مشاوره و فروش
02191003181

کدام تیرچه بهتر است؟

852350 image1669018456
۲۶ فروردین ۱۴۰۳
26 بازدید

کدام تیرچه بهتر است؟ با توجه به انواع تیرچه جدید، این سوال خیلی از افراد است که کدام یک از آن ها برای پروژه شان بهتر می باشد. با توجه به پیشرفت ساخت و ساز و نیاز جامعه به سازه های مرتفع، استفاده کردن از محصولاتی که توانایی بالا بردن استقامت سقف ها را داشته باشند، بیش از هر زمان دیگری احساس می شود. وظیفه تیرچه که وزن اضافی ساختمان را بگیرد. در ادامه این مقاله از سایت ثامن تجارت شما را با خرید و قیمت تیرچه 20، 6 متری و بلوک آشنا می کنیم.

تیرچه چیست؟

تیرچه ها از جمله عضوی پیش ساخته است که به صورت افقی بین ستون های ساختمان، دیوارها و تیرهای ساختمان هستند و همراه با تیرچه های دیگر، سقف و کف را در برابر نیروهای زنده و مرده حمایت می کنند. تیرچه شکلی از تیر می باشد که فواصل نسبتا کوتاهی را پوشش می دهد و از جنس فولاد، بتن و چوب تولید می شوند.

وظیفه تیرچه این است که در یک سری موازی روی تیرها یا دیوارهای باربر قرار گرفته و به وسیله تکیه گاه های فلزی به اسم آویز تیرچه یا لنگرها به آن ها وصل می شود. در انتهای این محصول شیارهایی است که با عناصر تحمل کننده وزن همسطح شده تا توانسته اند افقی صاف را به وجود آورند. پس قبل از خرید انواع تیرچه در نظر داشته باشید که انواع تیرچه تا چند متر جواب می‌دهد تا مناسب ترین محصول بازار را خریداری کنید.

Which beam is better

انواع تیرچه جدید و موجود در بازار

در ادامه مطلب کدام تیرچه بهتر است، شما را با انواع آن اشنا می کنیم. تیرچه ها (beam) از جمله عناصر اصلی در ساختمان سازی است که هر کدام از انواع آن ها دارای کاربردهای مختلفی است. در یک دسته بندی کلی انواع آن ها به تیرچه بتنی، فلزی، سفالی، نیازیت و صنعتی تقسیم بندی می شود.

تیرچه کرومیت یا تیرچه فلزی

برای ساخت این تیرچه از ورق فولادی و نبشی استفاده می کنند که ورق فولادی به عنوان دو میلگرد و بتن در بال پایینی است و از نبشی به عنوان جایگزین میلگرد استفاده می کنند. از لحاظ ساختاری انواع تیرچه کرومیت به سه نوع میانی، فوقانی و تحتانی دسته بندی می شود.

با توجه به ساختار آن، در ساخت و ساز اهمیت بالای داشته و به صورت گوناگون تولید می شوند. از جمله مزایای آن این است که به دلیل ایستا بودن نیاز به شمع بندی نداشته و به فرایند اجرای آن سرعت می دهد. کاربرد تیرچه فلزی شامل موارد زیر است:

  • دارای استقامت بالا
  • استفاده برای ساخت سقف تیرچه ها
  • استفاده در ساختمان های با اسکلت فلزی
کدام تیرچه بهتر است

تیرچه بتنی یا تیرچه بلوک

کدام تیرچه بهتر است: تیرچه بلوک به صورت پیش ساخته از میلگرد و بتن در ساختمان سازی استفاده می کنند. برای تولید تیرچه بتنی از یک آرماتور فولادی در بال بالایی، دو آرماتور در بال پایینی و چندین آرماتور دیگر به صورت زیگزاگ به دو بال بالایی و پایینی جوش داده شده، استفاده می کنند. این نوع دارای محبوبیت بالای است و با استفاده از آن امکان ساخت ساختمان ها و برج های بسیار بلند و مرتفع وجود دارد. انواع آن شامل موارد زیر است:

  1. تیرچه خرپایی
  2. تیرچه از پیش تنیده

تیرچه فندوله دار و سفالی

در ادامه مقاله کدام تیرچه بهتر است، توضیح می دهیم که در این نوع، میلگردها در قالب سفالی هستند و سپس بتن ریزی می شود. اما از نظر کارایی و ساختار با تیرچه بتنی مشابه هستند. تیرچه سفالی از آرماتور فوقانی و دو یا سه مورد آرماتور تحتانی به وجود آمده اند که به وسیله میلگردهای خم شده به صورت زیگزاکی به هم وصل هستند.

به دلیل پایین بودن وزن تیرچه فندوله دار، استفاده از آن در بین مهندسان عمران رواج زیادی دارد. اما در حال حاضر به دلیل مطمئن نبودن کیفیت سفال آن، استفاده کردن از این نوع تیرچه تا حدودی ممنوع شده است.

کدام تیرچه بهتر است؟

انواع تیرچه جدید در تسریع کردن فرایند ساخت و ساز مفید هستند و دلیل آن این است که یک سازه پیش ساخته می باشند. پس با سرعت بخشیدن به ساختمان سازی و استقامت سازه موجب کاهش هزینه ها می شوند. هر کدام از آن ها با توجه به ویژگی خود توانسته تا بر دوام و استقامت ساحتمان بیفزایند. پس در جواب این که کدام تیرچه بهتر است، باید گفت که شما با توجه به ارتفاع ساختمان و حد استقامت مورد نیاز باید اقدام به خرید تیرچه کنید. در ضمن برای اطلاع از قیمت تیرچه سقفی 6 متری، 20 و بلوک با کارشناسان وبسایت ثامن تجارت در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه