مشاوره و فروش
02191003181
852350 image1627277968 1
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
21 بازدید

ورق نسوز چیست؟ ورق نسوز نام یکی از انواع محصولات فلزی و آهن آلات است که همه ما  در چند سال اخیر آن را شنیده ایم. ورق نسوز یکی از انواع ورق های آهنی و فلزی است که با ترکیب خاصی تولید می شوند و کاربرد های بسیار زیادی در دنیای صنعت دارند. همانطور که می دانید فیبر های نسوز یکی از مهم ترین و کارآمد ترین الیافی است که در صنایع مختلف به کار می رود و کاربرد های فراوان دارد. ورق های نسوز نیز با از دسته محصولاتی هستند که با همان ویژگی ها تولید می شوند و در صنایع نفت و پتروشیمی و نیروگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه این مقاله در وب سایت ثامن تجارت، قصد داریم تا شما را به طور کامل با ورق های نسوز، انواع آن، ویژگی ها، نحوه تولیدشان و کاربرد های آنها آشنا کنیم.

ورق نسوز چیست؟

ورق های نسوز از دسته پرفروش ترین و کاربردی ترین محصولات نسوز در صنعت می باشند. کاربرد های ورق نسوز به حدی در صنایع مختلف زیاد است که این محصول را به محبوب ترین نسوز در صنعت جهان تبدیل کرده. عایق کاری های حرارتی و تولید واشر های مختلف از جمله کاربرد های بسیار مهم ورق نسوز است.

ورق های نسوز نوعی از ورق های آهنی هستند که از آلیاژ خاصی تولید می شوند و تحمل حرارت آنها از 300 تا 1400 درجه سانتی گراد متغیر است و نسبت به کیفیت ورق نسوز و این مقدار نیز بالا و پایین می شود. از دسته ویژگی های مهم دیگر ورق های نسوز نیز می توان به استحکام مکانیکی بالای آنها اشاره کرد که این گروه از محصولات را در شرایط کاری خاصی قرار می دهد.

انواع ورق نسوز

ورق نسوز کلینگریت

ورق های نسوز در چهار دسته متفاوت تولید می شوند یکی از مهم ترین آنها، ورق نسوز کلینگریت است. این نوع از ورق نسوز به ورق هایی گفته می شود که با به کار بردن پودر آزبست درون آن به یکی از بهترین ورق های نسوز در صنعت تبدیل می شود. ماهیت ورق نسوز کلینگریت به صورتی است که از ترکیب شدن ترکیبات آلی، الیاف معدنی و یک نوع خاصی از پلاستیک ایجاد می شود و این باعث تولید قوی ترین و بهترین نوع ورق نسوز می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا متوجه شوید که کاربرد ورق نسوز چیست و گرافیت خالص چه کاربردی دارد؟

ورق نسوز گرافیت خالص

ورق های نسوز گرافیت خالص، نوعی از ورق های نسوز هستند که از پودر گرافیت خالص ساخته می شوند و وجود این ماده در ایجاد ساختار های بسیار مقاوم در برابر طیف گسترده ای از مواد شیمیایی است که از PH 0 تا 14 یعنی تمامی مواد قلیایی و اسیدی را تحمل می کنند و در برابر تمامی حلال ها مقاومند و دچار خوردگی نمی شوند.

انواع ورق های نسوز

نوع آزبست ورق نسوز چیست؟

ورق نسوز آزبست یکی دیگر از محصولات مقاوم ورق نسوز است که بسیار مقاوم است و در برابر حرارت، مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد. این نوع از ورق از ماده اولیه آزبست تولید می شود و با پر کننده ماسه نیز مستحکم می شود. وجود الیاف آزبست در این ورق نسوز، باعث اصلی مقاومت حرارتی در آن است و از این محصول برای تولید انواع واشر و عایق های حرارتی در راکتور ها، کمپرسور ها، پمپ ها و دیگ های بخار استفاده می شود.

ورق گرافیت استیل دار

ورق نسوز گرافیت استیل دار که به آن ورق نسوز گرافیت تنجیر نیز می گویند، نوعی از ورق نسوز است که شامل سه ماده اصلی الیاف آزبست، گرافیت و ورق های استیل است و آن را می توان به جرات بهترین نوع ورق نسوز دانست. این ورق از نظر ساختاری بسیار مقاوم است و عایق گرمایی بسیار مناسب نیز برای مصارف ساختمانی و صنعتی می باشد.

مشخصات جدول وزنی ورق آهن نسوز چیست؟

ضخامت (mm) عرض (m) طول (m) وزن ورق (kg)
2 0.75 6 70.65
2 1.25 6 117.75
2 1 6 94.2
2.5 1.25 6 147.1875
2.5 1 6 117.75
3 1.25 6 176.625
3 1.5 6 211.95
22 315 8 72
4 1.25 6 235.5
4 1.5 6 282.6

مشخصات و ویژگی های ورق نسوز چیست؟

ورق های نسوز معمولا از مواد مختلفی مانند تنگستن، مولیبدن، نیوبیوم، تانتالوم و رنیوم استفاده می شود و هر کدام از این مواد در ویژگی های مختلفی در ورق های نسوز نقش دارند. تنگستن ماده است که نقطه ذوبی بالاتر از 2000 درجه سانتی گراد دارد و استفاده از فلز تنگستن در تولید فلزات نسوز باعث ایجاد خاصیت های مختلفی در فلز های نسوز می شود. ورق های نسوز ویژگی هایی همچون مقاومت در برابر گرما، استحکام مکانیکی بالا، مقاومت قوی در برابر خوردگی و فرسایش های آنها، چگالی بالا، مقاوم در برابر شوک گرمایی و خاصیت هدایت الکتریکی و حرایتی بالا دارند.

کاربرد های ورق نسوز

کاربرد های ورق نسوز چیست؟

  1. تولید چرخ دنده های توربین گازی و بخار
  2. تولید پاتیل های بخار
  3. حرارت دهنده ها
  4. پیچ و مهره های مستحکم در مقابل خزش
  5. محفظه های زیر فشار
  6. کارشناسی راکتور
  7. تولید تانکر های اعمال حرارتی
  8. لوله های راهنمای بخار
  9. شاسی های واقع شده شمش برای آتشکده های نورد
  10. دیواره های درونی آتشکده های مذابی فلزات
  11. چراغ های روغن
  12. ابزار آلات بازسازی روغن
  13. اجزای موتور هواپیما و جت
  14. ابزار آلات پروسه های شیمیایی
  15. جوشکاری

عوامل تاثیر گذار در قیمت ورق نسوز چیست؟

ورق های نسوز از دسته پرکاربرد ترین و پر فروش ترین محصولات نسوز در صنایع مختلف می باشند که توسط بسیاری از تولید کنندگان و در کار های بسیاری زیادی از آنها استفاده می شود. در این مقاله در مرجع خرید اینترنتی آهن آلات ثامن تجارت، تلاش داشتیم تا شما را به طور کامل با ورق های نسوز، انواع مختلفشان، ویژگی ها و مشخصاتشان و همچنین کاربرد های بسیار این نوع از ورق در صنعت آشنا کنیم.

 

سوالات متداول 

ورق نسوز چیست؟

ورق های نسوز نوعی از ورق های آهنی هستند که از آلیاژ خاصی تولید می شوند و تحمل حرارت آنها از 300 تا 1400 درجه سانتی گراد متغیر است.

مهم ترین کاربرد ورق نوع نسوز چیست؟

استفاده در دیواره های درونی آتشکده های مذابی فلزات

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه