مشاوره و فروش
02191003181

ناودانی گالوانیزه وال پست چیست؟

Galvanized stud wall post
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
18 بازدید

ناودانی گالوانیزه وال پست به مقاطعی گفته می‌شود که در سازوکارهای ساختمانی با هدف مقاوم‌سازی و تسلیح سازه در زمان وقوع حوادث طبیعی مانند زلزله، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در گذشته این مستحکم‌سازی را از طریق نبشی‌ها انجام می‌دادند، اما به دلیل عملکرد نامناسب آن‌ها امروزه از وال پست ها استفاده می‌شود. در نوشتۀ امروز از وب سایت ثامن تجارت قصد داریم به معرفی ناودانی وال پست پرداخته و شما را با این دسته از مقاطع فولادی آشنا سازیم. اگر می‌خواهید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این صفحه با ما بمانید. شما همچنین می‌توانید برای اطلاع از قیمت ناودانی مورد نظر خود با کارشناسان سایت ما در ارتباط باشید.

ناودانی گالوانیزه وال پست چیست؟

این دسته از ناودانی‌ها کلاف‌هایی هستند که در راستای یکنواخت‌سازی عملکرد دیوارها مورد استفاده قرار می‌گیرند. به این صورت که دیوار را با اسکلت می‌سازند و از وال پست برای افزایش استحکام آن استفاده می‌کنند. این ابزار در حقیقت نگه‌دارندۀ دیوار بوده و در قالب ستون یا تیر طراحی می‌شود. محل قرارگیری آن نیز دیوارهایی هستند که در قسمت خارجی ساختمان قرار گرفته‌اند. مهم‌ترین کاری که وال پست انجام می‌دهد، ممانعت از تخریب دیوار شناخته می‌شود؛ به این ترتیب که نیروی ایجادشده توسط باد و زلزله را از دیوار، به قالب مربوطه انتقال می‌دهد. بنابراین، مقاومت ساختمان در برابر عوامل خارجی افزایش می‌یابد.

اکنون که دریافتیم وال پست چیست، وقت آن است که با گونه‌های متفاوت این محصولات نیز آشنا شویم.

آشنایی با انواع ناودانی گالوانیزه وال پست

این دسته از مقاطع فولادی را به 3 دستۀ قائم، افقی و ترکیبی تقسیم می‌کنند. از وال پست قائم در زمان‌هایی استفاده می‌شود که بارهای خمشی نسبت به بارهای واردشده بر دیوار از برتری بیشتری برخوردار باشد. از وال پست افقی نیز زمانی استفاده می‌شود که بخواهیم دیوار را برای درگیر شدن با اسکلت ساختمان تقویت کنیم. و در نهایت، ناودانی ترکیبی زمانی به کار برده می‌شود که به هر دو مورد پیشین نیاز داشته باشیم.

ناودانی گالوانیزه وال پست چگونه نصب می‌شود؟

برای نصب و راه‌اندازی وال پست لازم است مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  1. پیش از مرحلۀ بتن‌ریزی باید پایۀ پلیت را در محل راه‌اندازی وال پست و زیر قسمت ورودی تیر بتنی اجرا کنید.
  2. اگر اجرای بیس پلیت پیش از بتن‌ریزی انجام نشود، لازم است پلیت‌ها را به وسیلۀ رول بولت به تیرها متصل کنید. فراموش نکنید که برای این کار نباید از میخ‌های فولادی 3 سانتی‌متری، تفنگ هیلتی و دستگاه میخکوب استفاده کرد.
  3. لازم است قبل از جوشکاری وال پست ها ابعاد داخلی ساختمان را اندازه‌گیری کنید.
  4. در نظر داشته باشید که حداقل پروفیل مورد استفاده برای وال پست، نبشی شمارۀ 5 است.
  5. برای هم‌راستاسازی افقی وال پست ها از ریسمان کشی استفاده کنید.
  6. و در نهایت، جوشکاری را به افراد متخصص و خبره در این کار بسپارید.
قیمت ناودانی گالوانیزه وال پست

قیمت ناودانی گالوانیزه وال پست

در نوشتۀ امروز از وب سایت ثامن تجارت به معرفی ناودانی گالوانیزه وال پست پرداختیم و شما را با انواع گوناگون این مقاطع فولادی و طریقۀ نصب و اجرای آن‌ها آشنا ساختیم. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، وظیفۀ اصلی وال پست ها افزایش مقاومت و استحکام سازه در برابر عوامل خارجی بوده و ساختمان را از آسیب‌های ناشی از نیروی باد و زلزله در امان نگه می‌دارد. اگر قصد دارید از قیمت انواع منقطع و وال پست مورد نظر خود اطلاع یافته و یا اقدام به خرید انواع ناودانی، تیرآهن نرمال، صفحه ستون، میلگرد زیگزاگ، لوله گالوانیزه و سایر آهن آلات مورد نیاز خود نمایید، تنها کافی است وارد بخش مربوطه در منوی سایت ما شده و یا با کارشناسان ثامن تجارت در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه