مشاوره و فروش
02191003181

میلگرد برنجی چیست و چه کاربردی دارد؟

852350 image1634465091 1
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
21 بازدید

میلگرد برنجی، همانطور که از نام آن مشخص است نوعی میلگرد از جنس برنج می باشد. حال فروشگاه ثامن تجارت قصد دارد در این مقاله برای شما شرح دهد که میلگرد برنجی چیست و چه کاربردی دارد. از ترکیب دوعنصر مس و روی، آلیاژی به نام برنج ساخته می شود که دارای رنگی شبیه به رنگ طلایی تیره می باشد. میله گرد برنجی برای ریخته گری بسیار مناسب می باشد؛ زیرا نقطه ذوب پایینی دارد یعنی 900 تا 940 درجه سانتی گراد که در حالت مذاب، سیالیت خوبی دارد. این نوع میلگرد رسانای بسیار خوبی برای الکتریسته است؛ زیرا تشکیل شده از مس با درصد بسیار بالا می باشد. میلگرد برنجی در حوزه آهن آلات بسیار شنیده می شود.

ویژگی های میلگرد برنجی:

میلگرد برنجی دارای ویژگی های زیادی می باشد از جمله:

  •  استحکام بالا
  • سختی زیاد
  • رسانایی
  • خاصیت میکروب کشی دارد و علت آن مس به کار برده شده در آن است.

که این خصوصیات باعث شده از در بین استفاده کنندگان، محبوبیت بسیار زیادی داشته باشد. میله گرد برنجی به دلیل رنگ طلایی که دارد در انواع دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد های میلگرد برنجی چیست؟

این نوع میلگرد کاربرد های گوناگونی دارد که مهم ترین آن استفاده برای مبدل های حرارتی می باشد. از دیگر کاربرد های میله گرد برنجی:

  • چرخ دنده ها: چرخ دنده یکی از مهم ترین وسایل در ساخت انواع ماشین آلات است که باعث می شود موتور ها یا دیگر قطعات به طور مدوام و منظم به کار خود ادامه دهند. که میله گرد برنجی استفاده شده در آن باعث شده است که سرعت و عملکرد کار آن بهبود بخشد.
  • بست ها
  • بخش های مهندسی خودرو
  • صنایع لوستر سازی
  • از این میلگرد ها در صنعت جوشکاری با اشعه Oxy Acetylene نیز استفاده می شود.
  • در مغزی قفل ها و ساختار ساز های موسیقی نیز از میلگرد برنجی استفاده می کنند؛ زیرا در این موارد اصطکاک کم می باشد و میلگرد ها مقاومت بسیار زیادی در برابر کدر شدن دارند و به راحتی شفافیت خود را از دست نمی دهند.

برنج پر مصرف ترین آلیاژ از خانواده فلزات رنگین است. به همین ترتیب میلگرد برنج نیز از آلیاژهای پر مصرف در حوزه تولیدات برنجی به شمار می‌رود.

درپوش میلگرد برنجی چیست؟

درپوش های میلگرد دارای یک سوراخ داخلی مخروطی است که به طور ایمن با انتهای میلگرد با شکل نامنظم مطابقت دارد. درپوش های میلگرد برنجی همه کاره و بادوام هستند و مجهز به درج های پلاستیکی هستند که ارتباط بسیار مطمئن بین میلگرد و نشانگر برنجی را ایجاد می کنند. آهن ربا یک گزینه در دسترس برای مدل های درپوش میلگرد برنجی با قطر بالای 2 اینچ است.

میلگرد چگونه کار می کند؟

مقاومت کششی میلگرد برنجی، مکمل مقاومت فشاری بتن برای ایجاد سازه هایی است که ترکیبی از هر دو نوع مقاومت است. این امر خطر شکستگی را کاهش می دهد و به سازه اجازه می دهد تا تحرکات و نیروهایی را که در غیر این صورت ممکن است باعث خرابی یک سازه بتنی شوند، بهتر تحمل کند.

large image1634710507

میلگرد برنجی اغلب در الگوی شبکه قرار می گیرد. این بدان معناست که بخشهای مختلف میلگرد به موازات و عمود بر یکدیگر قرار می گیرند تا بتواند نیروهای کششی را از جهات مختلف تحمل کند. تغییر شکل های بیرونی میلگرد باعث می شود که میلگرد از ساختار بتنی خارج نشود. گاهی میلگرد در انتها خم می شود تا بیشتر در محل خود در یک سازه بتنی لنگر اندازد.

فروش میله برنجی

میله گرد برنجی در بازار در بازار ها مشخصی در استان های سراسر کشور به فروش می رسد. فروش میلگرد برنجی در تهران بیشتر توصیه می شود؛ زیرا استان تهران قیمت میلگرد ها را بسیار مناسب تر از دیگر نقاط کشور عرضه می کند. اگر قصد خرید میله گرد برنجی را دارید، مجموعه ثامن تجارت محصولات میله گرد برنجی، آخرین قیمت ورق برنجی، قیمت ورق برنجی باهنر و قیمت میلگرد برنجی را برای رفاه شما عزیزان قرار داده است.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه