مشاوره و فروش
02191003181
6061 aluminum bicycle
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
56 بازدید

آلومینیوم 6061 دوچرخه: آلومینیوم 6061 و آلومینیوم 7075 از انواع مهم آلیاژ آلومینیوم هستند که در صنایع محتلف کاربرد دارند. از ساخت دوچرخه گرفته تا تولید انواع لوازم خانگی، همه و همه با ایتفاده از این آلیاژها میسر می شود. انواع تنه آلومینیوم دوچرخه ساخته شده از این آلومینیوم ها هستند. خواص مکانیکی آلومینیوم 6061 به صورتی است که می توان با تکیه بر آن در جهت تولید محصولاتی با کیفیت و مقاوم به خصوص در برابر زنگ زدگی، گام برداشت. ما در این مقاله از فروشگاه آنلاین ثامن تجارت قصد داریم تا ورق آلومینیوم 6061 را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم و مشخص کنیم که چرا این ورق برای تولید دوچرخه به کار می رود.

آلومینیوم 6061 دوچرخه

این که دوچرخه آلومینیومی بهتر است یا آهنی، سوالی است که ممکن است به ذهن شما هم خطور کرده باشد. حقیقت این است که با تولید آلیاژ آلومینیوم و سری های مختلف آن، تولید بسیاری از محصولات با استفاده از آن انجام می شود. دلیل این امر خواص مکانیکی و فیزیکی این آلیاژ است. به عنوان مثال سبک بودن آلومینیوم. مثلا راندن و حمل و نقل دوچرخه ای که سبک تر است راحت تر می باشد  و این موضوع برای دوچرخه سوارانی که می خواهند در مسابقات شرکت کنند و یا در مورد کودکان، اهمیت زیادی خواهد داشت. ویژگی های دیگر آلومینیوم 6061 و همچنین کاربردهای عمده آن در ادامه این مقاله بررسی می شود تا به دلیل اصلی ساخت دوچرخه با این ورق به خوبی پی ببرید.

کاربردهای آلیاژ آلومینیوم 6061

در این بخش از مقاله آلومینیوم 6061 دوچرخه به شما خواهیم گفت که به جز تولید انواع دوچرخه می توان در چه موارد دیگری ازاین ورق بهره برد. آن چه در این بخش مورد اشاره قرار گرفته است، برخی از مهم ترین موارد کاربرد ورق مذکور را شامل می گردد:

  • استفاده در ساخت پل های سبک و سریع الاحداث
  • تولید قایق های موتوری
  • ساخت پیستون های ترمز و هیدرولیک
  • تولید دیگ های بخار
  • استفاده در ساخت انواع محصولات سیمی
  • صنایع کشتی سازی
  • صنایع هوایی و دفاعی

ویژگی های یک دوچرخه آلومینیومی

زمانی که از آلومینیوم برای تولید یک دوچرخه استفاده میشود، می توان از این نکته اطمینان داشت که بیشترین تلاش برای حفظ بالاترین استحکام به وزن انجام شده است. این ورق ها فرم پذیری بالایی دارند. به همین دلیل شکل دهی به بدنه دوچرخه ها برای ساخت آن ها بسیار راحت انجام می شود. یک روش پیشرفته به نام Triple Butting در این جا مطرح می شود. روشی که در آن کاهش وزن و ضخامت لوله های آلومینیومی تا 20 درصد را شاهد هستیم تا بتوانیم دوچرخه های مرغوبی را تولید نماییم.

به طور کل دلیل استفاده از آلومینیوم 6061 دوچرخه عدم تراکم بالای آن است که موجب می شود تا ساختارهای سبک تشکیل شده و در نتیجه یک عنصر عالی برای ساخت قاب دوچرخه و سایر اجزای آن به شمار آید.

مقایسه آلومینیوم 6061 و 7075 در تولید دوچرخه

آلومینیوم 6061 برای تولید دوچرخه نسبت به سایر رده های آلومینیوم و به خصوص 7075، برتری های قابل توجهی دارد. این آلیاژ معمولا دارای سختی کمتر و استحکام کششی پایین تری است. پایین بودن این موارد دلیل بر کم بودن مقاومت این نوع آلیاژ نیست. بلکه موجب می شود تا میزان شکل گیری آن به مراتب بیشتر بوده و راحت تر بتوان آن را به فرم یک دوچرخه زیبا و استاندارد در آورد.

فراموش نکنید که آلومینیوم 6061 آلیاژی است که سخت شده و در ترکیب خود از عناصر مهم ی چون آلومینیوم، سیلیکون و منیزیم بهره می برند. در مورد وزن دوچرخه آلومینیومی هم باید بگوییم که این محصول معمولا دارای وزنی در بازه 15 تا 16 کیلوگرم می باشند. جوشکاری تنه دوچرخه ساخته شده از این آلیاژ هم بسیار ساده تر است.

خرید آلومینیوم 6061 دوچرخه

شرکت بازرگانی آهن آلات ثامن تجارت با توجه به ویژگی های ورق آلومینیوم 6061، دوچرخه ساخته شده از این محصول را به شما پیشنهاد می دهد. عملکرد این نوع دوچرخه قابل ضمانت می باشد. به همین دلیل است که اگر در بیشتر منابع برای رسیدن به پاسخ این سوال که بدنه دوچرخه از چه فلزی ساخته شده است، جستجو کنید، قطعا به آلومینیوم نوع 6061 خواهید رسید. آلومینیوم 6061 دوچرخه قیمت مناسبی هم دارد و در مقایسه با قیمت دوچرخه تنه آهنی، زیاد بالا نیست. این امر به میزان بالای تقاضا برای تولید بر می گردد و به همین دلیل است که این محصول در بازار به راحتی در دسترس می باشد.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه