مشاوره و فروش
02191003181

ورق آلومینیوم براق چیست؟ (ویژگی و کاربرد ورق آلومینیوم)

glossy aluminum sheet
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
6 بازدید

ورق آلومینیوم براق از محصولاتی است که برای تولید لوازم خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. از این محصول برای تولید بسیاری از این لوازم و همچنین ساخت انواع درب ها و پنجره ها بهره گرفته می شود. ورق آلومینیوم 1 میلیمتر و ورق آلومینیوم 2 میل از پرکاربردترین انواع این محصول هستند. انواع ورق آلومینیوم در بازار موجود هستند تا هم به صورت جزء و هم به صورت عمده به فروش برسند. فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت خرید آسان و سریع این محصول را میسر کرده است و ورق آلومینیوم رنگی را با قیمت مناسبی به فروش می رساند.

ورق الومینیوم براق

ورق آاومینیوم به دلیل شکل پذیر بودن در بسیاری از صنایع جایگاه ویژه ای را تصاحب کرده است. این محصول با فرایند نورد گرم تولید شده و به شکل شیت یا رول به بازار عرضه می گردد. ورق های آلومینیوم دارای سختی نسبتا زیادی هستند و قیمت های مختلفی برای انواع آن در نظر گرفته می شود. ورق های آلومینیوم براق وزن کمی دارند و برای ساخت محصولاتی که قرار است در معرض رطوبت قرار بگیرند، بسیار مناسب اند.

کاربردهای ورق آلومینیوم براق

ورق هایی که از آلومینیوم ساخته شده اند برای تولیدات مختلف در انواع صنایع کاربرد دارند. از صنعت هواپیماسازی تا ساخت دارو و حتی کاربردهای نظامی از آلومینیوم استفاده می شود.

استفاده در صنعت ساخت و ساز

در صنعت ساختمان سازی به فراوانی از ورق های آلومینیومی بهره گرفته می شود. در یک سازه حداقل چندین مورد استفاده از ورق های آلومینیوم به راحتی به چشم می خورد که این امر نشان از بالا بودن میزان کاربرد این محصول دارد. ساخت سقف ها، دیوارها، بالکن ها، نرده ها، درب ها و پنجره ها در یک ساختمان با استفاده از ورق های آلومینیومی بسیار رایج است.

استفاده در صنعت هوافضا

استفاده از ورق آلومینیوم براق در صنعت هوافضا برای تولید بلبرینگ ها، بال ها، توربین های موتور، درها و حتی بدنه هواپیماها بسیار مرسوم است. دلیل این امر کم بودن چگالی آلومینیوم است که باعث می شود تا هواپیما وزن کمتری داشته و در نتیجه به راحتی از زمین بلند شود. به طور ورق های ساخته شده از آلومینیوم حدود 55 تا 81 درصد از وزن کل هواپیما را به خود اختصاص می دهند. استفاده از این آلیاژ موجب می شود تا مصرف سوخت نیز تا 27 درصد کاهش یافته و مقاومت نسبت به خوردگی محصول نهایی بالاتر باشد.

صنایع دریایی

ورق های آلومینیومی در برابر خورده شدن و پوسیدگی مقاومت بالایی دارند. به همین دلیل می توان اطمینان داشت که محصولات تولید شده از آن ها دارای طول عمر بالایی اند و به راحتی از بین نمی روند. از این رو بدنه کشتی های حمل بار یا مسافر را از آلومینیوم می سازند. ضمن این که ساخت اتاق روی عرشه، بخش هایی از اسکله و پایه پل های روی آب را نیز از ورق آلومینیوم براق تولید می نمایند.

صنایع نظامی

یکی از موارد کاربرد انواع ورق آلومینیومی استفاده از آن ها در صنایع نظامی است. این نوع استفاده از سال 1982 رواج یافت که از این ورق درساخت بدنه قایق های اژدر استفاده می شد. جوش پذیری یکی از ویژگی های اصلی ورق های آلومینیومی است که امکان ساخت چنین محصولاتی را به آسانی فراهم می نماید.

ویژگی های ورق آلومینیوم براق

تمایم ویژگی های ورق های آلومینیوم منجر به استفاده از آن در صنایع گوناگون شده اند. از همه مهم تر، عدم زنگ زدگی و پوسیدگی است که تولید محصولات با استفاده از این نوع ورق را توجیه می کند. ورق های آلومینیومی برای تولید انواع درب ها و پنجره ها و به خصوص درب های حمام و سرویس بهداشتی استفاده می شود. چرا که می تواند ظاهر خود را برای سال های متمادی حفظ نموده و به سادگی دچار خوردگی نشود. ورق های آلومینیومی براق هستند و ساخت لوازم خانگی، زیبایی منحصر به فردی را در پی خواهد داشت.

ورق آلومینیوم رنگی

ورق آلومینیوم براق دارای انواع مختلفی است که ورق های رنگی در این میان از اهمیت بیشتری برخوردار اند. این ورق ها معمولا برای تزئینات به کار می روند. به این معنا که علاوه بر دوام بخشیدن به محصول نهایی موجب زیباسازی ظاهری آن نیز می شوند. مسلما قیمت ورق آلومینیوم براق در این حالت بیشتر خواهد بود.

در بخش نهایی مقاله به این سوال که ورق آلومینیوم  از کجا بخریم پاسخ می دهیم تا دغدغه شما برای یک خرید ساده و بی دردسر را فع نماییم. شرکت بازرگانی آهن آلات ثامن تجارت به عنوان یک فروشگاه اینترنتی معتبر این محصولات را در وب سایت خود به فروش می رساند و می تواند راهنمایی خوبی برای شما در جهت خرید چنین محصولاتی را ارئه دهد.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه