مشاوره و فروش
02191003181

آیا میلگرد بخریم یا نه؟ | عوامل موثر بر کاهش قیمت میلگرد

milgerd6.jpg
3 اردیبهشت 1402
153 بازدید

یکی از سوالاتی که این روزها برای بسیاری از افراد درگیر با ساخت و ساز مطرح می شود این است که آیا میلگرد بخریم یا نه؟ آیا قیمت میلگرد ارزان می‌شود؟ در صورتی که پاسخ به این سوال مثبت باشد، می توان اطمینان یافت که هزینه نهایی پروژه هم زیاد نخواهد بود. چرا که میلگرد ساده به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز به شمار می آید. موارد ذکر شده در بالا، دلیل اصلی پرداختن ما به این موضوع در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت است. شما از طریق این فروشگاه اینترنتی می توانید نسبت به خرید میلگرد اقدام نمائید.

به نقل از ویکی پدیا:

میل‌گرد آهن آجدار آرماتور فولادی یا فیبر پلیمری تقویت شده ای است که در بتن برای جبران مقاومت کششی پایین آن (بتن) مورد استفاده قرار می‌گیرد. فولاد یا فیبر پلیمری که به این منظور در سازه‌های بتن آرمه به کار می‌رود به شکل سیم یا میل‌گرد می‌باشد.

جدول وزن میلگرد

قطر mmسطح مقطع cm2وزن یک متر kg/mW1 – cm3U2 – cm2/m
100.7850.6170.098314
121.130.8880.170377
131.331.040.216408
141.541.210.269440
151.771.390.331471
162.011.580.402503
182.542.000.573565
192.842.230.673597
203.142.470.785628

آیا میلگرد ارزان می شود؟

نوسانات قیمت در بازار یک امر طبیعی به شمار می آید و بالا و پایین رفتن قیمت ها به طور مداوم، این روزها تبدیل به یک موضوع تکراری و رایج شده است. اما همین تفاوت قیمت ها است که می تواند بر سرعت انجام پروژه های مختلف تاثیر بگذارد و تا حدود زیادی تعیین کننده زمان اتمام و تحویل پروژه ها باشد. اتفاقات سیاسی و اقتصادی اخیر از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر نرخ دلار و پس از آن، بازارهای طلا، بورس، آهن آلات و… است. سازندگان انواع سازه ها و مدیران پروژه ها دنبال کنندگان آخرین اخبار میلگرد و سایر محصولات ساختمانی هستند تا بتوانند با کم ترین قیمت ممکن خرید خود را نهایی کنند.

آیا میلگرد بخریم یا نه؟

آیا میلگرد بخریم یا نه؟

این که آیا میلگرد ارزان میشود و یا میلگرد بخریم یا نه، قطعا به پروژه، زمان مورد انتظار و برنامه ریزی شده برای تحویل آن و سایر موارد بستگی دارد. البته این مورد به وضوح به اثبات رسیده که افزایش قیمت در یک بازه زمانی فقط مخصوص یک محصول نیست. به عبارتی دیگر زمانی که قیمت اکثر محصولات به بازار جهانی و نرخ ارز بستگی دارد، میلگرد تنها محصولی نیست که بخواهیم خرید یا عدم خرید آن را مورد توجه قرار دهیم. بلکه باید در نظر داشته باشیم که قیمت سایر محصولات هم در حال نوسان می باشد و این موضوع ممکن است باعث شود هزینه کلی پروژه بالا یا پایین تر از حد انتظارمان برود.

 عوامل موثر بر کاهش قیمت میلگرد

عوامل تاثیر گذار بر قیمت میلگرد:

دانستن قیمت میلگرد و روند افزایش و یا کاهش قیمت روز میلگرد برای کسانی که در این کار مشغول هستند بسیار اهمیت دارد. عوامل زیادی هستند که روی قیمت میلگرد تاثیر گذارند که در ادامه این موارد را مرور خواهیم کرد. همچنین، روند کاهش و افزایش قیمت روز میلگرد را بررسی می کنیم. در نظر داشته باشید که قیمت انواع میلگرد ها با یکدیگر متفاوت می باشند.

  1. بازار ارز: یکی از عوامل موثر بر قیمت میلگرد، بازار ارز می باشد؛ چرا که اگر بازار ارز دچار نوسان شود به صورت مستقیم روی قیمت میلگرد نیز تاثیر خواهد گذاشت. حتی در شرایطی ممکن است که بازار ارز ثابت بوده اما قیمت مصالح فلزی و ساختمانی در حال تغییر باشند.
  2. بازار جهانی: همانطور که می دانید بازار داخلی همواره دچار تغییر و نوسانات می باشد و همراه با بازار جهانی نیز دچار تحول می شود. اگر قیمت میلگرد در بازار جهانی کم و زیاد شود، به طبع در بازار ما نیز دچار تغییر و نوسانات می شود.
  3. مواد اولیه تولید: اگر در زمان تولید میلگرد مواد اولیه آن در دسترس باشند و مواد اولیه زیاد باشد، قیمت میلگرد نیز ثابت خواهد شد. اما اگر مواد اولیه تولید کمیاب شوند و صنایع مجبور به واردات آن ها شوند، قیمت میلگرد نیز افزایش پیدا می کند.
 عوامل تاثیرگذار بر کاهش قیمت میلگرد

ارزانترین قیمت میلگرد

برای این که بتوانید مناسب ترین قیمت میلگرد را بیابید، کافی است تا قوانینی که ما در ادامه همین مقاله ارائه می دهیم را مطالعه کرده و هنگام خرید مد نظر قرار دهید. پاسخ به این سوال که آیا میلگرد ارزان میشود یا خیر و اینکه آیا میلگرد بخریم یا نه هم در همین قوانین نهفته است.

قانون اول: توجه به نرخ مواد اولیه در بازار

برای یافتن ارزان ترین قیمت میل گرد، در ابتدا می بایست نرخ مواد اولیه را در بازار مد نظر قرار دهید؛ به خصوص معاملات آهن اسفنجی و آهن قراضه. این نوع محصولات هر نوع تغییر قیمتی داشته باشند، به طور مستقیم بر روی قیمت میلگرد نیز تاثیرگذار خواهند بود.

قانون دوم: حجم تقاضا همیشه بر قیمت میلگرد موثر نیست

بنا بر تجربه ای که از تحلیل بازار در سال های گذشته به دست آمده است، بازارسازهای داخلی نسبت به تاثیر تقاضا بر قیمت یک محصول -به خصوص محصولات ساختمانی مانند میلگرد- بی تفاوت بوده اند. بنابراین نیاز نیست تا همیشه برای پیش بینی قیمت میلگرد، حجم مورد تقاضا را مد نظر قرار دهید.

قانون سوم: توجه به نرخ دلار

نرخ دلار و نرخ های صادراتی می توانند مشخص کننده این باشند که که آیا میلگرد ارزان میشود یا خیر. چرا که این موارد تاثیر شگرفی بر قیمت انواع محصولات و به ویژه میلگرد دارند. در صورت کاهش نرخ دلار، شاهد ارزان تر شدن قیمت میلگرد در بازار خواهیم بود. این مورد می تواند موجب رضایتمندی همه افراد درگیر با ساخت و ساز و طراحان و صاحبان پروژه ها شود.

ارزانترین قیمت میلگرد

آیا میلگرد ارزان میشود؟ (آیا میلگرد بخریم یا نه)

در این مقاله مواردی که شما باید در نظر داشته باشید تا بتوانید قیمت میلگرد را پیش بینی کنید را معرفی نمودیم. در صورتی که به دنبال یافتن منبع معتبر و دقیقی برای استعلام یا خرید انواع میل گرد ها هستید، پیشنهاد می کنیم تا سری به بخش محصولات وب سایت ثامن تجارت بزنید. با این کار ضمن اطلاع از قیمت ها، می توانید سوالات و ابهامات خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید. همچنین در نطر داشته باشید که قیمت انواع میلگرد تولیدی از یکدیگر متفاوت هستند که در ادامه لیستی از انواع میلگرد را در اختیارتان قرار داده ایم:

  1. میلگرد آجدار
  2. میلگرد ساده
  3. میلگرد کلاف
  4. میلگرد زیگزاگ
آیا میلگرد بخریم یا نه - میلگرد ارزان میشود

کلام آخر

همانطور که می دانید بسیاری از افراد می پرسند آیا میلگرد بخریم یا نه؟ باید بگوئیم که قیمت میلگرد و دیگر آهن آلات ساختمانی متغیر بوده است و همه بر روی یک قیمت ثابت و واحد نیستند که به همین دلیل تنها راه خرید آسان برای شما که بدون قیمت و ارزش افزوده باشد در این است که از تولید کنندگان و فروشندگان بدون واسطه اقدام به خرید میلگرد نمائید. وزن میلگرد و نوع آن نیز مسلما روی قیمت میلگرد تاثیر گذار می باشد به همین دلیل شما می توانید جهت اطلاع از قیمت لحضه ای میلگرد با کارشناسان سایت ثامن تجارت در ارتباط باشید و اقدام به خرید انواع میلگرد با قیمت مناسب نمائید.

 

سوالات متداول

1. مهم ترین عامل در تشخیص قیمت میلگرد چیست؟

توجه به نرخ مواد اولیه در بازار

2. آیا میلگرد بخریم یا نه؟

در این مقاله چندین عامل در تشخیص اینکه ایا در سال 1401 میلگرد ارزان می شود را برای شما ذکر کرده ایم. کلیک کنید و مطالب مفیدی را مطالعه کنید.

3. عوامل موثر بر قیمت آهن کدامند؟

قیمت مواد اولیه، نسبت عرضه و تقاضا، تغییرات آب و هوا از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت آهن آلات و مشتقات آن هستند.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه