مشاوره و فروش
02191003181
852350 image1641619011 1
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
22 بازدید

پروفیل زد آلومینیوم نوعی از محصولات مورد استفاده در انواع صنایع است. خواص این محصول به ترکیبات موجود در آن باز می گردد. تفاوت در انواع این محصول به دلیل درصدهای وزنی متفاوتی از آلومینیوم می باشد. با توجه به اهمیت و کاربردهای فراوان این محصول، ما در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت تصمیم بر بررسی و معرفی این نوع پروفیل زد گرفته ایم. از طرفی دیگر به دلیل نیاز بازار و عرضه گسترده محصول مورد بحث، بهتر دانستیم تا نحوه خرید پروفیل زد نوع آلومینیوم را به شما بگوییم. علاوه بر این در انتهای مقاله در مورد قیمت انواع پروفیل زد نیز صحبت خواهیم کرد.

جدول وزن پروفیل آلومینیومی

وزن هر شاخه (كیلوگرم) ضخامت (میلی متر) عنوان كالا ردیف
1 1/6 قوطی 10*10 1
1/6 2 قوطی 10*20 2
2/2 1/9 قوطی 10*40 3
5 2 قوطی 10*60 4
1/2 1/1 قوطی 20*20 5
1/6 1/6 قوطی 20*20 6
2/4 2/4 قوطی 20*20 7
3/9 3 قوطی 20*20 8
1/9 1/5 قوطی 20*25 9
2/5 1/9 قوطی 20*25 10

پروفیل Z آلومینیوم 

همانطور که در بالا هم گفته شد پروفیل زد جزء محصولات مورد نیاز برای ساخت یک سازه است. دلیل ساخت این نوع پروفیل از آلومینیوم هم مربوط به ویژگی ها و خواصی است که آلومینیوم به پروفیل زد می بخشد. پروفیل زد آلومینیوم هم مانند همه انواع پروفیل در ساخت سقف انواع سازه ها و به خصوص ساخت یک سوله مورد استفاده قرار می گیرد. از آن جایی که نیاز است تا این پروفیل ها در هر نوع شرایط جوی و آب و هوایی به کار گرفته شوند، پس باید ویژگی هایی داشته باشند تا بتوان از دوام و مقاومت آن ها در برابر رطوبت اطمینان حاصل نمود. در ادامه در مورد ویژگی ها و خواص مثبت این نوع محصول اطلاعات کاملی را ارائه خواهیم کرد.

به نقل از ویکی پدیا:

آلومینیوم یا آلومینیم (به فرانسوی: aluminium) عنصری شیمیایی با عدد اتمی ۱۳ و نشان شیمیایی Al است. چگالی آلومینیوم کمتر از سایر فلزات رایج است، و تقریباً یک سوم چگالی فولاد است. این عنصر میل زیادی به اکسیژن دارد و هنگام قرار گرفتن در معرض هوا ، یک لایه اکسید محافظ بر روی سطح تشکیل می‌دهد.

ویژگی ها و خواص پروفیل Z آلومینیوم 

مهم ترین ویژگی این پروفیل در بخش قبلی مشخص شد که همان مقاوم بودن در برابر رطوبت بود. در واقع مقاومت یک محصول در برابر رطوبت به معنای مقاوم بودن آن در برابر خورده شدن، فرسایش و زنگ زدگی است. در این جا سایر ویژگی های این نوع پروفیل زد را مورد بررسی قرار می دهیم.

استحکام بخشی به ساختمان 

پروفیل زد آلومینیوم برای استفاده در مناطق زلزله خیز بسیار پرکاربرد است. دلیل این امر افزایش استحکام کلی ساختمان پس از استفاده از این محصول می باشد.

حمل و نقل آسان 

مقاوم بودن این محصول در برابر سایش و همچنین استحکام بالای آن، ضمن داشتن وزن مناسب و ایده آل منجر به حمل و نقل ساده آن شده است. به طوری که اگر نکات ایمنی در جا به جایی این محصول مد نظر قرار بگیرد، هیچ مشکلی در این زمینه به وجود نخواهد آمد.

تعویض راحت قطعات 

از آن جایی که پروفیل Z آلومینیوم به وسیله انواع پیچ ها و مهره ها به محل قرارگیری خود متصل می شود، به راحتی قابل عیب یابی است. در واقع می توان گفت که تعویض این قطعات در صورت خرابی یا افت کیفیت با قطعات جدید بسیارساده است و زمان زیادی نخواهد برد.

امکان بازیافت پروفیل زد آلومینیوم 

از ویژگی های مثبت و غیر قابل انکار این پروفیل می توان به امکان بازیافت آن اشاره کرد. سازگاری با محیط زیست و امکان استفاده از این محصول برای تولید محصولات دیگر با جنس آلومینیوم به طور چشم گیری در هزینه ها صرفه جویی می نماید.

کاربردهای پروفیل زد آلومینیوم

کاربردهای پروفیل زد آلومینیوم 

در بخش قبل در مورد ویژگی ها و خواص این محصول اطلاعات مفیدی به دست آوردید. جا دارد تا در این بخش هم به سراغ کاربردهای این محصول مفید و پر استفاده خواهیم رفت. پس به مطالعه این مقاله ادامه دهید.

کاربردهای مهم پروفیل Z آلومینیوم عبارت اند از:

  • بهره گیری از آن در صنعت کشتی سازی و ساخت وسایل حمل و نقل عمومی
  • تولید سقف انواع سوله ها با هر ابعاد و وسعتی
  • ساخت سقف سالن های ورزشی با کمک پروفیل زد آلومینیوم که دارای یک یا بیش از یک طبقه هستند
  • کمک به استحکام بیشتر سازه های کوچک تر از کارخانه ها
  • استفاده در ساخت انواع ریل ها و پایه پل ها
  • ساخت انواع قاب فلزی با مصرف صنعتی متنوع

ثبت سفارش و خرید پروفیل Z آلومینیوم 

ما در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت همه تلاش خود را برای آشنایی بیشتر شما با پروفیل زد آلومینیوم به کار گرفتیم. اگر در مورد نحوه ثبت سفارش و خرید پروفیل زد مقطع باز سوال یا ابهامی دارید، می توانید در هر ساعت از شبانه برای برقراری ارتباط با کارشناسان ما اقدام کنید.

پروفیل زد به طور کلی به چهار شکل در بازار عرضه می شوند که عبارت اند از: Z20، Z18، Z16، Z22. در بخش محصولات سایت ما تولیدات متنوع و با کیفیت این محصول را خواهید دید و امکان ثبت سفارش و خرید همه آن ها برای شما فراهم شده است.

 

سوالات متداول

کاربرد مهم پروفیل زد نوع آلومینیوم چیست؟

کمک به استحکام بیشتر سازه های کوچک تر از کارخانه ها

پروفیل زد آلومینیوم چیست؟

پروفیل زد جزء محصولات مورد نیاز برای ساخت یک سازه است. دلیل ساخت این نوع پروفیل از آلومینیوم هم مربوط به ویژگی ها و خواصی است که آلومینیوم به پروفیل زد می بخشد.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه