مشاوره و فروش
02137163

انواع ورق سیاه آلیاژی چیست؟

852350 image1652935852
۲۵ فروردین ۱۴۰۳
27 بازدید

امروزه انواع ورق سیاه آلیاژی به میزان قابل توجهی تولید و ودر بازار عرضه می‌شوند. این ورق ها معمولا در ترکیبات خود دارای عناصری از جمله سیلیسیوم، منگنز، فسفر، گوگرد است که موجب برخورداری ورق از ویژگی های مختلف می‌شوند. در برخی از محصولات آلیاژی از جمله فولاد از عناصر دیگری نیز بهره گرفته می‌شود که عبارت اند از: مولبیدن، کروم، نیکل و … که به چنین محصولاتی فولاد آلیاژی یا ورق آلیاژی گفته می‌شود. جهت اطلاع از قیمت ورق آلیاژی می‌توانید از طریق سایت ثامن تجارت اقدام به خرید مستقیم و بدون واسطه نمائید.

انواع ورق سیاه آلیاژی:

منظور از ورق سیاه، ورق فولادی است که در طی فرایند نورد گرم تولید می‌شود. به طور کل فولاد دارای سه نوع مختلف است:

  • فولاد کربنی
  • فولاد یا همان ورق آلیاژی
  • فولاد ضد زنگ
  • فولاد ابزار

در مورد فولاد ابزار باید گفت که این محصول را می‌توان جدای از سایر موارد بالا در نظر گرفت. چرا که از آن برای ساخت ابزار و قالب های فولادی استفاده می‌شود و جزو فولادهای کربنی و آلایژی به شمار می‌آید.

انواع ورق سیاه آلیاژی

ورق ساده کربنی یا ورق سیاه ST37

یکی از انواع ورق سیاه کربنی، ورق ST37 است که در صنعت ساختمان سازی به عنوان فولاد نرم در نظر گرفته می‌شود. این نوع ورق از ورق های کم کربن است که برای تولید پروفیل های ساختمانی بسیار مناسب هستند. میزان استحکام این ورق تقریبا متوسط است. برخورداری این ورق از میزان کمی کربن نیز باعث شده تا جوش پذیری مناسبی داشته باشد. به همنی دلیل است که ورق سیاه ST37 را برای ساخت بدنه کشتی ها و ساخت پل ها مناسب می‌دانند. استانداردهای تعریف شده برای این ورق در ادامه معرفی شده اند که شما می‌توانید برای آشنایی با ور مذکور به راهنمای این استانداردها مراجعه نمایید:

  • استاندارد EN:S235 JR
  • استاندارد JIS: SS 400
  • استاندارد ASTM: A283 C
  • استاندارد UNI: FE 360 B

 ورق آلیاژی A516

از دیگر انواع ورق سیاه آلیاژی می‌توان به ورق A516 اشاره نمود. این محصول را جزو ورق های گرم دسته بندی می‌کنند و با نام ورق آتشخوار نیز می‌شناسند. مقاومت بالای ورق A516 در برابر حرارت و دمای بالا مثال زدنی است. این ورق ها برای استفاده در صنایع نفت و گاز و در مواردی که در معرض حرارت بالا قرار می‌گیرند، بسیار مناسب هستند.

ورق آلیاژی A283

ورق A283 نیز از انواع ورق سیاه آلایی به شمار می‌آید که برای ساخت مخازن پرفشار وکم فشار بسیار مناسب است. این ورق ها دارای ویژگی های مهمی از جمله جوش پذیری بالا و خمکاری هستند. ورق A283 دارای گرید بندی هستند که عبارت اند از گرید های A، B، C و گرید D. در این میان گرید C دارای بیشترین میزان کاربرد است.

از مشخصات این ورق می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ضخامت ورق A283 از 5 تا 70 میلی متر است.
  • عرض این ورق در بازه 1500 میلی متر تا 2000 میلی متر قرار می‌گیرد.
  • طول ورق مذکور معمولا 6 متر است که بنا به نیاز بازار قابل تغییر است.

ورق آلیاژی A36

ورق آلیاژی A36 نیز از انواع ورق سیاه آلیاژی به شمار می‌آید. این محصول در دریا بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای استحکام تسلیم و استحکام کششی مناسبی است. نکته قابل توجه در مورد این ورق، ثابت نبودن ترکیبات شیمیایی آن است. به این معنا که بنا بر هدف استفاده از این ورق، ممکن است ترکیبات شیمیایی درون آن کمی متفاوت شده و تغییر نماید.

خرید ورق سیاه آلیاژی

در این مقاله در مورد برخی از مهم ترین ویژگی های انواع ورق سیاه آلیاژی صحبت کردیم تا بدانید هر کدام دارای چه ویژگی هایی بوده و در کجا مورد استفاده قرار خواهند گرفت. در صورت تمایل برای خرید هر کدام از این ورق ها می‌توانید به بخش محصولات وب سایت ثامن تجارت مراجعه و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید. ضمنا برای آگاهی بیشتر در مورد ورق آلیاژی و یا کسب هر گونه اطلاعات در مورد سایر محصولات ساختمانی حتما بخش دانشنامه آهن آلات وب سایت آهن پرو را مطالعه نمایید چرا که خرید مستقیم و بدون واسطه ورق آلیاژی و دیگر محصولات به شما کمک می‌کند تا هزینه کمتری در قبال خرید خود پرداخت کنید.

کاربرد انواع ورق سیاه آلیاژی

سخن پایانی

ورق آلیاژی بخش زیادی از آهن آلات ساختمانی را به خود اختصاص داده است که این نوع ورق های آلیاژی در زمان ساخت با انواع مختلف گرید ها به تولید می‌رسند که وابسته به نوع و گریدی که دارند تنها برای صنایع مختص به خود قابل استفاده خواهند بود. فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت از دسته فروشندگانی است که لیست قیمت ورق آلیاژی را در اختیار تمامی مشتریان خود قرار می‌دهد که به راحتی می‌توانید بهترین محصولات را خریداری کنید. جهت خرید ورق آلیاژی می‌توانید با شماره 91003181-021 تماس گرفته و اقدام به خرید مستقیم و بدون واسطه نمائید.

منبع: https://en.wikipedia.org/wiki/Alloy_steel

مطالب مرتبط