مشاوره و فروش
02191003181
852350 image1632138640 1
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
14 بازدید

ورق برنجی ، آلیاژی است که از فلز مس و روی ساخته شده است. با توجه به خاصیت های منحصر به فرد برنج که در ادامه این مطلب از سایت ثامن تجارت بیشتر به آن اشاره خواهیم کرد؛ این محصول یکی از آلیاژهای پرکاربردی است که به علت انعطاف پذیری که دارد از آن در صنایع و محصولات بیشماری استفاده میشود.

خصوصیات مهم ورق برنج که از آن بی خبرید!

نسبت روی و مس در برنج را می توان در یک طیف گسترده و متنوع از فلز برنج با خواص مختلف ایجاد کرد. به علت تغییر در آلیاژ، خصوصیات برنج جهانی نیست. اما این آلیاژ ها به دلیل اینکه به راحتی ساخته میشود و پس از تشکیل مقاومت زیادی دارند، شناخته میشوند. تمامی آلیاژ هایی که در ورق برنج به عنوان شکل پذیر معرفی میشوند. تغییرات با ترکیبی که روی کمتری در آن وجود دارد، شکل پذیر تر هستند و همینطور میزان روی بیشتر شکل پذیری را کمتر می کند.

ویژگی های ورق برنجی

پیش از آنکه درمورد مصارف و کاربردهای ورق برنجی صحبت کنیم، بهتر است که به ویژگی های آن بپردازیم، زیرا همین ویژگی ها باعث مصارف مختلف و متعدد در صنعت شده است. از جمله خصوصیات این محصول می توان به چکش خوار بودن آن نسبت به فلز روی و مس، دمای ذوب 900 الی 940 سانتی گراد، چگالی 8.3 تا 8.7 و افزایش طول 3 تا 38 درصد، خاصیت میکروب کشی و آنتی باکتریال بودن، جداسازی آسان و در آخر به قابل بازیافت بودن، عدم کدر و لکه دار شدن، ظاهر زیبا و درخشان و مقاومت در برابر خوردگی اشاره کنیم.

انواع کاربردهای ورق برنج:

برنج، بیشتری میزان کاربرد را در ساخت وسایل تزئینی و مکانیکی دارد. این محصول ویژگی های منحصر به فرد زیادی دارد که یکی از آنها مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی است. استفاده های متداول از ورق برنج شامل مواردی است که نیاز به اصطکاک اندکی دارند. این موارد می تواند شامل اتصالات، ابزارها، قطعات لوازم خانگی و اجزای مهم آن باشد.

کاربردهای تزئیناتی

موارد استفاده معمولی از ورق برنج بیشتر از خواص ضد میکروبی آن می باشد؛ دلیل آن هم ارزش زیبایی این ورق است که آن را به یک گزینه محبوب برای کارهای تزئینی تبدیل کرده است. رنگ ورق برنج از زرد کم رنگ و نقره ای تا رنگ های نزدیک به قرمز است. اتصالات ماشین لباسشویی و لامپ های منزل معمولا از برنج است. زیرا هم از لحاظ ظاهر جذابیت خاصی دارد و از نظر میکروب و باکتری مقاوم است.

ابزارهای مکانیکی

از گوله ی یک تفنگ تهاجمی 16 گرفته تا یاتاق و چرخ دنده ها از ورق برنج استفاده میشود این محصول کاربرد مکانیکی زیادی دارد و همچنین طول عمر بالاتری دارد و کمتر مورد ترش قرار می گیرد.

زمینه های مصارف ورق های برنجی

  • استفاده در ابزارآلات موسیقی
  • در مغزی قفل ها
  • استفاده در تولید مهمات
  • ساخت پیچ و مهره
  • استفاده از شیرها و انژکتورها، بلبرینگ و چرخ دنده

خرید و قیمت ورق برنج در سایت ثامن تجارت

ما در این مقاله از سامانه آنلاین ثامن تجارت درمورد کاربرد، ویژگی ها و مشخصات ورق برنجی با شما صحبت کردیم. ثامن تجارت عرضه کننده انواع ورق های برنجی، میلگرد برنجی در ابعاد و اندازه های مختلف می باشد. عوامل تاثیرگذار در قیمت ورق برنجی به مقدار مس موجود در ترکیب آن بستگی دارد، زیرا هر چقدر مقدار مس بیشتر باشد، کیفیت ورق برنج نیز بیشتر است. از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت روز ورق برنجی نوسانات بازار داخلی و خارجی می باشد. شما می توانید در صفحه مربوطه لیست قیمت انواع ورق برنجی را مشاهده کنید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه