مشاوره و فروش
02191003181
852350 image1643781492
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
107 بازدید

صفحه ستون در حیاط یکی از مهم ترین بخش های یک ساختمان است که هر چقدر با دقت تر نصب گردد، امنیت خانه و هر نوع ساختمان دیگری را فراهم می کند. صفحه ستون مراحل نصب ساده ای دارد به شرطی که همه تجهیزات لازم برای آن فراهم باشد. همچنین نیاز است تا اصول تعریف شده برای نصب آن از همه لحاظ رعایت گردد. ما در این مقاله از سری مقالات آموزشی وب سایت ثامن تجارت قصد داریم تا در مورد این جزء مهم از ساختمان اطلاعاتی را به اشتراک بگذاریم. در این مقاله در مورد این که صفحه ستون چیست و این که ستون درب حیاط چگونه به کار گرفته می شوند نیز صحبت خواهیم کرد.

صفحه ستون در حیاط

صفحه ستون یا بیس پلیت در سازه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد تا فشار وارد شده از سمت بخش های بالایی ساختمان را به بخش های زیرین ساختمان منتقل کند. بنابراین این بخش از سازه فشار زیادی را متحمل خواهد شد. منظور از فشار بخش بالایی، وزن و فشاری است که از سمت ستون و سقف و سایر بخش ها نظیر دیوارها وارد می شود. بخش زیرین هم همان بتن و فونداسیون ساختمان است که در نهایت باید همه فشار، به آن برسد. در بخش های بعد در مورد ویژگی ها و مشخصات فنی یک صفحه ستون در حیاط صحبت خواهیم کرد.

نحوه نصب درب حیاط

اگر بخواهیم نحوه نصب صفحه ستون را در حالت کلی بررسی کنیم، باید بگوییم گه این کار به دو صورت انجام پذیر است. در حالت اول صفحه ستون و ستون به یکدیگر اتصال داشته و به همین شکل از کارخانه به دست مصرف کننده می رسد. اما در حالت دوم نیاز است تا نصب در محل انجام شود. بنابراین در این حالت صفحه ستون و ستون به شکل های جداگانه ای عرضه می شوند. برای حالت اول فقط با استفاده از بولت ها، صفحه ستون درب حیاط را به پی متصل نمود. اما در حالت دوم روش کار متفاوت است و زمان مورد نیاز برای اتمام کار بیشتر خواهد بود.

بولت و صفحه ستون

ستون در حیاط توسط بولت ها به بخش مورد نظر از فونداسیون متصل می شوند. اما برای این کار به تجهیزات و پیش زمینه هایی نیاز است. یکی از تجهیزات مورد نیاز، شابلون است. شابلون ها وسایلی از جنس و به شکل ورق هستند که تقریبا هم اندازه صفحه ستون می باشند. بر روی شابلون سوراخ هایی واقع شده که محل دقیق قرارگیری بولت ها و پیچ و مهره ها را نشان می دهد. در هنگام نصب صفحه ستون درب حیاط باید نهایت دقت برای قرارگیری بیس پلیت بر روی این شابلون به ار گرفته شود تا صفحه ستون در جای دقیق خود واقع گردد.

بولت و صفحه ستون

هواگیری صفحه ستون در حیاط 

هواگیری صفحه ستون درب حیاط به این صورت است که پیش از قرارگیری شابلون در محل مخصوص خود، یک سوراخ با قطری در حدود 15 سانتی متر در میانه صفحه ستون ایجاد می کنند. وجود این سوراخ مانع از جمع شدن هوا می شود تا بتوان از کامل پر شدن بخش های زیرین بیس پلیت اطمینان حاصل کرد. با این وجود باز هم ممکن است تا بخشی از زیر شابلون، به شکل کامل بتن ریزی نشده باشد. برای رفع این مشکل باید عملیات گروت ریزی انجام شود. درصورتی که بعد از برداشتن شابلون، شاهد عدم بتن ریزی کامل و وجود فضاهای خالی در زیر آن بودین، بنا بر نیاز در بخش مورد نظر، گروت بریزید. این گروت نباید زیاد ضخیم باشد؛ تا هم زیبایی و تناسب کار حفظ شو و هم این که بتوان در مصرف گروت زیر صفحه ستون درب حیاط صرفه جویی نمود.

جمع بندی مطالب

آن چه در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت به ان پرداخت شد، توضیحاتی در خصوص صفحه ستون در حیاط بود. این موارد که چگونه صفحه ستون باید نصب شود و از چه تجهیزاتی برای انجام نصب آن باید استفاده کرد، در این نوشتار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در صورتی که نیاز دارید تا در مورد این مبحث اطلاعات بیشتری به دست آورید و یا نحوه خرید و قیمت ورق درب حیاط را بررسی نمایید، می توانید به وب سایت ما مراجعه نموده و سوالات و ابهامات خود را با کارشناسان مجرب ما در میان بگذارید.

 

سوالات متداول

وسایل لازم برای نصب ستون در حیاط چیست؟

ستون درب حیاط توسط بولت ها به بخش مورد نظر از فونداسیون متصل می شوند. اما برای این کار به تجهیزات و پیش زمینه هایی نیاز است. یکی از تجهیزات مورد نیاز، شابلون است.

نحوه هوا گیری صفحه ستون چگونه است؟

پیش از قرارگیری شابلون در محل مخصوص خود، یک سوراخ با قطری در حدود 15 سانتی متر در میانه صفحه ستون ایجاد کنید.

 

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه