مشاوره و فروش
02191003181

جدول مشخصات پروفیل z به همراه ابعاد پروفیل

852350 image1631996914 1
۲۶ فروردین ۱۴۰۳
51 بازدید

پروفیل z برای پوشش دهی سالن های بزرگ، کارگاه ها، ایستگاه های سوخت رسانی، ایستگاه های اتوبوس، سالن های ورزشی و… مورد استفاده قرار می گیرد. این پروفیل از ورق گرم نورد دیده شده مطابق با استاندارهای ملی تولید میشود. از مشخصات ابعادی این محصول می توان طول، ضخامت، نوع فولاد اشاره کرد. طول مقاطع پروفیل Z را با علامت L و ضخامت ورق را با T نشان می دهند. طول استاندارد برای هر شاخه از این مقاطع ۶ متر با ضخامت های متفاوت می باشد. با ما در این مقاله از سایت ثامن تجارت همراه باشید تا شما را به طور کامل با ابعاد پروفیل زد و جدول مشخصات پروفیل z آشنا کنیم. جهت خرید پروفیل می توانید به صورت مستقیم این محصول از ثامن تجارت خریداری کنید.

پروفیل زد چیست؟

پروفیل زد یکی از انواع پروفیل های افقی می باشد که برای پشتیبانی سازه ها در معماری، مهندسی سازه و یا ساختمان سازی از آن ها استفاده می کنند که در اصل از این نوع پروفیل ها در سقف سازه استفاده می کنند. خود این پروفیل ها توسط تیرچه و یا دیوار های سازه پشتیبانی می شوند که پروفیل z برای ساخت سازه های چوبی جایگزین تیرهایی با فاصله نزدیک می شوند.

جدول مشخصات پروفیل z

تولید پروفیل زد چگونه است؟

پروفیل زد حاصل نورد گرم می باشد و فرایندی طولانی و پیچیده دارد که نحوه تولید پروفیل زد بدین شکل می باشد:

  1. در گام اول رول های فلزی وارد کارخانه می شوند و به سمت دستگاه های برش سرازیر می شوند تا در سایز و ابعاد مختلفی برش بخورند.
  2. در گام بعدی ورق هایی که از قبل برش خورده اند، در دستگاه مخصوص ساخت پروفیل زد قرار می گیرند و فرایند شکل دهی، و خم های متعددی در ورق ها ایجاد می کنند که این خم ها روی ضخامت و یا سایز اولیه لوله هیچ تاثیری نمی گذارد.
  3. در این مرحله پروفیل که از قسمت دیگر دستگاه که مخصوص بررسی شکل مقطع است عبور کرده و مقاطع متعددی به شکل z به تولید می رسند.
  4. نحوه پانچ کردن پروفیل زد به گونه ای می باشد که بر اساس سفارش و نیاز مشتری به پانچ آن ها پرداخته و چرخه تولید به پایان می رسد.

انواع و ابعاد پروفیل زد

جدول مشخصات وزنی و سایز پروفیل زد:

با ساخت و تولید پروفیل زد و ورود آن به بازار و عرصه ساختمان سازی، تحولی عظیم در صنایع به وجود آمد که در اصل از عمده مشکلاتی که طراحان ساختمان با آن دست و پنجه نرم می کنند، مسئله وزن کلی ساختمان و استحکام نسبتا خوب پایه ساختمان در نگهداری وزن است. اما با ساخت و تولید پروفیل زد و عرضه آن به بازار سبب آن شد که جایگزین دیگر فلزات شوند و تقریبا نیمی از وزن کلی فلزات به کار رفته در ساختمان ها کاهش یافت.

جدول سایز ,ضخامت و وزن پروفیل Z
شماره پروفیلضخامت(وزن یک متر طول (کیلوگرم
Z-16ورق 2.04.852
ورق 2.56.025
ورق 3.07.208
Z-18ورق 2.05.180
ورق 2.56.454
ورق 3.07.722
Z-20ورق 2.05.475
ورق 2.56.805
ورق 3.08.143
ورق 3.59.473
Z-22ورق 2.05.788
ورق 2.57.195
ورق 3.08.612
ورق 3.510.019

کاربرد پروفیل زد چیست؟

همانطور که گفتیم از مهم ترین کاربردهای پروفیل زد، استفاده در ساخت سوله ها، انباری، پارکینگ و… است. با این وجود کاربردهای دیگری نیز وجود دارد، هر چند که به صورت محدود از این پروفیل استفاده می شود. اما باز هم در زندگی روزمره کارایی های مختلفی دارد. از جمله زمینه هایی که می توان از porofil z اشاره کرد، استفاده از آن برای تقویت سازه های فلزی، ساخت فریم فلزی، استفاده در دریل ها، ساپورت آیتم های باربری فلزی، ساپورت آیتم های باربری فلزی، لوله گذاری، پایه، ساخت جعبه فلزی و… می باشد.

محاسبه وزن پروفیل z

پروفیل به نقل از ویکی پدیا:

پروفیل یا نیم‌رخ یا رُخ‌نما (به انگلیسی Profile) از نظر واژگان به معنای مقطع ثابت و طول بسیار است که در اصطلاح ساختمان‌سازی و ماشین‌سازی برای قطعات فولادی به‌کار می‌رود، که به اشکال گوناگون ساخته می‌شود.

جدول وزن پروفیل زد (ابعاد پروفیل زد):

یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید پیش از خرید پروفیل زد در نظر داشته باشید، وزن هر شاخه پروفیل زد است؛ زیرا هر کدام از پروفیل ها برای یک کار مشخصی ساخته میشود و هر کدوم مزایا و معایب خود را دارند. این محصول انواع مختلفی دارد؛ که هر کدام با توجه به ضخامت ورق، طول و ابعاد و همچنین نوع ورق بکار رفته از قیمت های مختلفی برخوردار خواهد بود. از انواع ضخامت های رایج مورد خرید و فروش پروفیل زد می توان به ضخامت 2.5 و ۳ میلیمتر اشاره نمود که از جهت ارتفاع در بازار به پروفیل های ۱۶، ۱۸، ۲۰ و ۲۲ سانتیمتر تقسیم می شوند.

جدول مشخصات پروفیل z:

پروفیل های زد، مدل ها و انواع مختلفی ندارد و تنها تفاوتی که در آنها دیده میشود، ضخامت ورق و همچنین سایز این پروفیل است. اما سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که منظور از سایز پروفیل زد چیست؟ اگر بر اساس معرفی کردن اجزاء پروفیل زد لبه های آن را بال در نظر بگیریم و در بین آن را جان پروفیل زد در نظر داشته باشیم، پشت تا پشت دو بال که برابر با اندازه جان خواهد بود، سایز پروفیل نامگذاری می کنند.

جدول وزن و ابعاد پروفیل z

تولید کنندگان پروفیل های زد:

کارخانه های زیادی در کشور ما وجود دارند که ابعاد پروفیل مختلف تولید می کنند، از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پروفیل زد آسیا؛
  • لوله و پروفیل حدادگستر؛
  • سریر صنعت امیر؛
  • صنعت کرن.

قیمت پروفیل زد:

ثامن تجارت یکی از سایت هایی است که در زمینه فروش پروفیل z فعالیت دارد و محصولات خود را بر اساس اندازه، قیمت و کارخانه های مختلف دسته بندی می کند. برای خرید پروفیل z و مشاهده قیمت پروفیل زد سوله، قیمت پروفیل زد تهران و… می توانید با کارشناسان سامانه آنلاین ثامن تجارت در ارتباط باشید. امیدوارم که توانسته باشیم مطالب خوبی در مورد ابعاد پروفیل زد و جدول مشخصات پروفیل z برای شما به اشتراک بگذاریم.

کلام اخر:

با توجه به اینکه پروفیل زد یکی از مصالح ساختمانی می باشد که دارای وزن کمی بوده است و وزن سازه ها را نیز کاهش داده است، مسلما خرید و فروش آن نیز در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است. همانطور که در این مقاله در مورد ابعاد پروفیل و همچنین جدول مشخصات پروفیل z صحبت کردیم، شما می توانید با توجه به مشخصات بیان شده نسبت به خرید پروفیل z اقدام کرده و جهت اطلاع از قیمت روز پروفیل زد با کارشناسان فروش گروه صنعتی ثامن تجارت در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول

ابعاد پروفیل زد چه تاثیری در قیمت آن دارد؟

هر چقدر ابعاد و ضخامت پوفیل بیشتر باید وزن آن نیز بیشتر است و هنگامی که وزن پروفیل z زیاد باشد قیمت آن نیز بیشتر است.

مهم ترین کاربرد پروفیل زد چیست؟

همانطور که گفتیم از مهم ترین کاربردهای پروفیل زد، استفاده در ساخت سوله ها، انباری، پارکینگ و… است.

منبع : link.springer.com

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه