مشاوره و فروش
02191003181

کدام تیرچه بهتر است؟

852350 image1667207309
۲۶ فروردین ۱۴۰۳
60 بازدید

اینکه کدام تیرچه بهتر است کاملا وابسته به نظر مهندس معمار یک مجموعه می باشد چرا که تیرچه ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از ان ها برای نوع ساخت و ساز مختص به خود مناسب می باشند. بهترین نوع سقف در ساختمانی سقفی است که طبق شرایط جوی و محیطی با رعایت اصول و قوانین ساخته شده باشد و از طرفی کیفیت تیرچه نیز اهمیت زیادی دارد. جهت خرید تیرچه می توانید از طریق سایت ثامن تجارت اقدام به خرید تیرچه نمائید.

کدام تیرچه بهتر است؟

کدام تیرچه بهتر است؟ این یکی از پر تکرار ترین سوالاتی است که زیاد پرسیده می شود که در ادامه با نام بردن انواع تیرچه شما را با این موضوع بیشتر آشنا می کنیم. تیرچه به عنوان عضوی از پیش ساخته است که به صورت افقی بین ستون های ساختمان، دیوار و تیر ها قرار می گیرد و با ترکیب شدن با دیگر تیرچه ها سقف و یا کف در برابر نیرو های زنده پشتیبانی می شوند.

اصولا تیرچه ها با چوب، فولاد یا بتن ساخته می شوند که انتخاب آن ها متناسب با کاری که دارید مناسب خواهد بود. انواع تیرچه که در ایران با فروش زیادی رو به رو شده اند، عبارتند از:

  1. تیرچه کرومیت یا تیرچه فلزی؛
  2. تیرچه بتنی؛
  3. تیرچه فندوله سفالی سنتی؛
  4. تیرچه بتنی سنتی؛
  5. تیرچه فندوله سفالی صنعتی؛
  6. تیرچه نیازیت؛
  7. تیرچه پیش تنیده.
best beam for construction

سقف تیرچه بتنی:

تیرچه بتنی یا در اصل همان تیرچه بلوک نمونه ای از تیرچه های از پیش ساخته می باشد که با بتن و میلگرد به تولید رسیده است. یکی از محبوب تین نوع تیرچه ها، تیرچه های بتنی هستند که با فروش زیادی نیز رو به رو شده اند چرا که با تیرچه بلوک امکان ساختمان برج و آپارتمان های چند طبقه بزرگ فراهم شده است.

اگر بخواهیم بگوئیم کدام تیرچه بهتر است، مسلما گزینه اول تیرچه بلوک می باشد چرا که دارای استحکام و مقاومت بالایی در برابر نیروی کششی می باشد. امروزه بهترین جایگزین تیرچه بلوک، سقف تیرچه یونولیت می باشد و همچنین باید در نظر داشته باشید که تیرچه چگونه ساخته می شود!

تیرچه کرومیت(فلزی):

تیرچه کرومیت نمونه ای از تیرچه هایی است که با ورق فولادی و نبشی به تولید رسیده است و بر خلاف ساختار تیرچه بتنی، از ورق فولادی بجای دو میلگرد و بتن در بال پایینی استفاده شده و همچنین از نبشی به جای میلگرد استفاده کرده اند. با توجه به ساختار تحتانی، میانی و فوقانی که این نوع تیرچه ها دارند، در صنعت ساختمان سازی از آن ها بسیار استفاده می کنند که به دلیل ایستا بودن به شمع بندی نیاز ندارند.

اگر بخواهیم بگوئیم که کدام تیرچه بهتر است، باید گفت که تیرچه فلزی برای ساختمان هایی که اسکلتی فلزی دارند بسیار مناسب بوده اند و استقامت بالایی دارند.

کدام تیرچه بهتر است

تیرچه صنعتی:

یکی از مقاوم ترین انواع تیرچه، تیرچه صنعتی می باشد که از نظر تولید نیز دارای ساختار و تولیدی کاملا متفاوت می باشد چا که برای ساخت و تولید تیرچه خرپایی از جوشکاری نقطه ای استفاده می کنند که در ظاهرشان هیچ انحنایی وجود نداشته و اجزای آن به واسطه لولا بهم وصل شده اند.

تیرچه نیازیت:

از تیرچه نیازیت نیز مانند تیرچه کرومیت در ساخت و ساز ها استفاده می کنند که تیرچه نیازیت از دسته تیرچه های فولادی است که وزن سقف را تا قبل از محکم شدن بتن تحمل می کند که تیر هایی به صورت T ایجاد می کنند.

یکی از ویژگی های تیرچه نیازیت در این است که مصرف بتن را تا 40% کاهش داده است و نیازی به شمع بندی و بتن ریزی نیز در طبقات مختلف به صورت همزمان ندارند. از تیرچه نیازیت اصولا در مکان هایی که دارای دهانه های بلند و نامنظم هستند استفاده می کنند.

کلام آخر:

همانطور که می دانید تیرچه ها به ساخت و ساز شما سرعت زیادی می بخشند و شما با شناخت انواع تیرچه بتنی، انواع تیرچه کرومیت و… می توانید بهترین نوع سقف در ساختمان سازی را برای ساختمان خود اجرا کنید. جهت اطلاع از قیمت تیرچه می توانید از طریق سایت ثامن تجارت اقدام به خرید انواع تیرچه مورد نیاز خود نمائید و در مورد اینکه کدام تیرچه بهتر است با کارشناسان فروش ما تعامل بر قرار کرده و مشاوره بگیرید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه