاتاقان‌ها، لوله‌کشی، ازجمله نمک‌زدایی و سایر کاربردهای خورندۀ دریایی باشد.

آلومینیوم برنز C95900

این فرآورده سختی و استحکام فشاری بالاتری را ارائه می‌دهد و برای صفحات سایش، رول‌های شکل‌دهی، قالب‌های کشش، چرخ‌دنده‌ها، راهنماهای سوپاپ، نشیمن‌گاه‌ها و درج قالب به کار گرفته می‌شود.

آلومینیوم برنز MTEK 375

یک مادۀ بسیار سخت و برتر است که اغلب برای شکل‌دهی، کشیدن و خم کردن فولاد ضدّزنگ استفاده می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینۀ راهنمای خرید فسفر برنز و آلومینیوم برنز و نیز استعلام قیمت آلومینیوم برنز برتر با کارشناسان ثامن تجارت در ارتباط باشید.

راهنمای خرید فسفر برنز و آلومینیوم برنز

فسفر برنز چیست؟

برنزهای فسفر یا برنزهای قلع آلیاژهایی حاوی مس، قلع و فسفر هستند. برنزهای فسفر بین 0.5 تا 11 درصد قلع و 0.01 تا 0.35 درصد فسفر دارند. افزودن قلع مقاومت در برابر خوردگی و استحکام آلیاژ را افزایش می‌دهد. فسفر نیز مقاومت به سایش و سفتی آلیاژ را بهبود می‌بخشد. برنزهای فسفر دارای کیفیت فنری عالی، مقاومت در برابر خستگی بالا، شکل‌پذیری و لحیم‌کاری ایدئال و مقاومت در برابر خوردگی بالا هستند.

این محصولات در درجۀ اول برای محصولات الکتریکی به کار گرفته می‌شوند، ازجمله موارد دیگر می‌توان به دم مقاوم در برابر خوردگی، دیافراگم و واشر فنری اشاره کرد. فسفر برنز به‌عنوان UNS C50100 تا C54200 تعیین می‌شود. همچنین این مادۀ سرب‌دار استحکام و مقاومت خوب در برابر خستگی را با ماشین‌کاری عالی، مقاومت در برابر سایش بالا و مقاومت در برابر خوردگی ایدئال ترکیب می‌کند. برنزهای فسفر در کاربردهایی مانند یاتاقان‌های آستین، واشرهای تراست و دنبال‌کننده‌های بادامک استفاده می‌شوند.

به نقل از ویکی پدیا:

فسفر برنز (به انگلیسی: Phosphor bronze) یکی از آلیاژهای مس با نسبت ۰٫۵ تا ۱۱درصد قلع و ۰٫۰۱ تا ۰٫۳۵ درصد فسفر می‌باشد. عنصر قلع خواص مقاوت در برابر خوردگی و استحکام و عنصر فسفر خواص مقاومت در برابر سایش و سختی را افزایش می‌دهند.

نکتۀ مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که برنز همیشه آلیاژی از مس و قلع به شمار می‌رود. افزودن عناصر دیگر به آلیاژ مانند فسفر، نیکل، آلومینیوم یا حتی آرسنیک و سیلیکون، تعیین‌کنندۀ انواع متفاوت برنز است.

خواص فسفر برنز چیست؟

  • رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز
  • قابلیت چکش‌خواری عالی
  • هدایت الکتریکی و حرارتی
  • سختی بسیار خوب
  • اصطکاک کم با فلزات دیگر
  • مقاومت در برابر خوردگی به‌ویژه در برابر آب دریا

شما می‌توانید برای برخورداری از راهنمای خرید فسفر برنز و آلومینیوم برنز تخصصی خود و نیز خرید آلومینیوم برنز و اطلاع از قیمت فسفر برنز برتر بازار آهن، همین حالا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

جدول راهنمای خرید فسفر برنز

خصوصیات فیزیکی استاندارد
سختی / راکول بی 92
استحکام کششی، نهایت 570 مگاپاسکال
ازدیاد طول در نقطه شکستن 32 درصد
مدول الاستیسیته 110 گیگاپاسکال

انواع و کاربردهای فسفر برنز

در ادامه به برخی از مهم‌ترین انواع و کاربردهای این محصول پرطرفدار می‌پردازیم:

ورق و صفحات فسفر برنز

ورق فسفر برنز فلز نازک‌تری است که از یک کلاف به‌طور مداوم نوردشده ساخته می‌شود. بدنۀ خودروها و کامیون‌ها، بدنه و بال هواپیما، میزهای پزشکی و سقف ساختمان‌ها همگی به ورق فلزی نیاز دارند.

بازرگانی ثامن تجارت یکی از بزرگ‌ترین فروشندگان ورق و صفحات فسفر برنز در ایران است. شما می‌توانید از طریق تماس با مشاوران ما از راهنمای خرید فسفر برنز و آلومینیوم برنز مورد نیاز خود بهره‌مند شوید.

راهنمای خرید فسفر برنز و آلومینیوم برنز

اتصالات لوله

اتصالات لوله قطعاتی هستند که برای اتصال بخش‌های لوله با سایر کالاهای کنترل سیال مانند شیرها و پمپ‌ها برای تشکیل خطوط لوله استفاده می‌شوند. Pipe Fitting مفهومی مشترک دارد که برای لوله‌های فلزی و پلاستیکی که مایعات را حمل می‌کنند، استفاده می‌شود.

فلنج

فلنج قطعه‌ای از تجهیزات است که لوله‌ها، شیرها، پمپ‌ها و سایر قطعات تجهیزات را به هم متصل می‌کند تا یک سیستم خط لوله را تشکیل دهد. این محصول هنگام مدیریت سیستم‌های لوله‌کشی گزینه‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد، زیرا امکان جداسازی آسان‌تر و دسترسی بهتری را در اختیار اجزای سیستم قرار می‌دهد. پمپ‌ها، شیرها، لوله‌ها و سایر قطعات با فلنج به هم متصل می‌شوند تا یک سیستم خط لوله را تشکیل دهند.

میلگرد فسفر برنز

میلگرد یک میلۀ فلزی استوانه‌ای بلند و با طیف وسیعی از مصارف صنعتی و تجاری است. شفت‌ها رایج‌ترین کاربردهای این محصول هستند. تکیه‌گاه‌ها، تریم، شفت، مهاربندها، پین‌ها و رولپلاک‌ها همگی از کاربردهای رایج میلگرد برنزی فسفر به شمار می‌روند. گفتنی است هنگامی که استحکام، هدایت الکتریکی، مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت جرقه ضروری باشد، میلگردهای فسفر برنز پا به میدان می‌گذارند.

اتصالات جوش سوکت

اتصالات جوش سوکت یک ویژگی اتصال لوله است که مستلزم قرار دادن لوله در قسمت فرورفتۀ شیر، اتصالات یا فلنج است. در قسمت فرورفتۀ اتصالات، لوله‌ای وارد می‌شود. لوله و اتصالات هر دو برش مربعی هستند، بنابراین نیازی به انتهای اریب یا آماده‌سازی اضافی در کنار تمیز کردن قسمت بیرونی، ایجاد جوش و نصب آسان نیست.

آلیاژ 20 میلگرد

آلیاژ 20 یک آلیاژ آستنیتی مبتنی بر نیکل، آهن، و کروم با مقاومت عالی در برابر خوردگی در محیط‌های شیمیایی حاوی اسید سولفوریک و بسیاری از محیط‌های تهاجمی دیگر است. تولیدکنندگان میلگرد آلیاژی 20 این میلگرد را در ابعاد گوناگونی مانند ASTM، ASME و API تولید می‌کنند. این آلیاژ با نیوبیم تثبیت می‌شود تا در برابر خوردگی بین‌دانه‌ای مقاومت کند.

کلام پایانی

در نوشتۀ امروز از سایت ثامن تجارت راهنمای خرید فسفر برنز و آلومینیوم برنز در بازار آهن را در اختیار شما قرار دادیم. شما می‌توانید برای خرید فسفر برنز مورد نظر خود و یا استعلام قیمت آلومینیوم برنز روز بازار آهن، همین حالا با کارشناسان بازرگانی ثامن تجارت تماس بگیرید.

 

 

پرسش‌های متداول

فسفر برنز چیست؟

برنزهای فسفر یا برنزهای قلع آلیاژهایی حاوی مس، قلع و فسفر هستند. برنزهای فسفر بین 0.5 تا 11 درصد قلع و 0.01 تا 0.35 درصد فسفر دارند. افزودن قلع مقاومت در برابر خوردگی و استحکام آلیاژ را افزایش می‌دهد.

آلومینیوم برنز چیست؟

آلیاژهای برنز آلومینیوم خانواده‌ای از آلیاژهای مبتنی بر مس هستند که از آهن و نیکل در شیمی خود استفاده می‌کنند، اما بر آلومینیوم به‌عنوان عنصر آلیاژی اصلی متکی هستند.

مطالب مرتبط